Drogliberalt skitsnack del 1

Den här tråden diskuterar artikeln Drogliberalt skitsnack del 1.
Inlägg #1: Postat: 2004-08-09 10:33:00
Inger
Du är inte den ende som har fått den typ av svar från Kevin. HAN vet att leva, HAN har sett världen, HAN har upplevt allt... HAN... SUCK.
Även jag har sett att han utelämnar sakfakta och rätta mig om jag har fel, men min personliga uppfattning är att många har avslöjat Kevin och vad han egentligen går och står för. Ett plus för att du orkar skriva och bemöta honom.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-09 11:30:00
Daniel
Kevin är en fin och "openminded" kille som förutsätter att alla som inte håller med honom inte har någon livserfarenhet.
Inlägg #3: Postat: 2004-08-09 14:49:00
Johannes Jakobsson
Klockrent. Speciellt biten WHO.
Inlägg #4: Postat: 2004-08-09 16:16:00
Stefan_B
Utmärkt artikel, i synnerhet avslöjandena av Zaars faktamanipulering. Jag ser fram emot del 2.
Inlägg #5: Postat: 2004-08-09 17:06:00
Tom
Som jag ser det har socialdemokratiska idéer och därmed svenska statens blivit mer av religion än politik. Trossatser som inte får ifrågasättas. För de troende är det så svårt, så svårt, vill inte se nyanser. För vad är de då? Lurade? För de icke troende blir det lika svårt att argumentera som att förklara evolutionen för en pingstpastor.
Inlägg #6: Postat: 2004-08-10 12:02:00
Pether
Det handlar inte om att vara drog liberal eller inte, utan att man inte vill bli klassad som kriminiell av det samhälle man lever.

Lever själv i exil i England eftersom jag inte vill bli av med mitt körkort, "liv" om någon polis får för sig att jag ser som en livsfarlig "knarkare" som snor pengar från sin morsa och med våld tvingar med mig till polis stationen för drog test.

I sverige röker ca 200 000 cannabis regelbundet och är en av de största förtryckta folkgrupperna i Sverige.
Inlägg #7: Postat: 2004-08-10 12:10:00
Tom
En reflektion; vad är det för intellektuell skillnad på "knark är bajs" och "den eviga vänskapen med Sovjetunionens folk" Propaganda i båda fallen som jag ser det. Vem betalar kalaset? Är det så att skattepengar används skulle jag efterlysa fler mer mångsidiga infallsvinklar på frågan. Propaganda är propaganda även i Sverige. Fundamentalistisk tro och propaganda brukar gå hand i hand, eller vad?
Inlägg #8: Postat: 2004-08-16 10:10:00
popcorn
totalt intetsägande struntsnack som till råge på allt elände var en humorbefriad text.
Inlägg #9: Postat: 2004-08-18 23:36:00
Tommie Nygren
"Visst, brister finns absolut men jag tycker att det är lite beklämmande att det du saknar här är så banalt som droger och brutalsex. Vad är det i jämförelse med allt som är bra?" Kevin saknar inte drogerna, han saknar friheten som du har. Du verkar missa att droganvändare förföljs, inte hjälps. Sen faller du fällan att man bara får klaga på "rätt" saker, kämpa för "rätt" saker. Fel.
Inlägg #10: Postat: 2004-08-19 03:58:00
sphincter
Jag och mina kollegor ar ett gang knarkande borsmaklare som tjanar minst 2 miljoner per person och ar. Du kan ju rakna pa hur mycket skatt vi betalar in till ER sjukvard och till DIN A-kassa. Tack Gud for skatteparadis.
Inlägg #11: Postat: 2004-09-30 16:46:00
johanna
men... du kan väl inte tvinga kevin att gilla samma saker som du med ett land?
vill han sticka så låt honom göra det.
Laddar...