Våld KAN aldrig lösa Israel-Palestinakonflikten

Den här tråden diskuterar artikeln Våld KAN aldrig lösa Israel-Palestinakonflikten.
Inlägg #1: Postat: 2004-08-16 12:59:00
Alf Carlsson
Det grundläggande våldet i vår tid grundlades när FN skänkte land som inte var deras. Israel bygger på terror där t ex Sternligan slå upp det på google, genomförde sina massakrar.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-16 13:09:00
Sandra
Hmm kan inte annat än instämma Alf. Visst har du rätt Eva våld kan inte lösa konflikten men det är svårt att just nu se något som kan det.
Inlägg #3: Postat: 2004-08-16 16:02:00
sten
Det intressanta är att försök, t.ex. med gemensamma ungdomslag, sommarläger etc möts med stor misstro, söärskilt från israelsernas sida
Inlägg #4: Postat: 2004-08-20 22:18:00
Linda
Israel-Palestinakonflikten är komplicerad, MYCKET komplicerad och att ställa sig helt och fullt bakom endera parten är för mig en omöjlighet. Dock undrar jag hur/varför Israel i så stor utsträckning tillåts att tillbakavisa all kritik som riktas mot dem som antisemitism? Vilka är israelerna att fritt kritisera och kategorisera folkslag och hela länder som terrorister alternativt antisemiter?
Inlägg #5: Postat: 2004-08-21 16:07:00
Benjamin
G-d vilket snömos. Bara en orgie i floskler.
Det är ju en självklarhet att våld är nödvändigt. Ingen tror väl att en palestinsk folkmordsterrorist lägger ner sin machete om man ber honom snällt?
Inlägg #6: Postat: 2004-08-23 10:03:00
Johan
Håller helt med.

Jag tror inte på en våldslösning, ifall det hade varit svaret borde konflikt ha lösts för länge sedan De fall man har löst en konflikt har detta skett snabbt och av en part som inte har varit så involverad tidigare

Keep up the good work Eva.

/Stene
Inlägg #7: Postat: 2004-08-30 21:49:00
ibland krig, ibland förhandlingar.....
Våld har löst många problem här i världen!
Laddar...