Dagens EU ökar globala orättvisor!

Den här tråden diskuterar artikeln Dagens EU ökar globala orättvisor!.
Inlägg #1: Postat: 2004-06-10 14:13:00
Ta Kina som exempel!
Inom Eu skaffar man sig ca 1-2 barn per familj. I de fattiga, svältande och underutvecklade länderna skaffar man sig ca 10-12 barn per familj. Detta är helt ohållbart och innan någonting annat görs måste barnbegränsningsfrågan lösas först av allt! Om inte är allt annat fullständigt bortkastat!
Inlägg #2: Postat: 2004-06-10 14:23:00
Inger
Det är just därför jag ska rösta på Anders Wijkman Kd - trots att jag är ateist. Ska vara någon med breda erfarenheter och insikt. Vp är det minst toleranta partiet jag kan tänka mig utöver Sverigedemokraterna. För kvinnorna världen över vore det en katastrof att rösta på Vp.
Inlägg #3: Postat: 2004-06-10 15:23:00
Lars Nilsson
Patetiskt och läsa Holm v tala för att EU skall göra mer för det fattiga i världen när v samtidigt vill vi skall lämna EU. Kom ihåg att både v och mp betraktas som kusinen från landet inom övriga vänster-och miljöpartier inom EU. Dessa är starka förspråkare för EU.
Inlägg #4: Postat: 2004-06-10 15:29:00
FraK
"Att EU internationellt kräver att en avgift på internationella valutatransaktioner införs." Hahahahahahahahaha....harkel...hahahahahah! Hur naiv kan man vara?
Inlägg #5: Postat: 2004-06-10 15:55:00
Eva Lindberg
Skönt att få svart på vitt om hur EU beter sig i världen! Skönt att det finns krafter som verkar för förändring!
Inlägg #6: Postat: 2004-06-10 23:04:00
Jenny
Inger,
Kd är ju det mest reaktionära partiet i den här valrörelsen. De ingår dessutom i samma partigrupp som Berlosconis högerextrema parti. Hur kan man stödja något sånt? Usch! Jenny
Inlägg #7: Postat: 2004-06-10 23:04:00
Jenny
Inger,
Kd är ju det mest reaktionära partiet i den här valrörelsen. De ingår dessutom i samma partigrupp som Berlosconis högerextrema parti. Hur kan man stödja något sånt? Usch! Jenny
Inlägg #8: Postat: 2004-06-12 20:51:00
Anders
Jens har helt rätt i att EU bidrar till en orättvis världshandel som det ser ut idag. Problemet med honom och hans parti är att deras målsättning med EU-utträde endast är kontraproduktiv. Inte heller förstår de att en skatt på valutatransaktioner varken är ändamålsenlig eller genomförbar.
Inlägg #9: Postat: 2004-06-15 01:16:00
Kerstin
Men EU är den enda som kan bli en motvikt till USA. Att låta en enda stormakt ta över så fullständigt är farligt, farligt. Ändra i stället EU:s toksystem med jordbrukssubventioner och skyddstullar, det är möjligt! Vad händer om EU-projektet bryter samman helt? Hoppas Jonas Sjöstedt är en klok person....
Laddar...