Jag är pedofil!

Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2004-08-13 23:27:00
Inger
Sunny: Du har glömt den allra viktigaste frågan VARFÖR och fortfarande ur s a m t l i g a perspektiv.
Inlägg #22: Postat: 2004-08-14 13:18:00
Stefan_B
Anna, barnäktenskap må förekomma i flera kulturer idag men det betyder inte per automatik sex. Såvitt jag vet så sker i allmänhet inget könsumgänge före innan bruden har fått regelbunden menstruation. Sedan kan jag inte låta bli att undra varför du drar upp detta i en diskussion kring pedofili?
Inlägg #23: Postat: 2004-08-14 13:45:00
Stefan_B
Sunny, att barnäktenskap ingicks under medeltiden var mig veterligen ovanligt och rörde främst personer av börd. Den "lagliga" giftermålsåldern var i allmänhet 15 men en majoritet av dåtidens kvinnor gifte sig efter 20 års ålder. Vikingatiden är svårare att säga något säkert om men även där tycks barnäktenskap främst ske bland personer av börd och inte hos "allmänheten".
Inlägg #24: Postat: 2004-08-14 13:48:00
Stefan_B forts.
Därmed inte sagt att det inte förekom, det gjorde det och det var väl det som var din poäng. Jag ville bara nyansera det en smula då jag tycker att dina inlägg fick det till att framstå som vanligare än det mig veterligen var. :
Inlägg #25: Postat: 2004-08-14 16:38:00
Inger
Jo, Stefan_B och lägger man sen till livslängden DÅ, så... Det var heller inte så att barnen giftes bort före menstruation. Eller att de lämnades ensamma med enbart mannen. Svärmor m fl lärde upp henne m m. Allt handlar helt enkelt om barnalstring för den tidens sätt att överleva under sina livsvillkor med dess skapade familjekonstruktioner. Kärlek och sex var det alltså inte tal om.
Inlägg #26: Postat: 2004-08-14 16:39:00
Inger
För att inte tala om att incest sattes i system mot all biologi av elitiska sociokulturella skäl.
När det gäller islam så är TANKEN bara på sexuella övergrepp mot ett barn - före könsmognad! - s a s omöjlig. Vi hade just ett sådant fall i Sverige, då man fick tillkalla expert på islamsk kultur.
Det har dock inte sett ut så alltid i mänsklighetens historia.
Inlägg #27: Postat: 2004-08-14 16:39:00
Inger
Alltmer talar snarare om att för bara omkring 10 000 år sen var män och kvinnor jämställda och var fria från sexneuroser och kärlek levde. Vad som sen har hänt och varför finns inte plats här att ta upp. Att vi blev bofasta och vad näringsfångsten skulle baseras på är dock av intresse.
Inlägg #28: Postat: 2004-08-14 16:49:00
Inger
När det sen gäller incest så kan man finna stöd för att det finns "två" varianter. Den ena är tydlig, förstå mig rätt, den kan offret "ta" på. Man minns direkt penetrering t ex då det även förknippas med fysisk smärta. Den andra formen däremot aktar man sig för att ta upp. Jag VET att man inom psykiatrin VET att en mamma alt. pappa kan gifta sig med sin son/dotter. Här förekommer givetvis sexuella inslag barnet ligger mer eller mindre i mammans
säng på h e n n e s villkor,
Inlägg #29: Postat: 2004-08-14 16:50:00
forts.
Långt upp i tonåren. Ett koncentrerande av pojkens könsorgan o s v. Och givetvis stoppar hon alla tänkbara kontakter för barnet och sätter sig först i första rummet. Kan dessa offer senare i livet konkret "ta" på det? Detta barn blir alltså socialt och känslomässigt - i mina ögon - kastrerade.
Inlägg #30: Postat: 2004-08-14 20:47:00
Sunny
Sist först: Jag känner som sagt en sådan ung man väl.de här mammorn adrar sig inte för någonting för att hålla kvar "Barnen" hemma: inte ens droger.
Inlägg #31: Postat: 2004-08-14 20:50:00
Sunny
Så vikingatiden: Mna levde till 30-40 år. Man "gifte sig" så snart kroppen blev könsmogen: Någon klomplicerad social mognad som i vårt samhälle behövdes inte. Redan för c.a 800 år sedan fanns det ett samhälle i Norden.En mycket intressant utgrävning är den om Skateholmarna.
Inlägg #32: Postat: 2004-08-14 20:53:00
Sunny forts
I södra Skåne vid det lilla Skateholm har man hittat ett nästan komplett samhälle ifrån den första tidens bosättningar.Jäkar,jakt o fiskesamhällen med kvinnor,män o barn. Där får man veta väldigt mycket om hur vi levde då. Hälsade på en av männen som ligger o håller om ett 4 årigt barn i döden i helgen på Historiska. Annars finns det mesta i Trelleborg.
Inlägg #33: Postat: 2004-08-14 20:57:00
Sunny
Ang incest så har den gått för sig i bland. Faraonerna gifte sig helst med syskon. Kleopatras förste man var henns lillebror Biblen är ambivalent: Å ena sidan lät Lots döttrar supa fadern ful o förförde honom : De ville ha barn.
Inlägg #34: Postat: 2004-08-14 21:02:00
forts
å andra sidan utlöste ett övergrepp på kung Davids dotter Tamar av hennes halvbror Amnon en massaker emellan Davids barn. Jag har skriivit min version här i "Tamars förlorade heder."
Inlägg #35: Postat: 2004-08-14 21:03:00
oops
Full o inte ful: Gubben kan ju ha varit en skönhet?
Inlägg #36: Postat: 2004-08-15 00:53:00
Inger
Sunny: "gått för sig ibland"?. Incest satt i system är ju ingen verklighet bland folket utan är satt i system på andra grunder, och det totalt störda sådana. Det har funnits bland så kallade fyn fan säger jag bara högstående kulturer och i dessa t o m en lag om att syskon av börd var t v u n g n a att gifta sig med varandra: Hos romarna, Inkafolket, Mesopotamien, under faraon Echnatons regim den förste att visa på en monoteistisk religion m fl. kulturer.
Inlägg #37: Postat: 2004-08-15 00:54:00
INger
För att inte tala om kungasläkten långt in i modern tid, hos vilka det ansågs ofint att beblanda sig med "folket". och man tolkade C Darwin evolutionslära fullständigt fel.
Inavel har ju givetvis alltid funnits, t ex kusingifte. Men samma igen. Orsaken är INTE en pedofil sexuell dragning till ett ej könsmoget 5-årigt barn!
Inlägg #38: Postat: 2004-08-15 00:55:00
Inger
Alltså att den vuxne inte kan verka med vuxna individer utan väljer att leva med barn på alla plan och skadar ytterst dem. Det handlar helt enkelt om att gruppen/samhället ska bestå och när man då inte har fått tag i "friskt" blod att para sig med har inavel skett. Biologiskt VET vi konsekvenserna. Vi har gentekniken idag. Notera en sak däremot:
Inlägg #39: Postat: 2004-08-15 00:55:00
Inger
Det har alltid funnits en inneboende spärr mellan mycket nära relationer: Barn och föräldrar och syskon. Arten skulle annars dö ut! "Mothers fucker" är ett skällsord i alla samtliga språk - kulturer - som har varit i kontakt med incest satt I SYSTEM. Finns naturfolk som inte ens förstår ordet och dess innebörd...
Inlägg #40: Postat: 2004-08-15 00:56:00
Inger
Och Sunny: Bibeln ÄR skriven av människor och ÄR ett utmärkt historiskt bevismaterial hur man såg på "saken". Man levde i en samhällsorganism och i n d i v i d e n var inte intressant för individens egen skull. Dock, SKAPADE de av börd sina egna hemmagjorda regler! Och konsekvenserna blev också förödande.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...