Jag är pedofil!

Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #41: Postat: 2004-08-15 00:57:00
Inger
Finns mycket att säga om det här, men gitter fan inte mer. Endast en sak: Blanda inte in en pedofil med en sexuellt störd dragning till icke könsmogna barn och samhällssystem som är uppbyggda på helt andra grunder. Man bör, som också Stefan_B noterat här, hålla isär begreppen. "Sexet" är inte det allena och avgörande i världen.
Inlägg #42: Postat: 2004-08-15 00:57:00
Inger
Lot, skönhet? Jag underskattar inte ungdomens val och inte skulle döttrarna ha valt det fula fanskapet om de inte hade tvingats att gifta sig med honom...
Avslutar härmed denna diskussion.
Inlägg #43: Postat: 2004-08-15 01:25:00
Inger
Tillägg: Sunny: Som du kanske nu förstår har du kastat ur dig lite slarvigt historiskt fakta, och som då kan tolkas som legitimt för en pedofil? Vilket det alltså i grunden inte handlar om. Även om jag, för mig själv, kan fylla igen dina luckor, så är det ju inte alla som snappar det, om du förstår vad jag menar? No, Lifes goes on.
Inlägg #44: Postat: 2004-08-15 15:39:00
Sunny
Jag stavar förvisso slarvigt: Det är inte 800 utan 8000 år sedan Skateholmarna bodde o verkade. Nja Lots döttrer vill ju ha barn o där fanns ingen annan . Ja drottning Viktoria spridde ju blödarsjukan till de flesta av Europas kungliga familjer. Att gifta bort 8 barn kungligt gjorde att alla var släkt till sist. Före henne praktiserade Mraia Theresa samma sak : Habsburgarna var ju kända för att erövra genom äktenskap o inte genom krig.
Inlägg #45: Postat: 2004-08-15 15:41:00
Sunny
Kungliga barn under medeltiden o framåt var ju en slags handelsvaror.
Inlägg #46: Postat: 2004-08-15 15:45:00
Sunny
Incest o pedofili är ju inte samma sak men en pedofil har lättare att få "tillgång" till sina egna barn utan frågor. Dessa är oxå mera lojala emot honom: De tiger om han ber dem.Pappa valde lilasyser för att han kunde . Mig med. Sedan fanns där en mängd barn som inte var hans .Pojkar mest de sista åren. I anslutning till krigsslutet "ställde han hans fru upp" o tog hit föräldralösa krigsbarn som skulle äta upp sig!!
Inlägg #47: Postat: 2004-08-15 15:50:00
Sunny forts
Ingen utom han själv i hans närhet talade tyska o franska: Jag orkar knappt tänka på vad de där barnen fått gå igenom. Han var ju en man höjd över alla misstankar då.Hans egna barn tycks ha givit honom en särsklid kick: Han försökte överfalla storasyster på skolgården när hon var 7.Inte förän vi möttes kunde jag berätta att den gubben varit pappa.
Den nyligen aktuelle "Huddingemannen" förgrep sig på både sina egna barn o deras kamrater.
Inlägg #48: Postat: 2004-08-15 15:56:00
Anders Svensson
Inger: Varför tar du upp incest gång på gång i diskussionen om pedofili? Huvudfrågan var ju att det faktiskt finns många kulturer där barn gifts bort så fort de blir könsmogna, och ibland tidigare. Incest är något helt annat.
Inlägg #49: Postat: 2004-08-15 17:18:00
Inger
V g läs debatten en gång till! Det är INTE jag som vill blanda ihop incest, s k barnäktenskap med könsmogna flickor och pedofili. Inte ens ur ett kulturhistoriskt perspektiv.
Inlägg #50: Postat: 2004-08-15 17:20:00
Inger
Den som begår incest kan vara pedofil, men behöver inte i strikt mening vara det.
Inlägg #51: Postat: 2004-08-15 22:40:00
Anders Svensson
Inger: Om jag inte minns fel så har du påstått att Jag skulle vilja ha ett incestförhållande med min ev. dotter Svar 14 - Länk: sourze.se
ItemID10392714&lngArticleID10391975. Men nu när du själv erkänner att pedofili inte behöver innebära att man längtar efter incestförhållanden så kan det ju vara på tiden att du förklarar ditt påstående om mig.
Inlägg #52: Postat: 2004-08-15 22:40:00
Anders Svensson
Man ska inte påstå saker om folk hursomhelst. Jag tror att du gör det enbart för att du är rädd att sluta HATA mig. Det är samma teknik som nazister använder för att inte sluta hata judar: de slår hårdare oavsett hur mycket den andre ber om nåd. Det är inte pedofiler som ska förändras. Det är din attityd mot pedofiler som måste ändras.
Inlägg #53: Postat: 2004-08-15 22:41:00
Anders Svensson
Jag ser många problem med pedofili i vår kultur. Det beror inte på de lagar som ska skydda barn från sexuell exploatering eller övergrepp. Det beror inte heller på att barn inte får gifta sig. Det beror helt enkelt på att samhället har utvecklats i en ojämn takt, där vissa minoriteter trängts undan. Pedofiler tillhör en av dessa minoriteter.
Inlägg #54: Postat: 2004-08-15 22:41:00
Anders Svensson
Vi vågar inte ens gå ut med våra riktiga namn av rädsla för att diskrimineras eller råka ut för övergrepp. Det är det verkliga problemet med pedofili. Ju längre NI samhället blundar för problemet, desto värre kommer det att bli. Tänk er när pedofiler blir lika desperata som palestinier. Vissa kanske är så desperata redan idag. Det kan ni absolut inte skylla de förtryckta ”P-erna” för. Helt omöjligt.
Inlägg #55: Postat: 2004-08-16 02:43:00
Rasmus
The bottom line: Pedofili ar en form av sexuell perversion som formodligen alltid kommer att upplevas som ett hot av samhallet pga av att det alltid finns en risk att pedofilen gor verklighet av sina fantasier och barn far lida till foljd. Sorry Anders, men jag tror inte det finns nagot utrymme for din perversion i samhallet. Utrymmer for dig som person ar en annan sak... identifiera dig inte med din perversion.
Inlägg #56: Postat: 2004-08-16 11:39:00
Anders Svensson
Rasmus: Perversion är ett gammalt och moraliskt uttryck Länk: susning.nu Det är väldigt svårt att inte identifiera sig med något som jag umgås med dagligen. Det där med att pedofiler är en Risk för barn är bara fördomar. Jag skulle vilja påstå att jag har mycket bättre relationer med barn än vad många vuxna i min omgivning har, och det behövs verkligen. Om det finns ett enda barn som mår dåligt på grund av mina känslor så skulle jag kunna förstå ditt resonemang.
Inlägg #57: Postat: 2004-08-17 01:22:00
Beckisbarnet
Anders Svensson, jag är snart övertygad om att du är en ironiker. Om inte, så måste du fanimej vara psykopat av nåt slag!!
Inlägg #58: Postat: 2004-08-17 02:11:00
Anders Svensson
Beckisbarnet: Jag älskar att få barn och vuxna att skratta och må bra. Därför använder jag ett språk som endast retar de som sitter instängda i sin ohälsosamma moral. Allt jag vill är att locka fram den vackra lilla fjäril som desperat fladdrar runt någonstans inom dig.
Inlägg #59: Postat: 2004-08-18 00:22:00
Stefan_B
svar 52: Anders, är du bekant med "Goodwins lag"? Det är en diskussionsregel som går ut på att den som först drar in nazism/nazister i en diskussion som inte explicit handlar om detta automatiskt förlorar diskussionen. Du gör givetvis som du vill, men det gynnar din trovärdighet om du kan avstå från billiga liknelser och satsa på fakta och argument.
Inlägg #60: Postat: 2004-08-18 00:29:00
Stefan_B
svar 53, 54: Alla kriminella övergrepp mot individer, pedofiler eller inte, är förkastliga. Att det utbredda hatet mot pedofiler leder till misshandel och andra övergrepp är tragiskt. Men, jag tror att du går för långt när du börjar tala om pedofiler som en förtryckt minoritet i klass med palestinierna. Och även "desperata" pedofiler får, som alla andra, stå för sina handlingar.
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Laddar...