|
Inlägg #21: Postat: 2004-08-23 17:54:00
|
|
Chris.X |
"Vem bestämmer vad som är fördomar och inte."
Svar: När någon ogrundat kastar ur sig åsikter eller påståenden om någon eller någonting utan att ha vare sig kunskap eller ens försöker förstå vad det handlar om är det enligt mig fördomar och trångsynthet. Och ja, fördomar är trångsynthet.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-08-23 17:54:00
|
|
Chris.X |
forts.
För att det enligt mig krävs inte mycket insikt för att inse att man kan inte t.ex. döma pedofiler efter vad andra pedofiler gjort, lika lite som man kan döma muslimer efter vad några idioter till muslimer gjort.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-08-23 17:56:00
|
|
Chris.X |
En sak till: Tänka själv är någonting jag gjort så långt jag kan minnas. Visserligen kan jag hålla med om att många människor struntar i att tänka själva, och tyvärr, tror man att pedofil sexgalning som automatiskt vill våldta barn, så har man enligt mig inte tänkt själv. Utan man rapar endast upp fördomar från andra fördomsfulla människor.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-08-23 18:02:00
|
|
Sunny |
Bra inlägg Chris. Du borde samla dem till en artikel!
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-08-23 18:06:00
|
|
Chris.X |
Tackar Sunny. : Visserligen tänker jag inte starta någon fanclub, men det är alltid roligt när folk gillar det jag skriver. Jo, jag har planerat att skriva artiklar, men det blir oftast bara spaltkilometer i några debattforum. Är dessvärre lat, men man vet aldrig. :oP
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2004-08-24 22:53:00
|
|
Beckisbarnet |
Svar 16: Ja, det är i alla fall uppenbart att du nu använder dig av en något mer dämpad och civiliserad ton, vilket såklart uppskattas..
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2004-08-24 22:55:00
|
|
Beckisbarnet |
Svar 20: kom med något konkret svar istället för att ställa irrelevanta motfrågor. Du har fortfarande framfört ingenting.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2004-08-26 19:50:00
|
|
Inger |
Beckisbarnet: Det är förvånansvärt hur många här som totalt har duperats av AP - om vi nu bortser från en viss grupp med gemensamma intressen/dragning.
A P har ju på flera ställen faktiskt skildrat HUR han ser på barnet, att det har en vuxen sexualitet riktad mot honom. Vidare, vad som absolut är ett MÅSTE för att knyta an till sin avkomma, d v s ´baserat på en vuxens hans sexuella dragning till barnet.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2004-08-26 19:51:00
|
|
Inger |
forts.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2004-08-26 19:52:00
|
|
Inger |
Beckisbarnet: Om det sen beror på önsketänkande, att han VET att så är biologiskt inte fallet, eller att han saknar en vuxen insikt kan ju diskuteras. Vidare, förstår tydligen inte många här att det går alldeles utmärkt för en pedofil att även "kastrera" - ödelägga - ett barn socialt och emotionellt. Och det utan att tillgripa direkt sexuellt våld! Något som A P vill ju endast ha pedofil handling till. Mycket sorgligt och tragiskt att insikt saknas.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2004-08-27 10:07:00
|
|
Anders Svensson |
Inger: Jag vet inte vem AP är. Men om han har påstått nått om att barn har en vuxen sexualitet så håller jag inte med honom. Du påstår vidare att en pedofil kan ödelägga ett barn utan att tillgripa sexuellt våld. Jag vet inte vad jag, i din förvridna verklighet, kommer att göra med barn. Men det låter inte som något trevligt om barnen blir kastrerade!
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2004-08-27 10:08:00
|
|
Anders Svensson |
Jag tycker att det är DU som saknar insikt här. För dig verkar det vara helt omöjligt att se vad jag försöker föra fram i min artikel och i mina kommentarer här på Sourze. Det jag försöker säga är att pedofiler kan vara och oftast är helt vanliga människor med starkare känslor för barn. Men det behöver INTE betyda att de är psykiskt sjuka och/eller kränker barn genom våld eller sexuell beröring. Jag vet detta eftersom att jag själv inte gör så med barn.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2004-08-27 10:08:00
|
|
Anders Svensson |
Om jag hade känt en lockelse till att kränka barn så skulle jag söka hjälp inom psykiatrin, och jag uppmanar även andra människor som känner så att göra det samma. Det är det som psykiatrin är till för. Att hjälpa människor att leva det liv de själva vill. Inger: Vad är det du har missförstått genom hela diskussionen? Kan du förklara detta för mig? Har jag varit otydlig på någon punkt? Vilken i så fall?
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2004-08-30 20:48:00
|
|
Cala |
Chris, hur kan du bara dra en liknelse mellan muslimer och pedofiler!? Om du inte visste det så är det varken olagligt eller sjukt att vara muslim! Vilket ogenomtänkt inlägg!
Slutligen kan jag inte förstå att du kan visa SÅN förståelse för pedofiler... känner du igen dig i pedofilens tankar, får man vara så rak att fråga det?
Jag tycker att det är avskyvärt att tänka på sex med barn - även om man aldrig tänker praktisera det!
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2004-09-07 18:57:00
|
|
Beckisbarnet |
Dem som vill acceptera pedofila tankar, det vill säga tankar om övergrepp¨på barn- får väl acceptera det om dom vill. Man kan inte sätta någon i fängelse för det- vad man tänker. Men att pedofila funderingar skulle få något slags erkännande i samhället fattar jag inte poängen med. Finns det inte annat att kämpa för, som är mer givande, än att man människor skall lära sig acceptera sjuka och felaktiga tankar?
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2004-09-07 19:01:00
|
|
Beckisbarnet |
Svar 34: Jag håller med Dig Cala! Men Du kommer tyvärr aldrig att få något svar från Chris. När han har vräkt ur sig sina personangrepp, när han har hasplat ur sig sina sina tarvliga oförskämdheter, när han har kräkts upp sitt hat och gett uttryck för sina sina paradoxala åsikter..så drar han sig ur, när de brännande frågorna kommer- frågorna han inte kan och inte vill svara på!
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2004-09-07 22:11:00
|
|
Anders Svensson |
Svar 35: Du missförstår mig. Inte ens de som accepterar en persons pedofila läggning behöver acceptera att denne fantiserar om övergrepp. Jag tror att alla pedofiler mår dåligt av att tänka att de förgriper sig på barn. Anledningen till att jag "kämpar" är att jag vill kunna hitta mig själv. I detta så finns ett starkt behov att visa vem jag är för andra och bli någorlunda förstådd.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2004-09-07 22:11:00
|
|
Anders Svensson |
Jag är annorlunda, det kan jag inte förneka. Att verkligen "vara" pedofil är nästan lika viktigt för mig som det är för andra att bekänna sig till ett visst kön eller läggning. Jag blir inte förälskad i kvinnor, jag blir förälskad i barn. Det är onödigt och även riskfyllt att förneka sina känslor istället för att acceptera dem som de är. Jag har ju inga tvångstankar eller så. Jag blir bara glad av att vara med barn och ibland upphetsad av att titta på lättklädda barn.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2004-09-07 23:31:00
|
|
John |
Anders : Som pedofil bör du så tidigt som möjligt komma till insikt att sex med barn inte nödvändigtvis är övergrepp och att långt ifrån alla barn mår dåligt av det. När du accepterar detta faktum så kan du slutligen acceptera dig själv fullt ut. Att leva i tron att en av det viktigaste sakerna i ditt liv är dåligt för barn är inte bra i längden.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2004-09-08 19:17:00
|
|
Anders Svensson |
John: Jag utesluter inga möjligheter. Men även om du skulle ha rätt så är det bäst för alla att jag/vi avstår. Det finns många anledningar till att avstå, men inga övertygande anledningar att förespråka det. Om man förespråkar sex med barn så får man även de negativa sidorna på köpet. Bara så du vet så är det nästan endast pedofiler som argumenterar för sex med barn. Och det skrämmer verkligen upp folk speciellt föräldrar eftersom att de flesta ser pedofiler som känslokalla sexmissbrukare.
|
| |