|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-18 19:56:00
|
|
Beckisbarnet |
Chris, du skriver mycket, men säger litet. Vad är det för ljusning du vill se i framtiden och som inte finns nu. När du pratar om "fördomsfulla människor" så antar jag att du bla menar mig. Är det en fördom att anse att pedofila tankar är onaturliga? Vem bestämmer vad som är fördomar och inte. Är det du som bestämmer det, eller kanske någon annan?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-19 01:08:00
|
|
Jemmy Nye |
Jag önskar att det ska komma en tid då man kan säga att det för länge sedan fanns människor som utnyttjade barn sexuellt men att de sedan dog ut.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-19 01:56:00
|
|
Anders Svensson |
Chris.X: Tack för att du inte faller i samma grop som alla andra här.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-19 11:38:00
|
|
Beckisbarnet |
Jag tycker snarare att Chris faller i samma grop som måna andra här. Synd att så få kan tänka själva!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-19 11:39:00
|
|
Beckisbarnet |
Jag skrev "måna andra" men menade såklart MÅNGA andra... *pust*
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-19 19:04:00
|
|
Anders Svensson |
Det Chris.X visar är helt enkelt förståelse för det jag känner utan att för den delen acceptera några skadliga handlingar eller ondödiga risker. Många här verkar inte kunna se skillnad på känslor och handlingar.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-19 20:23:00
|
|
Sunny |
Anders: tyvärr är det vanligt så fort detta ämnet kommer upp.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-19 21:30:00
|
|
Sunny |
Svar 2 Det vore helt underbart!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-08-19 23:41:00
|
|
Beckisbarnet |
Svar 6: Okej, Anders...jag förstår vad Du menar. Men känslor och handlingar hör oftast intimt ihop. Hur kan du vara så säker på att Du i framtiden inte gör slag i Dina känslor?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-08-20 01:43:00
|
|
Anders Svensson |
Svar 9. Jag hoppas att jag får uppfylla mina drömmar i framtiden. Alltså den biten som handlar om vänskap, kärlek och trygghet. Läs gärna det jag skrev under namnet "Moffe" för ett tag sedan: Svar 31-40 Länk: sourze.se
ItemID10390769&lngArticleID10390533
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-08-20 01:48:00
|
|
Beckisbarnet |
Svar 10: Jag tror nog också att det finns fler drömmar i framtiden, Anders, och det blir nog mer än att "djupt se ett barn i ögonen och känna satsen spruta mellan fingrarna" som du så passionerat beskrev det här tidigare. Varför så blygsam? Visa fullt ut istället vad du ämnar göra med våra barn i framtiden!!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-08-20 15:12:00
|
|
Anders Svensson |
Svar 11. Du vet redan om du har läst det jag skrivit att jag inte är en sådan människa. Anledningen till att du inte kan se det på nått annat sätt är troligen för att du själv aldrig skulle kunna leva som pedofil. Hade du haft min läggning så hade du idag troligen förstört många barns liv. Men det skulle inte vara på grund av din pedofili. Det skulle helt enkelt vara för att du gillar att ge dig på personer som redan ligger.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-08-20 15:13:00
|
|
Anders Svensson |
Och nej, jag är inte blygsam när jag berättar om mig själv så öppet som jag gör här. Jag är mycket modigare än du när jag vågar visa något så tabubelagt som min sexuella dragning till barn. Jag hoppas för allt i världen att du ALDRIG får ett sådant ansvar som pedofili innebär. För du skulle bara använda ditt trollspö till att utöva svart magi. Det är skillnaden mellan dig och mig. Du är ute för att göra skada, jag är ute för att reparera de skador som personer som du orsakat.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-08-22 11:47:00
|
|
Beckisbarnet |
Svar 12: Jag brukar inte ge mig på dem som redan ligger, jag ger mig bara på skithögar. Du ligger inte, och du är heller inget offer. Du försöker bara lura i oss att det är synd om dig, men det stämmer inte.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-08-22 11:47:00
|
|
Beckisbarnet |
...det stämmer inte att det är synd om dig alltså!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-08-23 17:48:00
|
|
Chris.X |
Beckisbarnet: "Chris, du skriver mycket, men säger litet."
Svar: Tja, om skriva är säga borde jag i rimlighetens namn säga en hel del. Dock brukar jag unna mig lyxen att bespara mig själv en del debattinlägg p.g.a tidbrist och ibland ovilja att ge mig in i en debatt.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-08-23 17:49:00
|
|
Chris.X |
"Är det du som bestämmer det, eller kanske någon annan?"
Svar: Om du läst mina inlägg så har du förhoppningsvis märkt att jag tänker inte definiera några begrepp åt andra. Jag definierar begreppen så som jag själv upplever att dom är. Om någon har synpunkter på detta så är det bara att komma med åsikter. Låter det rättvist?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-08-23 17:49:00
|
|
Chris.X |
Beckisbarnet: "När du pratar om "fördomsfulla människor" så antar jag att du bla menar mig."
Svar: Tja, jag vill inte automatiskt kategorisera dig som mindre vetande, men du har en hel del fördomar kring pedofiler, uppenbarligen.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-08-23 17:51:00
|
|
Chris.X |
"Vad är det för ljusning du vill se i framtiden och som inte finns nu."
Svar: Att allt färre människor slutar döma folk på förhand. Attityden pedofil ond man som äter barn en fördom. Alvernativt pedofil man som inom en tidfråga kommer att våldta barn.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-08-23 17:52:00
|
|
Chris.X |
"Är det en fördom att anse att pedofila tankar är onaturliga?"
Svar: Jag vill inte ge mig in i diskussionen om vad som är naturligt eller inte. Hur naturlig är du när du duschar? Äter mat med bestick? Tittar på TV? Surfar på internet? Att någonting skulle anses bättre p.g.a att det är s.k. naturligt är ingenting annat än ett försök att stöpa folk i den "normala" svensson-sosse-mallen. Naturligt är varken bra eller dåligt.
|
| |