|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-13 19:08:00
|
|
Inger |
God tanke bakom.
Diggar formuleringen: "De har själva försökt att "koppla" ledningarna i huvudet." Allt kan inte vara vacker poesi, men här smakade det rätt ;-
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-13 22:11:00
|
|
ensam |
Frågan är väl om expertisen inom själavård egentligen kan göra mer än amatörerna? Jag tvivlar iaf. Mina besök hos en psykoterapeut var trevliga, men inte mycket mer. Fast för folk med mer akuta problem kanske de kan göra mer..?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-14 12:27:00
|
|
Tveksam |
"Men det tar knappast bort det onda, den trycks bara ner så länge man tar medicinen." Det här är ett allvarligt ämne. Har du belägg för att all medicin fungerar som du påstår? Är det inte en väl etablerad myt? Många psyksjuka skulle inte klara av sin vardag utan piller. Jag har sett på nära håll hur personer efter många års självpåtagen isolering äntligen söker sig ut, tack vare medicinerna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-14 19:40:00
|
|
Sunny |
Grejen är precis som du skriver: man "medicinerer "sig själv på alla möjliga sätt. I mitt fall var det med alkohol. jag har dock haft en underbar läkare de sista 25 åren.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-14 22:18:00
|
|
Bo Mattsson |
Det är hemskt med "ont i själen". Oftas så möts denna mäniska med en väldig okunskap av läkare, inget illa menat mot läkarna, men det behövs mer ingående kunskapslyft inom den vanliga vården om detta. Har själv haft "ont" men mår nu riktigt bra tack vare envisheten att ta reda på så mycket som möjligt om mina symtom och att jag fick kontakt med ångestsyndromsälskapet. Ingen skall behöva gåomkring och må dåligt och framför allt inte skämmas för hur man mår.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-16 02:19:00
|
|
Koppla sladdar var det ja... |
Av egen erfarenhet:
Alla manniskor ser olika ut i huvudet. I slutandan ar det bara du sjalv som kan "reparera" dig. Men ibland behovs hjalp och vagledning av nagon "expert". Var dock inte radd for att koppla sjalv. Vi far inte bli radda for oss sjalva... :
|
| |