Inlägg #1: Postat: 2004-06-22 23:24:00
|
Linda |
Ja du Camilla, jag vet hur det är. Efter några års studier jobbar jag återigen med sånt som jag jobbade med direkt efter gymnasiet... så ser det ut för många idag. Det här med ständiga praktikplatser gör mig fly förbannad, hur f-n kan det få gå till så? Hursomhelst, ha en trevlig sommar Camilla!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-22 23:37:00
|
tommy |
bra och välskriven artikel.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-22 23:49:00
|
Magnus |
Håller fullständigt med dig. Jag är student inom IT och bävar inför den dagen då jag har min examen och måste ut och söka jobb. Jag sökte dussintals sommarjobb började redan i januari under våren, men dög tydligen inte till någonting. Om jag inte efter tre år på universitet inte ens kan få ett sommarjobb har sökt allt från mattelärare för ferieskolan till lokalvårdare hur ska det då gå när man söker arbeten med högre krav på utbildning??? Jag blir bitter och inåtvänd av blotta tanken!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-23 00:12:00
|
Scooby |
Egentligen är det så sorgligt att man borde gråta. Men du framför det på ett så charmigt sätt att det ändå inte känns helt hopplöst. Lycka till!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-06-23 08:05:00
|
XW |
Det finns 1,5 miljoner människor som vill ha ett arbete som motsvarar deras kompetens. Arbetslösa, studenter, förtidspensionärer, sjukskrivna, vikarier, frilansar, "egna företagare" m fl. Det är naturligtvis medveten politik som skapat situationen. Fråga dig själv: vad heter arbetsmarknadsministern? Vad har han gjort för mig? Vad hars gjort för mig?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-06-23 10:27:00
|
Maria |
Tyvärr måste jag säga vet jag precis hur det är! Jag har också utbildning men är inte kompetent nog. Samma problematik som för din del, fast på ett annat område. Lycka till med ditt arbetssökande!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-06-23 12:37:00
|
Stefan_B |