Drogliberalt skitsnack del 1

Showing page 1 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #1: Postat: 2004-08-09 11:38:00
László
Jag funderade länge men kunde inte låta det passera helt enkelt. Det behövs moteld mot drogliberalismen.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-09 11:59:00
Striker
Oavsett vad man tycker om Herr Zaars argumentationsförmåga är det snarare moteld mot drogfundamentalismen som behövs. Gör om - Gör rätt.
Inlägg #3: Postat: 2004-08-09 12:14:00
László
Läste du artikeln? Jag har gjort om. Jag har gjort rätt!
Inlägg #4: Postat: 2004-08-09 12:14:00
Inger
Striker: Om Herr !!! Zaar inte lyckas - vore det något för dig att göra om - och rätt?
Droger ska diskuteras och det sakligt. Men om diskussion blir endast för egna sysften och behov Kevins då ballar trovärdigheten ur.
Inlägg #5: Postat: 2004-08-09 12:26:00
Torchy
Inger: Om man ska tolka ditt senaste inlägg så är endast drogliberala inlägg från individer som inte brukar droger trovärdiga. Är det en korrekt iakttagelse?
Inlägg #6: Postat: 2004-08-09 13:22:00
Inger
Torchy: Svaret blir som ovanstående redan sagt: "Men om diskussion blir endast för egna syften och behov Kevins då ballar trovärdigheten ur." Du bör tänka på att han - som "frilansjournalist" och "dokumentärfilmare" - har ett ansvar för vad han säger och påstår och skildrar. Personligen är han däremot i n g e n journalist för mig. Vad gäller det är han helt diskvalificerad.
Inlägg #7: Postat: 2004-08-09 13:42:00
Torchy
Kan meddela att jag faller inom den ovannämnda kategorin, så du kan alltså hålla mina argument för trovärdiga. Jag är dock av den åsikten att alla människor argumenterar utifrån sina egna behov och syften solidaritet kommer t ex av individens behov av känna sig som en god människa, så för mig faller det argumentet platt.
Inlägg #8: Postat: 2004-08-09 13:45:00
Torchy
Kevin kanske inte har de åsikter du vill att han ska ha, men respektera hans åsikter bör du ändå göra, enligt min åsikt. Vad gäller hans ansvar så tror jag att han med glädje tar det - han anser ju att hans avsikter är goda - såsom även du gör avseende dina egna. Vad anser du Kevins ansvar är förresten, som journalist och dokumentärfilmare? Att hålla sig till statens doktriner angående vad man bör och inte bör tycka, mån tro?
Inlägg #9: Postat: 2004-08-09 13:52:00
Striker
Torchy,
Bra skrivet! Hatten av!
Inlägg #10: Postat: 2004-08-09 13:59:00
Torchy
Striker: Man tackar och bockar. Håll hatten på däremot, snart kommer de kritiska inläggen att hagla.. ;
Inlägg #11: Postat: 2004-08-09 14:00:00
Inger
Torchy: När någon i sitt yrke förtjänar respekt är en sak. När vederbörande är för n v endast P K är en annan.
För övrigt kör du samma metoder - d v s känslomässig argumentationsteknik - när du egentligen inget har att komma med: "Att hålla sig till statens doktriner angående vad man bör och inte bör tycka, mån tro? "
Inlägg #12: Postat: 2004-08-09 14:10:00
Torchy
Retorisk argumentationsteknik baserar sig på tre delar: logos argumentens sakliga innehåll, pathos känsloväckande aspekter och ethos aspekter som beror på personen som talar; förtroendeingivande t ex. Alla delar har sin merit och det är knappast en bra idé att föraktfullt utesluta någon av dem. Vad du anklagade mig för att använda var pathos om det inte var uppenbart för dig.
Inlägg #13: Postat: 2004-08-09 14:16:00
Torchy
Jag håller dock på intet sätt med dig om att det skulle röra sig om någon känslosam retorik. Den svenska staten lägger ner stora resurser varje år för att bilda opinion mot alla former av narkotika och i det här fallet frångår Kevin denna opinion, varpå personer reagerar mycket starkt, indoktrinerade som de är. Kan du på allvar avfärda denna argumentation som helt osann och innehållslös? I sådana fall anser jag att statens resursanvändande i denna fråga bör kritiseras mycket hårt..
Inlägg #14: Postat: 2004-08-09 14:18:00
Torchy
"När någon i sitt yrke förtjänar respekt är en sak. När vederbörande är för n v endast P K är en annan." Förklara gärna vad du menar med detta.
Inlägg #15: Postat: 2004-08-09 14:19:00
Inger
Du har samma stil som Kevin och det enda som ni anklagar "motståndaren" med och det i alla tänkbara varianter är: "Att hålla sig till statens doktriner angående vad man bör och inte bör tycka, mån tro? " Sådant är endast tjafs.
Inlägg #16: Postat: 2004-08-09 14:27:00
Stalker
Varför har jag aldrig sett en film av Kevin? De gånger jag har träffat honom har han alltid haft tusen projekt, stora ord och maffiga budgetts men fortfarande ingen film? Måste varit iaf 5år sedan sist nu, tycker att har haft både tid och pengar. Kevin är en pajas.
Inlägg #17: Postat: 2004-08-09 14:28:00
Torchy
"Sådant är endast tjafs." Du bemöter på intet sätt mina argument. Jag ställer flera direkta frågor. Du besvarar dem inte. Säg mig, Inger, varför ska jag ens bry mig om att argumentera med dig? Jag förklarade i tidigare inlägg vad jag menar med att följa statens doktriner och jag gjorde det mycket tydligt. Tror du på allvar att staten inte har en roll som opinionsbildare i dagens samhälle?
Inlägg #18: Postat: 2004-08-09 14:48:00
Inger
Svar 17 Beklagar, såg inte dina inlägg 13 14.
Dock, du är där igen och påstår att vi som inte håller med Kevin och dig: "reagerar mycket starkt, indoktrinerade som de är." Bara en ny "variant" på samma personangrepp; ta oss för kompletta idioter, att vi inga erfarenheter har alls.
Inlägg #19: Postat: 2004-08-09 14:49:00
forts.
Jag kan hålla med dig om att dubbelmoral föreligger i alkohol och cigarrettkonsumtion. Men lösningen på det problemet är inte för mig att släppa fritt cannabis och andra psykedaliska droger. Ligger det inte miljarder i vinst i den kemiska tillverkningen för att framställa LSD, extasy, "ren" kokain m fl droger? Hur infantila får ni vara? Sen all den kriminalitet, handel med människor, mänskligt lidande som följer i drogernas spår är också av ointresse för er?
Inlägg #20: Postat: 2004-08-09 14:49:00
forts.
Om du är i samma branch då kan jag bara beklaga branschen, i det fall du inte är mer j o u r n a l i s t i s kt kritisk. För mig rider endast Kevin på den politiska vänstervågen som går nu och spelar även på känslor som "opionsbildare". Torchy: Det är gammal skåpmat att så göra.
Showing page 1 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...