Inlägg #1: Postat: 2004-07-20 15:45:00
|
Per |
Bra skrivet. Det märks att du är van att berätta skriftligen.
Jag tror att du kanske ska hålla dig till en flygplatsskildring för att upprätthålla läsarens intresse.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-20 15:45:00
|
Per |
...forts:
I stället för att både "mannen" och "kvinnans" landning, tullerfarenheter, etc skildras, så lägg mer krut på en av dem så att du etablerar en stämning. Du skulle kunna beröra "den andres" närvaro i Amsterdam genom att t ex låta dem springa ihop med varandra på flygplatsen eller på någon gata.
Sedan är det läge att gå in på vapenaffärerna.
Lycka till!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-20 16:27:00
|
sandra |
Inte illa alls. Blev ju nyfiken på en fortsättning, så det är ingen dussintext. Lycka till!!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-21 08:46:00
|
Biljana |
Hej Per. Tusen tack för ditt engagemang. Har tänkt på liknande variant. Hmm, får tänka på det igen. Har ett bokförlag på g i Dk jobbar där och jag vet inte om jag hinner göra ändrinen innan jag skickar dit boken. Mvh, Biljana
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-21 09:27:00
|
Biljana |
Hej Sandra. Kul att du gillade vad du läste. Jag kommer att publicera ett kapitel till, det första, om 1-2 veckor. Men tyvärr blir det inte mer än så då jag åter har tagit upp jakten på förlag.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-07-26 07:58:00
|
Johan Wedberg |
Jag blev lite förvirrad av det sista. Att två människor landat i Amsterdam samma dag. Det har de ju inte.
Jag tycker texten kanske inte är lite för färglös för min smak. Jag vill gärna ha lite lek med orden, lite snärt i beskrivningen och en stänk av humor. Men den går säkert hem hos andra. Hur mycket ska du ta per bok?
|
|