Inlägg #1: Postat: 2004-07-09 12:38:00
|
Olle |
Bra rasat. Du glömde en sak:
3. Terrorist med anknytning till Al Qaeda
Då kommer du bli hyllad i media och gullad av vänsteretablisemanget som aldrig förr. Speciellt om du suttit i frångläger på Kuba.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-09 13:27:00
|
Rolf Nilsson |
Hej Ninna! Riktigt bra skrivet och mycket ironi och sarkasm som jag själv älskar att använda mig av. Men jag tyckte också att du glömde en sak när det gällde mord, du ska helst springa till några psykmottagningar och söka vård innan själva dådet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-09 16:10:00
|
Thomas L. Aabo |
Usel artikel som svävar högt i det blå.
Inte ens Aftonbladet kunde väl få sig till att publicera den.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-09 17:17:00
|
Ulf Popeno |
Snälla människor! Läs aldrig Aftonbladet! Tidningen som skulle kunna sammanfatta Sveriges Rikes lag på baksidan av ett mjölkpaket.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-09 18:33:00
|
Caitlin |
??? Ursäkta mig, men vad vet du, Ninna om Mijailovics mentala hälsa? Har du några belägg för att har "spelar sinnessjuk"? Jisses. Det är hemskt fult att använda sjuka människor som skrattpoäng i en artikel. Speciellt när den inte är rolig.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-07-09 18:37:00
|
Platon |
Michea försvinner och Bengtsson är tillbaka. Snart drar jag också.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-07-09 18:41:00
|
Caitlin |
Och det första stycket om våldtäkt är skrattretande. Du rapar bara upp vad alla nazifeminister har bjäbbat om i evigheter. Nytänkande? Egen stil? Så du jobbar på Aftonbladet...Var ska sleven vara om inte i grytan.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-07-09 22:31:00
|
Nemo |
Jag skrattar inte.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-07-09 22:36:00
|
Roul Book |
Ute efter två år? Var i domen står det? En del dömda till rättspsykiatrisk vård får sitta livet ut,betydligt längre än vad dom skulle suttit i fängelse.Det skall nog vara en ordentligt modig läkare som vågar friskskriva Mihailovic´ efter två år.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-07-09 22:58:00
|
Lars Nilsson |
Visst finns det mycket galet att kritisera vad gäller lag och ordning i vårt samhälle. Men det här var inga bra exempel. Ta vardagsbrottsligheten istället. Alla ouppklarade brott, stängda polisstationer sommartid mm. Det har Du verkligen något som är ruttet. Med all respekt: våldtäkter och politiska mord är inte de största brottsproblemen. Även om det finns skäl att kritisera. Du skriver mer likt AB:s löpsedlar. Och det är inget sanningsforum!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-07-09 23:19:00
|
Stefan_B |
Så bittert, så gnälligt, så billigt, så poänglöst... eller handlar det kanske om någon slags satir? Signaturen " journalist på Aftonbladet" antyder ju att det skulle kunna vara en liten drift med tidningen ifråga.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-07-10 00:12:00
|
Inger |
Då vet vi av en vikarie på Aftonbladet att ett samhälle står och faller med rättssystemet. Det har rasat, vår rättsstat blev en rättslös stat. Och det därför att Ninni Bengtsson går omkring och k ä n n e r , hon har känslor inget snack om saken, men var finns kunskaperna om samhället på alla plan?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-07-10 11:04:00
|
FraK |
Journalist? Uppenbarligen även psykolog och jurist, men med ett språk som en mellanstadieelev. Du kan ju inte bara sitta och hitta på efterhand som ilskan stiger. Vad vet du om mördarens mentala problem? Jävla amatör.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-07-11 19:11:00
|
Saga |
Tjejen, jag menar inte att vara elak eller något nu, men du kan verkligen inte skriva. Det här är dåligt. Du borde kanske ta fler kurser? Om det nu är skrivandet du vill hålla på med, alltså. Lycka till!/Saga
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-07-12 08:39:00
|
Per W |
Dålig satir och populism.
Du fortsätter i kommentarerna att hävda att du "vet" att Anna Lindhs mördare framgångsrikt spelat psykiskt sjuk. Tala om för oss vad du vet om den psykiatriska utredningen som inte vi andra vet. Berätta!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-07-12 14:35:00
|
Malin Michea |
Jag är egentligen på semester från sourze, men jag läser ändå det som skrivs. Åsikterna som framförs i den här artikeln är ganska farliga, eftersom de är baserade på lösa antaganden och fördomar. Hade jag haft lust och ork hade jag skrivit en svarsartikel, men jag nöjer mig med att säga det jag just har sagt.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-07-13 16:41:00
|
sofia |
Jag har läst din text om och om igen, och får inte ihop det. Vad baserar du dina argument på?
Tror f.ö att det är väldigt svårt att fejka psykisk ohälsa. Och att sitta inlåst på Huddinge rättpsyk är ingen semester precis.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2004-07-13 18:56:00
|
Inger |
Ninna B kan skriva om hon lägger manken till! Jag håller alltså inte med Saga då jag har egen erfarenhet av bl a skribentverksamhet. Däremot är det olyckligt att Ninna skriver i ett affekt tillstånd, hon bekräftar det själv: "...artikeln var skriven i vredesmod och jag menar vartenda ord..." I den här texten förekommer således allvarliga sakfel och resonemang som inte bara är djupt fördomsfulla utan rent av korkade. Men, man får förlåta en människa som har skrivit av rent känslomässiga skäl?
|
|
Inlägg #19: Postat: 2004-07-20 12:17:00
|
Anna Drangel |
Ninna, jag får också en känsla av vanmakt när jag läser om brott som inte fått en adekvat dom ex gruppvåldtäkten det skrevs så mkt om. Jag tror att det är en känsla som finns hos många svenskar. Det är farligt. När inte gemene mans rättsuppfattning går hand i hand med lagens.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2004-09-01 07:11:00
|
Göran Persson |
Jag får nog hålla ögonen på dig framöver, Ninna. Du verkar halvpsykotisk och jag känner mig hotad...
|
|