Talking to me?!

Den här tråden diskuterar artikeln Talking to me?!.
Inlägg #1: Postat: 2004-08-19 12:37:00
Magnus
Bra skrivet. Jag är visserligen inte helt övertygad om att legalisering av fler droger är ett positivt steg att ta, men du har i alla fall gett mig en tankeställare i drogfrågan. Som jag uppfattar det så menar du att det skulle löna sig för Sverige om man la resurserna på de få är de verkligen så få som du säger? som blir missbrukare och att det på lång sikt blir billigare än att se användandet av drogerna som ett brott?
Inlägg #2: Postat: 2004-08-19 14:34:00
Kesofejs
I Sverige har vi en handfull organisationer som i tysthet genom media och selektiv information skapar skrämselbilden av drogerna som det största problemet som existerar. Inte för inte kallas dom ute i Europa för "NarkoNazis". Eftersom man i andra Europeiska länder har en öppnare syn i frågan ges det till skillnad från här möjlighet till debatt där skilda åsikter tillåts bli hörda.

Sverige, Storebrors samhället.
Inlägg #3: Postat: 2004-08-19 15:00:00
http://www.knarkärnajs.nu/
KNARK ÄR NAJS... ISTÄLLET FÖR SVENSKA STATENS PROPAGANDA SPRID DENNA LÄNK GENAST:
Länk: knarkärnajs.nu/
Inlägg #4: Postat: 2004-08-19 15:39:00
Biff
För att vara så kritisk till Sverige har du en ovanligt svensk mentalitet faktiskt, Kevin. Jag tänker främst på din inställning till alkohol. Det finns en grundläggande skillnad mellan alkohol och cannabis: syftet. Alkoholen må kanske en gång i tiden vara skapad för berusning, men har sedan dess utvecklats till ett socialt fenomen och en kultur. De i särklass flesta dricker inte alkohol för att bli berusade, utan för att det är gott och för att slappna av.
Inlägg #5: Postat: 2004-08-19 15:43:00
Anja
"Ni som aldrig blivit utsatta för en polis när man har 17 ecstasytabletter i fickan fast domstolen säger 3 vet kanske inte vad ni talar om. ". Vad menar du med detta? Anja
Inlägg #6: Postat: 2004-08-19 15:43:00
Anja
"Ni som aldrig blivit utsatta för en polis när man har 17 ecstasytabletter i fickan fast domstolen säger 3 vet kanske inte vad ni talar om. ". Vad menar du med detta? Anja
Inlägg #7: Postat: 2004-08-20 08:04:00
Tom
Kevin skrev; "fått höra att om det inte passar "Ja, stick då!"." Just det har jag fått höra i 30 år så snart en från normaliteten avvikande tanke har framförts. Vanlig kommentar i Sverige inte endast Polisen tycker om den.
Inlägg #8: Postat: 2004-08-20 14:35:00
Thomas L. Aabo
Bra Kevin forstätt med detta goda arbete. Sverige norr om Skåne är fullt av torparpuritaner. Inskränkat och okritiskt tror de på alla "fakta" som de matas med.
Inlägg #9: Postat: 2004-08-21 00:27:00
Undergroundshop under attack
Den svenska undergroundshopen World Trading är under attack från svenska myndigheter och trångsynta svenskar.

Affären som drivs av en man från Borlänge har orsakat hetsande skriverier av tidningen Dalademokraten, klagomål från lokalbefolkningen och dessutom polistrakasserier och olaga hot.
Inlägg #10: Postat: 2004-08-22 13:15:00
Också intressant
What Would God Smoke? The Spiritual Roots of Drug Reform

Länk: drugpolicy.org
Inlägg #11: Postat: 2004-08-23 11:58:00
László
Kevin, en ovanligt bra och sammanhållen artikel. Jag håller fortfarande inte med dig om att Sverige skulle vara så mycket sämre än nåt annat land. Orättvisor har du överallt, därmed inte sagt att de ska accepteras. Fortfarande tycks drogpolitiken vara en stor del av problemet enligt dig. Jag har tagit del av många åsikter i kommentarerna till mina artiklar. Det kommer snart en sammanfattning av debatten och mina tankar kring vad det handlar om.
Inlägg #12: Postat: 2004-08-23 18:23:00
Kultur som Sverige missar
Inlägg #13: Postat: 2004-09-29 23:13:00
Anders
Väldigt bra sagt måste jag säga, fast jag tror inte så många förstår hur poliser beter sig när dom gör sina "tillslag" mot små rave fester. Hur dom slår o sliter i oss, varefter dom kör en till stationen där man får lämna prover och sen bara blir utkastad på gatan....
Laddar...