Inlägg #1: Postat: 2004-05-18 14:52:00
|
Mumbo-jumbo-Mike |
Jäpp, och missilerna och bomberna som de patriarkala flygplanen och helikoptrarna skjuter ser ut som stora fallosar som tränger in i moder jord och våldtar henne.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-05-18 14:56:00
|
pUs |
Ganska kul läsning, men jag ogillar starkt att dela upp egenskaper i "positivt manliga" och "positivt kvinnliga". Dumheten är fullständigt könlös, och en viss god egenskap är väl ändå varken mer eller mindre kvinnlig oavsett vem som besitter den.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-05-19 18:31:00
|
AhlmarkJ |
Det låter nästan som om du menar att män och kvinnor har vissa egenskaper naturligt enbart beroende av kön? Om du är allvarlig i din förhoppning om en bättre värld kan det vara en bra början att slå sådana tankar ur huvudet.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-05-20 00:04:00
|
Ninna Bengtsson |
Det största dravel jag läst...men det finns en del saker som låter vettiga, det du diskuterar om avhumaniserande, manligt vs kvinnligt etc även en blind höna kan hitta ett kor
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-05-23 04:23:00
|
Marcus |
Detta är det BÄSTA!!!! jag någonsin läst på sourze.... .verkligen intelligent och klarsynt.
Kvinnorörelsen försöker få jämställdhet genom att få lika mycket yang som männen. Istället för vi alla balanserar ying och yang till en helhet och lever i samklang och symbios med varandra och naturen och med vår själ och vår kropp..
|
|