EU:s djurplågeri måste stoppas

Den här tråden diskuterar artikeln EU:s djurplågeri måste stoppas.
Inlägg #1: Postat: 2004-05-30 08:34:00
Ilona B
I stort kan jag hålla med. Men vi ”gamlingar” som en gång lärt oss äta och tycka om kött, kommer nog aldrig att helt sluta med detta. Men oroa dej inte, köttindustrin kommer förr eller senare att ta död på sej själv. Ni ungdomar som växer upp och ser alla hemska bilder är en garanti för detta. Så vill köttproducenterna överleva, kommer de i slutänden inte ha något val. Ju fler olyckliga kossor, burhöns etc. desto färre köttätare.
Inlägg #2: Postat: 2004-05-30 20:09:00
Peter Lundberg
Jag har funderat på vad jag ska rösta på i EU-parlamentsvalet, men nu är saken "biff", om uttrycket ursäktas. Jäkligt bra artikel! Heja Jens!
Inlägg #3: Postat: 2004-05-31 12:08:00
Maria
Bra artikel!
Vi vill se en djurrättsaktivist i EU parlamentet!! Hoppas du kommer in och kan förverkliga dina och många andras ambitioner. Lycka till!
Inlägg #4: Postat: 2004-05-31 12:51:00
Ninna
För första gången överväger jag faktiskt att rösta till EU-valet och till och med på vänster som går stick i stäv mot allt jag tror på...men det är jätteviktiga frågor du framför...stå på dig!!!
Inlägg #5: Postat: 2004-05-31 18:25:00
Philip Jägenstedt
Med hur många delegater som helst i EU-parlamentet så behövs varje röst för djuren. Varje tillskärpning av djurrättslagstiftning kan rädda mängder av djur, så jag hoppas att det går bra för Jens i valet och att han kan göra skillnad i Bryssel.
Inlägg #6: Postat: 2004-06-01 08:25:00
Kim
Häftigt!
Äntligen nån som törs tala klarspråk mot köttindustrin. Nu finns det en anledning att rösta i det här valet. Kim.
Inlägg #7: Postat: 2004-06-01 09:30:00
Sara F
Jens ger oss inte bara sina drömmar och visioner om att djuren ska få det bättre, han har också konkreta förslag på hur han ska försöka uppnå dem. På det sättet skiljer han sig från många djurrättsaktivister. Denna kunskap om hur EU fungerar eller inte fungerar! när det gäller djurens situation är mycket värdefull för hela djurrättsrörelsen. Därför vill jag se Jens i EU-parlamentet och ge honom en chans att skapa en debatt om djurens rätt. Något som de andra politikerna misslyckats med.
Inlägg #8: Postat: 2004-06-01 20:04:00
Marina petsava
EU behöver sådana politiker! Utan tvekan, Jens är djurens röst i det kaotiska EU parlamentet.
Marina Petsava
Inlägg #9: Postat: 2004-06-08 12:57:00
Elvy
Jens Holm efter att jag nu har läst denna din artikel så är du en av dom människor som jag stora förhoppningar på. En intressan adress till dej och dina likasinnade www.stifud.se/aktuellt/index.php
Inlägg #10: Postat: 2008-10-27 12:47:00
Elvy
En sexårig kille har med hjälp av sin pappa, startat en namninsamling för att rädda hajarna, man skär av dem deras fenor, och kastar dom sedan levande tillbaka i havet, eftersom dom då inte kan simma så endera så drunknar dom då eller svälter ihjäl. Låt oss hjälpas åt att stoppa detta vansinne av djurplågeri, gå in på www.savethesharks.se och skriv ditt namn.
Inlägg #11: Postat: 2008-10-27 20:09:00
GunnarL
10/ Det var ju roligt att se en gammal artikel från 2004 väckas till liv igen. Även om jag tycker att veganer och djurrättsaktivister är helt bortom allt sans och förnuft med sina militanta aktioner så kan jag mycket väl skriva på listan gällande hajar. Så får det fan inte gå till! Även om jag personligen är förtjust i hajfensoppa, så skall den framställas på ett vettigt sätt.
Laddar...