Butt - ett hån mot den svenske mannen

Den här tråden diskuterar artikeln Butt - ett hån mot den svenske mannen.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-08-18 00:06:00
Maskulin
Det ÄR inte så att vi får förtur hela tiden pga vad vi har mellan benen, det finns många vackra och högutbildade kvinnor som har mycket bättre positioner än många män. Ni kan inte generalisera såhär och tro att alla män förtrycker alla kvinnor. Det är precis lika mycket förtryck av överviktiga osv oavsett om det är män eller kvinnor.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-18 00:08:00
Maskulin
Varför förresten stannar en kvinna hos en man som misshandlar henne? Varför vill hon hellre ha en "utmaning" än en snäll kille? Svara på det så har du svaret till dig själv också. Det är ni kvinnor som ger oss män vårt värde, den typen av män ni väljer, skapar också normen för hur man ser på manligheten....och det är tragiskt...för det finns faktiskt dom av oss som verkligen vill respektera er....men det går ju inte längre....eftersom ni nu ger tillbaka med samma mynt som dom dåliga männen...
Inlägg #3: Postat: 2004-08-18 00:09:00
Maskulin
Rättigheter och jämlikhet i all ära.....men det ska gälla ALLA som är förtryckta: Barn, djur , kvinnor OCH män...

Inte bara sura feminister...
Inlägg #4: Postat: 2004-08-18 00:15:00
Lasse P
Vilket otrolig och slappt manipulativt lågvattenmärke. "Butt - ett hån mot den svenske mannen". Sanningen är ju att Kallio är ett hån mot den svenske mannen, kvinnan och skribenten genom att inleda sin artikel på det hånfulla och överlägsna sätt hon gör. Linda Skugge 2 hoppas på en Expressenkarriär?
Inlägg #5: Postat: 2004-08-18 00:19:00
Inferno
Problemet med MW och andra s.k feminister är att de inte är intresserade av jämställdhet och ännu mindre är intresserade av att hjälpa eller stötta andra kvinnor. Öppna ögonen och se dig om bland dina "vänner" och rannsaka dina egna tankar ibland, hur ofta har du varit förbannad på kvinnliga -okända, kompisar arbetskollegor för det ena eller det andra? Hade de varit för jämställdhet hade det aldrig kallats för feminism utan humanism!
Inlägg #6: Postat: 2004-08-18 00:37:00
ensam
Det kanske egentligen inte var de expressenartiklar Butt länkade till som upprörde honom, utan tidigare uttalanden av Winberg. Här är ett exempel:
"Männen begår brott och fokus måste naturligtvis sättas på det kön som bär skulden!". Som fotnot kan jag tillägga att jag tycker Butts artikel var jäkligt dålig, men iom att den riktade sig mot Winberg så förstod jag hans
upprördhet dock inte resten.
Inlägg #7: Postat: 2004-08-18 01:49:00
Biff
Vad jag reagerade på i Winbergs manifest var hennes oengagemang. Hon verkar ha stakat upp ett mål framför sig att kvinnor ska må bättre. Men när vägen till målet kommer på fråga verkar hon slingra sig, hon mumlar något dunkelt om "föräldraförsäkring". Vi tvingar männen att vara hemma mer så kommer de snart tycka om det... och i Kina vill kvinnor inte ha egna smycken! Samtidigt som dängorna "kvinnor drar tyngsta lasset" och "vägra!" ljuder.
Inlägg #8: Postat: 2004-08-18 06:45:00
Allah Akbar
Kvinnorna må bluddra vad de vill. Ordningen består under medieytan. Så väljer feministerna oftast snygga, ofta kriminella , drogande, notoriskt kringknullande grabbar som ger dem pitt men också pisk ock peck . Sen flera generationer: Liz Asklund, Åsa Moberg, Katerina Janouch. Frigjorda, my ass. Allah är stor.
Inlägg #9: Postat: 2004-08-18 07:16:00
Anna Drangel
Ännu en bra text från dig Kajsa. Ja, kanske faller man i Butts gap genom att börja debattera med honom, men även korkade inlägg behöver få ett svar. Sedan kanske det kommer andra intressanta texter ur detta - som hur det kommer sig att så många män känner sig fast i förhållanden där de misshandlas av sina kvinnor. Kvinnan är så manipulativ etc... och så detta att det bara skulle vara vänsterkvinnor som är feminister!?
Inlägg #10: Postat: 2004-08-18 08:12:00
martin.
En liten fundering... så fort det pratas om jämnställdhet i hemmet så pratas det om samboförhållanden där mannen ska ta mer ansvar. Men det finns ju tusentals män som bor själva och klarar sig alldeles utmärkt. Hur kommer de in i förtryckarrollen? När Winberg uppmanar till skillsmässa verkar det som att hon ser det som ett straff för männen... min tanke är snarare, jaha... de där sakerna klarar jag ju själv.
Inlägg #11: Postat: 2004-08-18 08:26:00
Kajsa Kallio
Jag läste Butts artikel utifrån mitt sätt att se på feminism och jämställdhet och det innnebär LIKA rättigheter för män och kvinnor, inte att kvinnor nu ska förtrycka män i århundraden för att på nåt sätt upprätta poetisk rättvisa. Jag är helt nöjd den dagen män och kvinnor behandlas utifrån de individer de är och inte utifrån ett könsperspektiv.
Inlägg #12: Postat: 2004-08-18 08:29:00
KD
1. Billy Butt representerar sig själv. Det är typiskt KK och andra feminister att se varje person som representant för sitt kön. 2. MW är en sexist om nu sexism kan drabba män vilket hon har bevisat i en hatartikel i aftonbladet i våras. 3. KK använder samma brilljanta retorik som MW nämligen att ställa en massa retoriska frågor. Nyheten för KK må vara att man faktiskt kan vara för jämställdhet och ÄNDÅ mot sexism.
Inlägg #13: Postat: 2004-08-18 10:09:00
Nartin
Butts artikel var i ärlighetens namn inget vidare, men jag tar varje tillfälle i akt att vara med och syna Margareta Winberg i sömmarna.
Länk: sourze.se
Inlägg #14: Postat: 2004-08-18 10:11:00
Sandra
Jag tror felet i den så kallade jämlikhetsdebatten ligger i att männen inte kan se hur kvinnor har det i det vardagliga livet. Kvinnor i Sverige å andra sidan tillåter männens lathet och sedan klagar de.... Man får inte heller glömma att många svenska män är bra män som faktiskt själva kan hamna i förhållanden där kvinnorna förtrycker på kvinnors vis...
Inlägg #15: Postat: 2004-08-18 10:54:00
JoeHill
Butt är inget hån mot den svenske mannen av den anledning att vi inte identifierar oss med vårt kön. Alla män är individer. Butt är en av dem. Kvinnor däremot har vagina skrivet i pannan av någon anledning.
Inlägg #16: Postat: 2004-08-18 13:16:00
Robert
Dåligt av dig att genast börja jämföra psykisk mot fysisk misshandel. Det är två olika typer av misshandel som för med sig olika skador. Att försöka föringa det ena för att det andra för med sig mer skador i någon viss utvald aspekt är riktigt lågt.
Inlägg #17: Postat: 2004-08-18 13:43:00
shangrila
w o r d!
Inlägg #18: Postat: 2004-08-18 15:37:00
Emma
Billy har fått mycket bättre betyg på sin artikel. Det måste betyda att flera är på Billys sida i denna fråga?
Inlägg #19: Postat: 2004-08-18 16:19:00
SHQ
haha...bra artikel. Träff sänkt, allt dom hittade var lite skäggstubb och ett sönderdräglat kavajslag.
Inlägg #20: Postat: 2004-08-18 17:45:00
abc
5 Djursholmstjejer våldtar kille vid Ösbysjön i Djursholm. Och ingen polisanmälan görs. Förståss.
Läs på: Länk: aftonbladet.se
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...