|
Inlägg #61: Postat: 2004-08-18 00:36:00
|
|
Stefan_B |
svar 56: Jag förstår att du talar av egen erfarenhet, men att påstå att den fara pedofiler utgör för barn är "bara fördomar" är väldigt spekulativt. Du får allt underbygga det påståendet med lite mer fakta innan jag köper det.
|
| |
|
Inlägg #62: Postat: 2004-08-18 00:46:00
|
|
Stefan_B forts. |
Jag kan inte låta bli att undra i vilken utsträckning du egentligen identifierar dig med din sexualitet, Anders. Varför knyta din pedofila läggning så starkt till ditt Jag? Du säger att "det är svårt att inte identifiera sig med något man umgås med dagligen". Visst kan det vara svårt, men omöjligt är det inte. Identitet är något man kan bygga.
|
| |
|
Inlägg #63: Postat: 2004-08-18 03:28:00
|
|
Anders Svensson |
Stefan_B: Ah. Den lagen har visst undgått mig. Jag försöker hålla mig borta från dåliga liknelser, men ibland slinker det mellan fingrarna helt enkelt. Självklart ska pedofiler stå för sina handlingar och straffas om de bryter mot lagar. Men man ska inte straffa pedofiler som grupp. Varför ska jag kunna underbygga mina argument för att visa att de flesta pedofiler är ofarliga när det inte ens finns forskning eller statistik som visar på motsatsen?
|
| |
|
Inlägg #64: Postat: 2004-08-18 03:29:00
|
|
Anders Svensson |
För inte så länge sedan trodde man att var och vartannat barn hade blivit utsatt för incest. Men detta visade sig vara helt felaktigt. I framtiden kommer man kanske att inse att den procentuella andelen pedofiler som begår sexbrott mot barn är mycket liten Psykiatriker på RB påstår även det.
|
| |
|
Inlägg #65: Postat: 2004-08-18 03:30:00
|
|
Anders Svensson |
Jag tror att den andelen också skulle sjunka drastiskt om pedofiler vågade tala öppet om sina känslor. Då skulle de översexuella riskpersonerna kunna få stöd och hjälp mycket lättare. Vi får inte glömma att det finns pedofiler som har tankar på att våldföra sig på barn. Dessa impulser kommer ofta i samband med andra psykiska besvär. Jag tycker synd om personer som tvingas kämpa mot sina impulser. Och dessa är naturligtvis en risk för barn. Men det finns medicin som kan lindra impulstankarna.
|
| |
|
Inlägg #66: Postat: 2004-08-18 04:04:00
|
|
Anders Svensson |
Alltså jag förstår hur du menar i Svar 62, även om du börjar låta som en psykolog! Ett steg i att kunna komma ifrån att identifiera sig med alla artiklar där det står "pedofil" i sammanhang när det egentligen handlar om övergrepp, är att inse att det faktiskt inte handlar om mig. Men när de börjar gräva djupare och påstår att även de som attraheras av barn är farliga, så blir det automatiskt att jag tar åt mig. För de menar ju bokstavligt talat mig.
|
| |
|
Inlägg #67: Postat: 2004-08-18 04:05:00
|
|
Anders Svensson |
I mitt privatliv så försöker jag att inte tänka så mycket på att jag är avskydd. Istället så gör jag det jag tycker om och lever livet så gott jag kan. Det är först när jag försöker ta hänsyn till andra och t.ex. undviker barn som jag inte står ut. Jag har seriösa problem med att kunna ignorera andra människors vilja att kontrollera mig. Jag skulle gärna gå en behandling med målet att jag ska kunna strunta i vad människor anser om pedofiler och leva som jag själv vill.
|
| |
|
Inlägg #68: Postat: 2004-08-18 04:05:00
|
|
Anders Svensson |
Ibland hamnar jag i diskussioner med andra om pedofiler. Och jag kan riktigt känna deras förakt för snuskgubbar som tafsar på barn. Och jag känner likadant själv när jag läser om sånt. Men jag kan hantera det rätt bra. Tyvärr så har jag ägnat alldeles för mycket tid åt att läsa om pedofildebatten att jag blivit alldeles förtvivlad. Därför ville jag stå upp och säga hur jag känner och att jag inte är det minsta farlig. Kanske kan det mildra folks rädsla och avsky något. Det är mitt mål.
|
| |
|
Inlägg #69: Postat: 2004-08-18 14:29:00
|
|
Beckisbarnet |
Anna; men jag tror inte alltid att den här bortgiftnadsåldern behöver betyda bortgifte på ett sexuellt plan, utan med att föräldrarna betsämmer vem deras barn skall gifta sig med.
|
| |
|
Inlägg #70: Postat: 2004-09-08 10:14:00
|
|
Anna |
Beckis, menar du allvar? Tror du inte de pippar första natten ändå? Klart som fan att sex ingår i paketet.
|
| |