Varför allt fokus på tjejerna?

Den här tråden diskuterar artikeln Varför allt fokus på tjejerna?.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2004-08-20 13:02:00
Man Originalet
En utmärkt text, Jimmy. Och viktiga tankar som förtjänar att framföras i denna tid då tokfeministerna tillåts dominera medierna och sätta agendan för vilka samhällsproblem som får diskuteras.
Inlägg #22: Postat: 2004-08-20 14:11:00
Mange
Framförallt tycker jag att det är viktigt att påpeka hur tufft alla har det idag. Kvinnorna haaar dé ju så tufft, å unga tjejjer sen, å killar å gubbar har det ju sååå tufft, idag alltså. Det var annat förr, men nu för tiden é ju allt så tufft. Nä nu tar jag nåra roppar å går å lägger mig. Snart kommer bidraget.
Inlägg #23: Postat: 2004-08-22 14:24:00
Jorun
Klart killar kan må dåligt och bra om det tas upp, vilket Jimmy tar initiativ till. Utseendefixeringen är ingen fråga för män eller kvinnor, vi är alla insyltade. Jag tycker inte vi behöver någon "skyldig", vi kan väl diskutera hur vi vill ha det i stället?
Inlägg #24: Postat: 2004-08-25 11:50:00
Joakim Johansson
Killar mår precis lika dåligt som tjejer i vårt samhälle. Visserligen är pressen stor på unga tjejer, men den är precis lika stor på unga män. Det är bara det att pressen är av en annan sort. Unga killar ska vara framgångsrika och tjäna pengar till en början. Se bara hur det ser ut när media frågar unga tjejer vem som ska bjuda på första daten. En majoritet av tjejerna tar för givet att killen ska stå för fiolerna.
Inlägg #25: Postat: 2004-09-02 17:26:00
Kent Katt
De flesta flickor resonerar som så att om du, Jimmy, gråter så är du en mespropp utan dess like. Du är plötsligt persona non grata. Lets face it. Tjejer gnäller i tid och otid för att få uppmärksamhet. Men nota bene: du skall bara bry dig om just den tjejen. Ingen annan. Allt fokus bara på henne.
Inlägg #26: Postat: 2004-09-02 17:27:00
Kent Katt fortsättning
Som väl är så finns det intelligenta, fantasifulla, medkännande flickor också. Jag känner ett gäng. Men de flesta tjejer är självcentrerade kräk som bara tycker synd om sig själva - och absolut inte om en svag, ledsen karl!
Inlägg #27: Postat: 2004-09-02 17:29:00
Kent Katt fortsättning
Två frågor: Hur många här har blivit illa behandlade av en manlig myndighetsperson? Det var inte många. Och av en kvinnlig. Oj då, det var värst så många det var, då. Nej, om vi skulle sluta börja kalla det täcka könet för det otäcka i stället?
Inlägg #28: Postat: 2004-09-02 17:31:00
Kent Katt fortsättning
Så mycket skitsnack och gnäll som en kille får acceptera hade aldrig en tjej accepterat om det vore tvärtom. Jag generaliserar som väl är nu jag känner några undantag som rent av är på mannens upphöjda nivå, men en tjej som inte hela tiden får vara i centrum blir suicidal. Tack för ordet för den här gången. Inga protester mot mina inlägg, tack.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...