|
Inlägg #1: Postat: 2004-06-10 11:00:00
|
|
Lentil |
Intressant artikel, ett ämne som bör tänkas över. Själv tycker jag att pojkar och flickor ska ha samma uppfostran. Man kan inte komma ifrån att det underlättar om man har två föräldrar som deltar i uppfostran av ett barn. Man kan älta hit och dit om en pojke behöver en man som förebild eller inte men jag tror fast att det är en klar fördel för en ung man.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-10 11:03:00
|
|
Lentil |
Varför uppfostras pojkar som de gör? Jag vet flera kvinnor som låtit sina små pojkar växa upp till att bli mjuka och snälla precis som du beskriver flickor. Detta har tyvärr inte accepterats av varken deras fäder eller andra människor runt dem som har ansett att en pojke inte kommer att klara sig om han är för mjuk. Vet flera fall där fäder vill att sonen ska tuffas till och härdas lite.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-10 11:50:00
|
|
En som var där |
Den ena skådespelaren knuffade lätt till den andra som tog chansen och kastade sig på golvet. Knappast ett vilt slagsmål således. Jmf för övrigt med fotbollsprimadonnornas beteende.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-14 01:18:00
|
|
Sussi O |
Vi kvinnor uppfostrar barnen, men ni män måste lära er att uppfostra vuxna som inte kan sköta spriten.
Slagsmål inträffar när karlar är på fyllan, och då förväntar jag mig att Marcus går emellan och tar första blåtiran.
Vill man vara hjälte så får man anstränga sig lite.
|
| |