|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-17 14:09:00
|
|
Sunny |
Ärligt talat så har nog de flesta kvinnor inte särskilt stort förtroende för Maggan W när det kommer till de här sakerna?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-17 14:09:00
|
|
info |
Annika Bahrtine fd Annika Persson Göran Perssons exfru.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-17 14:17:00
|
|
Micke |
Männens förtryck? Exakt hur skulle det arta sig i Sverige? Att alla kvinnor inte får precis som de vill hela tiden? När man talar om den svenske mannen som grupp förtrycker den svenska kvinnan som grupp är det lika trovärdigt som att hävda att det skulle vara tortyr av fångar om de inte fick dessert till kvällsmaten. Winberg bör nyansera sitt ordval och sina ståndpunkter ordentligt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-17 14:22:00
|
|
andreas b |
Typiskt mansgriseri är ju just att bara skratta åt en kvinna som har mage att försöka sticka upp och säga nåt. Jag är tacksam om Billy Butt låter bli att skriva vad VI MÄN skrattar åt. Jag är man och kan ta en kvinna på allvar även om hon inte har samma åsikter som jag.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-17 14:25:00
|
|
JoeHill |
Jag skulle vilja se Göran Persson och Margareta Winberg springa 100 meter mot varandra. Vilken syn! Dessutom skulle vi få konstaterat att båda dessa personer är underlägsna resten av mänskligheten.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-17 15:05:00
|
|
ensam |
Jag tycker det behövs en kvinnlig motsvarighet till ordet "mansgris" för att beskriva sådana som Winberg. Några förslag?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-17 15:39:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Bra ord och inga visor. Enda plumpen var den på slutet om att manipulera med kärleke
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-17 16:49:00
|
|
Chris.X |
Bra kolumn, men lite generaliserande på slutet. Dessutom ställer jag mig frågande till ditt syfte att mannen är det starkare könet. Jag hoppas verkligen att du menade fysiskt. Oavsett vilket är jag starkt emot dessa generaliseringar.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-08-17 17:44:00
|
|
Anna Drangel |
Billy, Billy-Boy - så arg. Maggan-Haggan har tydligen trampat på ömma tår? Har inte läst vad hon skrivit, men vad som framgår av din text blir jag klart nyfiken. Terrorist va! Oj, oj, oj.
Jag är glad för din skull att du tillslut klarade av att lämna kvinnan som terroriserade dig under fyra år. Fick du bo hos mansjouren under separationen?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-08-17 18:08:00
|
|
Björn |
Winberg farlig? Nu tar du väl ändå i. Hon hävdade under valrörelsen inför EU-medlemskapet -94 att EU var en katolsk diktatur, ändå röstade vi ja. Inte heller har det hållits något stort skivbål där alla Evert Taube-skivor bränts, trots att hans visor tydligen var så hemska enligt henne. Hur många tror du egentligen bryr sig den här gången, oavsett kön?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-08-17 18:52:00
|
|
Dagmar |
Den svenska familjepolitikens framtid.Det handlar om status, ekonomi och självbestämmandeminska-öka politikermakten.Att ha en rättvis ekonomisk och fördelningspolitik och brottsförebyggande politik mellan produktiva och icke produktiva.Tvinga fram en enhetskultur eller mångfald.Att dödförklara-ifrågasätta-eller motarbeta familjen.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-08-17 20:05:00
|
|
Alf Carlsson |
Jag kan riktigt se bilden framför mig hur denna överklasspascha plaskar omkring i poolen och låter sig serveras av "brasilianska barfotabarn". Ut flög klasskampen och in kom påpassligt feminismen, som Winberg och andra överklasskärringar förvandlar till ett skämt, en ny avsats för en plats i ljuset.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-08-17 22:59:00
|
|
Robert |
Jag tycker att det är bra att du tar upp frågan om kvinnors manipulativitet. Det är inte så ofta som man hör någon ta upp den frågan. Men jag är precis som du övertygad om att kvinnor är manipulativa i högre grad än män.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-08-18 08:04:00
|
|
Per W |
Butt vs Winberg, det är knappast de intellektuella giganternas kamp som gäller här.
Bägge är usla företrädare för sina rspektive "läger".
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-08-18 19:25:00
|
|
Michael Lundahl |
Återigen en djävla massa dynga från Billy Butt. Att kalla humörsvängningar! för ett "förtryck" är så löjligt att det itne finns på skalan. Att kalla Winberg för en "terrorist" som är "farlig" för "familjepolitiken" bara för att hon uppmanar kvinnor att lämna dåliga partners är så otroligt huvudlöst att man undrar om BB kopplat på hjärnan innan han började skriva.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-08-18 19:36:00
|
|
Emma |
Förhoppningsvis tillhör Billy Butt en gammal förlegad generation som inom några årtionden inte kommer existera. Förhoppningsvis är nästa generation lite mer vidsynta och smarta. Mannen är av naturen det starkaste könet. Det är ingen annan än du Billy butt som är gycklaren.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-08-19 03:40:00
|
|
sphincter |
Om vi skall fa full jamstalldhet sa skall attling goras pa samma villkor. Ord som "kvinnomisshandel" skall forsvinna fran volkabularen, eftersom kvinnor tydligen ar lika starka som man.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-08-19 10:39:00
|
|
Sten |
Du är en modig man Billy, men drar oneklingen intressearade läsare.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-08-19 10:41:00
|
|
Sten |
Skall Winberg slopa Rio-karnevalen och bikinilivet på Copacabana? Hon anser ju att bechvolleybollen är sexistisk för att deltagarna tävlar i korta underbyxor.Hon bör hålla sig till sitt arbetsområde i Brasilie
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-08-20 15:20:00
|
|
Beckisbarnet |
Härligt Billy! Ge dem bara!! Den där Margareta Winberg har retat mig länge nog! Go boy, you are a smart little Butt! Go Billy, Go! go!!
|
| |