Inlägg #1: Postat: 2004-05-19 12:19:00
|
Debbie |
Ja, visst är hon själlös och kall. Hon staplar "vackra" ord på varandra och tror att hon därmed har skrivit poesi. Och kritik tycker hon inte om och ljuger om sin hårfärg. Märkligt!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-05-19 12:25:00
|
kent2 |
Själlöshet och kyla behöver det inte vara. Men rädsla? För blood, sweat and tears? Äkthet? Och varför skulle Isabella göra annat när läsarna sväljer konceptet med hull och hår?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-05-19 17:50:00
|
Isabella M |
Intressant ordväxling. Vill dock påstå att jag inte förtjänar all denna negativa reklam som bidrar till att öka uppmärksamheten kring mitt namne. Är därför helt övertygad om att ni missriktar-, och förslösar er analytiska begåvning på ett sätt som jag förmodar är oavsiktligt. Ett varmt lycka till i livet. :
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-05-19 19:18:00
|
Debbie |
Som sagt, att ta den minsta kritik är inte hennes starkaste sida precis!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-05-19 21:32:00
|
Horace |
“Intressant ordväxling”? Men snälla Isabella, ta till dig detta istället. Du är skicklig, skicklig på att skapa briljanta bilder, men de ÄR verkligen bara bilder, ytor, behärskad ögonfägnad. Var är ilskan, åtrån, paniken? Det som träffar som en dolk i mellangärdet? Förpackad och gömd? Släpp loss för fan! Var inte så väluppfostrad! Mer kött!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-05-19 22:52:00
|
Karin Dahlin |
Till er,speciellt Horace....kan ni egentligen uppskatta riktigt bra poesi?? verkar inte så. och vad gäller känslorna i hennes dikter, så bara forsar de ut berör läsaren i allra högsta grad..börjar undra om de negativa orden jag läst ovan,inte är rena rama avundsjukan..
Grattis igen Isabella till en dikt som absolut hör hemma i affärernas bokhyllor
KramKari
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-05-19 23:11:00
|
Horace |
Ja Karin. Horace uppskattar poesi. Det är inte fråga om avundsjuka, det är omtanke. Isabella är skicklig med orden, ingen tvekan. Men texterna för tankarna till en isprinsessas piruett. Kniveggsvass, kall, perfektionistisk, följt av ett påklistrat leende i kameran när betyget visas, vink vink, sedan borta. Puts väck. Ensam.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-05-20 01:34:00
|
Alf Carlsson |
Jag älskar att bli förförd av Isabellas "kalla perfektionism och påklistade leenden" jag älskar när Isabella pulserar blodet, svettas, driver urkraften i flamenco och får orden att dofta, även om närheten i just denna dikt är något jag vill slippa men ändå inte kan värja mig från och jag förundras över Horace projiceringar och oförmåga till självinsikt, något han vill belasta Isabella med. Imponerande tragiskt.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-05-20 01:41:00
|
Alf Carlsson |
Ändra ingenting IM, absolut ingenting. Gemensamt för alla sanna konstnärer, från Picasso till Jimmi Hendrix, från Shagall till Isabella Mendrix, är en karaktär, en boque, förmågan att skapa närhet och närvaro. Horace har just myntat ett nytt ord "konstnärshaverist", släkt med rättshaverist. Horace får lösa sina problem på egen hand.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-05-20 01:50:00
|
Alf Carlsson |
...belasta dig inte med den blindes syn på ljuset, belasta dig inte med den döves syn på musiken, gå högre upp i bergen, måla dina bilder och ropa ut vad du ser. Förför oss.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-05-20 10:50:00
|
Margareth Osju |
Ops, och här pågår rena pajkastning: Så less jag blir på sånt. Isabella, stå på dig. Du skriver mästerligt underbart, själsligt berörande och dina ord vibrerar av LIV. Mvh Margareth
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-05-20 13:12:00
|
Homer |
Isabellas ordvrängerier och döda metaforer berör en lika mycket som en kall, död fisk. Var är det äkta, var är livfullheten? Vari består hennes konsnärliga talang? Vad är det hon uttrycker så mästerligt? Intet och ingenting! En radda tillgjorda ordmassor som inte berör, som inte är angelägna och vars "skönhet" är beräknande och överlagd. Mitt råd: var inte rädd ge av dig själv och släpp fram ditt inre. Endast då kommer du att beröra!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-05-20 13:15:00
|
Isabella M |
Margaretha: en välkommen och varm fläkt av ord i detta lite kylslagna kommentarsfält slagfält?. Visst är det ett trist fenomen. - Tack, tack ska du ha!:
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-05-20 13:16:00
|
Isabella M |
Karin 6: Blir alldeles överraskad/omtumlad av dina intensivt positiva ord, Karin. Tack tack för dem. Vad gäller din kommentar till den starkt antalsbegränsade analysklanen så kan jag bara vidhänga ett citat från min gamle vän Nalle Puh: " Försök inte sätta dig på tistlarna, all musten kan gå ur dem. Förresten kan någon ha tänkt äta upp dem till lunch." :
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-05-20 13:17:00
|
Isabella M |
Alf 8 : Det där värmde verkligen, den konsten kan du, samt att jag förstås tackar för övrig information som jag härvidlag slapp fundera på att behöva framföra själv..:
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-05-20 13:20:00
|
Isabella M |
Alf 9: Ingen fara med det, jag har fullt upp med att lackera om mina Ellos-naglar och möblera om i Isabellas spalt, där jag nu måste bo i all min ensamhet, och antagligen till följd av mina kylslagna och svåråtkomliga personlighetsdrag...;
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-05-20 13:22:00
|
Isabella M |
Horace 5: Visst tar jag till mig, tack för lovorden - för lovord är det. Självklart är det en textad version av mina bilder som inrymmer mina intryck och upplevelser... vet inte annars riktigt hur du hade föreställt dig att jag per dikt ska förmedla mig. Släpper loss gör jag helst privat, om det går bra för dig, och i övrigt har jag bara en högst anspråkslös, stillsam önskan om att få vara den jag är - inte den du önskar att jag vore, eller tror att jag undanhåller dig.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2004-05-20 13:35:00
|
Isabella M |
"Homer": Bekymra dig mindre om att värdera och bedöma andras åsikter om mina texter och koncentrera dig hellre på din egen. På det här viset kritiserar/sågar du egentligen andra skribenters tycke/stilsmak och det var förmodligen inte din avsikt att slå så många i samma flugsmäll. --
|
|
Inlägg #19: Postat: 2004-05-20 13:35:00
|
--- |
I övrigt beklagar jag uppriktigt att du får så negativa känslor inför mina dikter - läs dom inte fortsättningsvis, det är tydligt att de bara gör dig upprörd och sådant ska man inte söka sig till.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2004-05-20 13:51:00
|
Debbie |
Kalla inte kritiska kommentarer för ett trist fenomen. Ta till dig och var glad att någon bryr sig! Visa lite ödmjukhet. Det skulle klä dig!
|
|