|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-17 01:51:00
|
|
Hankins |
Det luktar tyvärr bitterhet. De ville inte ge dig vare sig jobb eller praktik trots dina upprepade försök. Shit happens, livet är hårt ibland. Du borde ha gått till en av de många konkurrenterna och visat ditt kunnande där. Hade de sagt nej så kanske det hela låg i din egen potential? Låter bittert. Surt sa räven.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-17 08:32:00
|
|
AC Collin |
Ung, obunden och hungrig? Slit utomlands några år, kämpa på, kom tillbaka och sopa mattan med dom ;- Tipsa Janne Josefsson om läget
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-17 11:51:00
|
|
Kevin |
Jag fick praktik för typ 100 år sedan på Grafiska avdelningen på SVT. Det var när jag gick i gymnasial reklam o dekorationsskola i Sthlm. Dem var trevliga och hjälpsamma och jag fick närvara vid allt från inspelning till grafisk vinjett produktion. Om du får nej, låt inte det hindra din glöd. Fundera istället på VAD det är du som kreatör istället vill förmedla?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-17 13:40:00
|
|
Agneta |
Det finns ohyggligt mycket gratisarbete inom tv-branschen och tyvärr är det nog just så man tar sig in ibland. Nöjesguiden hade ett temablock om media för några år sen och jag minns därifrån en kille som sa "Första steget efter examen är att komma in och bli knullad! Jag fick jobb på TV4 i Stockholm, hjälpte till med research, foto och att fixa möten etc - och under de första sex månaderna var det i princip gratis. Men det var nödvändigt"
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-17 14:16:00
|
|
sandra |
Jag vet att många från Kaggeholms folkhögskola i Sthlm har klarat att ta sig in på SVT. Kraven är hårda och SVT gör det nog ofta lätt för sig genom att säga att de vill ha från JMK, men om du har idéer och talang och som dem en tvåårig TV-utbildning i bagaget så är det inte en omöjlighet. Det är inte alls bara JMK som räknas. Kämpa vidare du!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-17 16:49:00
|
|
Anna Drangel |
Ilska kan också vara en drivkraft! Ge inte upp!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-19 19:20:00
|
|
abc |
Gå sängvägen! Det får alla andra göra så varför skulle just du få jobb på kompetens och kreativitet!?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-03 10:19:00
|
|
Robert |
SVT vet i stort sett vem som helst vad det är men vad tusan är JMK??? Upplys den som inte är inne i mediaträsket!!!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-08 11:31:00
|
|
SVT anställd ej JMK utbildad |
Jag tycker lite synd om dig och håller till viss del med dig i din kritik, ett större problem angående kopplingen emellan JMK och SVT är att på JMK utbildar man skrivande journalister som sedan ska syssla med ett bildmedium, och då blir resultatet därefter.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-07-30 19:32:00
|
|
Pär Larsson den som skrivit artikeln |
Shit the same. Det gamla SVT är dött. Låt oss inte inbilla oss att internet är av ondo. Den låter kreativiteten spöa skiten ur det som är uruselt från början!
|
| |