Nåd?

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2004-08-02 12:41:00
Sunny
Inger: Många kloka ord. Men det är inte så enkelt som att gå under jorden. Barnets pappa har flera andra barn som går i skolan o på dagis. Han o hans sambo bygger villa o har sina arbeten att tänka på. Men det verkligt olösliga ligger ändå i att flickan helt naturligt vill träffa sin mamma!!!Hade så inte varit fallet hade vi kunnat agera hårdare. Mamman utpressar barnet känslomässigt: Om du inte vill träffa L får du inte träffa mig heller!
Inlägg #22: Postat: 2004-08-02 12:45:00
forts
Hade flickan inte velat åka så hade pappan till att börja med lagtrotsat. Han kan då mista vårdnaden men det är en risk som i det här fallet är ganska liten eftersom flickan bott hos honom i så många år.Han gjorde så en sådan tid efter polisanmälningen o under utredningen då han helt enkelt behöll flickan men desto längre tiden gick ldesto mera ängtade hon ju mer o mer efter sin mamma. När sedan utredningen läggs ner måste mannen ju betraktas som oskyldig: i alla fall juridiskt.
Inlägg #23: Postat: 2004-08-02 13:02:00
forts
Ett vanligt problem är ju att pedofilens kvinna oftast ställer upp på honom o inte barnet. Min syster som utsattes för övergrepp i späd ålder o sedan i många år: hennes mamma sade så sent som i förra veckant till mig om pappa att "han var ju aldrig elak!"
Inlägg #24: Postat: 2004-08-02 13:05:00
Sunny forts
o pappas sista fru väntade på honom medan han satt av 4 år i fängelse för min syster. När han kom ut gifte de sig o efter en vecka i frihet åkte han ju in för övergreppet emot mig: Hon väntade troget på honom o lade hela skulden på oss "omoraliska o förförande" barn.I hennes ögon var pappa offfret!
Inlägg #25: Postat: 2004-08-02 16:42:00
Inger
Ibland blir jag förvirrad av dina kommentarer. ;- Vet inte hur jag ska tolka dem... Tror att du pratar om halvsyskon, då ni växte upp på olika håll? Även när du säger "mina barn" tolkar jag det som om du menar din mans/sambos barn som du ser som dina egna barn? Vad jag har förstått fick du ett barn, men det miste du tyvärr på ett tragiskt sätt?
Inlägg #26: Postat: 2004-08-02 16:43:00
Inger
Då jag inte tror ett uns på att det finns några "maskrosbarn" så undrar jag om du hade ett "vittne" som barn. Någon som DU förstod VISSTE vad som pågick - kunde vara en granne, lärare eller vem som helst - och som stod på DIN sida, även om den kanske inte av flera skäl kunde konkret ingripa till ditt - barnets - försvar?
Inlägg #27: Postat: 2004-08-02 16:43:00
Inger
Ge dig en stunds betänketid och hittar du DEN personen, så skänk den en tanke nu. För den har i så fall betytt mer för dig än vad du kanske har kunnat föreställa dig?
A HItler hade ingen som bevittnade och stod på hans sida och världen fick också ta emot de kommande slagen. Hade han fått egna barn så hade de fått dubbelt upp, antar jag.
Inlägg #28: Postat: 2004-08-02 16:44:00
Inger
Tolkar det som om du pratar om en familj du känner i vilken mannen har juridiskt friats från övergrepp och där mamman ställer upp på pappans sida och inte barnet? I så fall har du här ett fall som inte är ovanligt i sådana sammanhang. Trots det, är de flesta pedofiler ensamma, har ingen familj. Du berör en mycket intressant och viktig faktor i sexuella övergrepp mot barn!
Inlägg #29: Postat: 2004-08-02 16:44:00
Inger
I feministisk anda är det ett tabu att hävda att varje moder/kvinna VET att något pågår! Om inte - är hon både blind, döv och "mumifierad". Orsakerna till att de håller käften är däremot flera. Och dessa kvinnor/mödrar är minst lika skyldiga. Dock, den moder som är menalt frisk kommer att gå "under jorden" för att försvara sitt barn när hon väl upptäcker det och inser vidden av att barnet ska behöva fortsätta att utstå nya övergrepp.
Inlägg #30: Postat: 2004-08-02 18:51:00
Sunny
Som barn var jag först på spädbarnshem o senare fosterhem. När jag var 13 kastade de ut mig.Han var snäll men gravt alkoliserad: hon var psykiskt sjuk o de var båda i pensionsåldern: i dag hade inga barn blivit placerade där.
Inlägg #31: Postat: 2004-08-02 18:55:00
Forts
Jag växte uppp där isolerad i skolan var jag horungen o läste jämt när de inte såg. Biblen kunde jag mycket om: den var tillåten läsning. Efter ett år på driven i diverse ladugårdar jag umgås fortfarande hellre med djursatte jag in en annons efter mina föräldrar: jag ville så förtvivlat gärna gå i skolan.Pappa svarade... Den förste person som jag egentligen har talat med o rört vid var min förste man som jag träffade vid 18våldtäkten borträknad
Inlägg #32: Postat: 2004-08-02 19:00:00
Sunny forts
Du kan läsa Ett gulnat fotografi om du vill: Första mötet 1945 fins faktiskt på bild!! Eller mina brev till pappa som jag började skriva dagen han begravdes. Jag menar oxå att i min lillasysters fall så VILLE modern inte veta.Min storasyster berättade för sin mamma som bad henne hålla tyst o övergreppen fortsatte tills hon kunde rymma. Det var dock INTE vår pappa utan moderns man.Försörjaren. Jag hittade inte denna syster förän efter pappas död: de träffades aldrig.
Inlägg #33: Postat: 2004-08-02 19:05:00
Sunny forts
Vi pappas barn är alla halvsyskon o det är vi som letat upp varandra nu. En av dem har dock samma mamma som jag: vi två är alltså helsyskon fast vi varit i olika hem o inte vetat om varandra. O jo jag har 2 biologiska vuxna barn som vi fick efter olyckan med den äldsta. Samt en hög bonusbarn i kollektivet. Mina "vittnen" under barndommen var 2 lånade taxar: jag glömmer dem aldrig!!!Läs om dem i Spegelbilder om du vill.
Inlägg #34: Postat: 2004-08-02 19:18:00
Sunny
Jag missade svar 28 Ja det är mitt barnbarn. Min son o hans ex har haft delad vårdnad från början fast han har haft mera med det dagliga praktiska at göra. Sedan flyttade mamman ihop med en man som flickan berättar om utsätter henne för sexuella övergrepp. Han blir friad i brist på bevis samt att det gått lång tid: Det tog ett år innan hon vågade berätta.Hon insåg att mamman skulle ta killens parti o var rädd att inte få träffa henne igen.Så blev det ju hela utredningstiden : Ca 8 månader.
Inlägg #35: Postat: 2004-08-02 19:21:00
Sunny forts
O du: Hitler hade varken kossor eller hundar! *ler*
Inlägg #36: Postat: 2004-08-03 00:38:00
Inger
Sunny, att du söker upp dina föräldrar och får ett sådant "svar" är ju bara det grymmaste som kan hända ett barn! Svar 31 Ibland ter sig det inget stopp på eländet och ondskan. Sen, vad jag förstår, av några andra dina kommentarer, träffar du den man som du kommer att älska och han var med i en sekt som väntade på domedagen och sex var förbjudet.
Inlägg #37: Postat: 2004-08-03 00:38:00
forts.
Sen börjar du en strippa och prostitutera dig. Är det så konstigt egentligen? Jag menar, så mycket våldförande på ditt egenvärde som skedde, kunde väl därför "kvitta" om du då prostituerade dig? Dessutom kunde du även nu få "makt", för när väl brallorna är av så är torsken som mest sårbar och föraktet är också en hämnd - om än den åter slår tillbaka på dig själv i form av ytterligare föromjukelse?
Inlägg #38: Postat: 2004-08-03 00:39:00
forts.
Svar 34 Det är svårt, Sunny, men jag kan ENDAST se det ur barnets perspektiv och då ytterst biologiskt. Jag känner heller inte till det här fallet, men för mig finns aldrig några förmildrande omständigheter, inga ursäkter att ta till när det gäller ett barns utsatthet. Så jag kan bara råda dig att ställa frågorna: Ska ett barn ditt barnbarn överhuvudtaget be om att få finnas till i vuxnas spel?
Inlägg #39: Postat: 2004-08-03 00:40:00
forts.
Ska flickan vara ständigt rädd, ständigt tänka på vad hon ska göra för att bli älskad i "fostrans namn"? Och då har jag inte ens inkluderat ev. sexuella övergrepp. Det finns så klara symptom som ett barn visar på när det handlar om sexuella övergrepp. Det är heller inte konstigt då det känslomässiga och sexuellt omogna barnet ställs mot en vuxens sexuella behov.
Inlägg #40: Postat: 2004-08-03 00:41:00
forts.
Tänk bara på hur vi blir och ser ut när vi blir sexuellt upphetsade! Barnet går utanför sin egen kropp, det är det enda det kan göra för att i just den stunden undkomma. Biologiskt måste vi fly eller kämpa - därför är denna "ventil" en överlevnadssak men den räddar inte egenvärdet på lång sikt.
För ett barn kan ett djur komma att betyda lika mycket i en vidrigt tuff verklighet.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...