|
Inlägg #1: Postat: 2004-05-12 12:41:00
|
|
Inger |
Intressant artikel. Har en 18-åring dotter hemma. Har reagerat på att dagens ungdomar - även "25-åringarna" - tittar på rumpan... "citronhalvorna", du vet. En kåsör gick så långt att hon uppmanade oss att även checka in mannens kalsonger när han böjer/sätter sig ned: "HAN avslöjar vem han är då." Jag tog uppmaningen på allvar, studerade mäns bakar, likt en annan bög men fann att jag nog tyckte mitt eget system var att föredra.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-05-12 12:55:00
|
|
Hans Engnell |
Det kändes lite upplyftande att läsa din artikel, Åsa. Jag mår inte dåligt över min kropp och jag kommer aldrig att skylla min eventuella ölmage vid 35 års ålder på samhället, OLW eller Carlsberg. Inte heller kommer jag att skylla på reklamaffischer om jag skulle förbli singel. Men du har ändå en viktig poäng i det du skriver, och det känns skönt att veta att det finns kvinnor som inte stirrar sig blinda på muskler och träningsscheman. All heder.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-05-12 13:52:00
|
|
Niklas J |
Det ger hopp om framtiden när kvinnor ser att även män idag alltför lätt sorteras in i fack och steretyper om hur man "ska" vara och se ut. Tack för visad förståelse för detta arma släkte! ;-
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-05-12 14:57:00
|
|
Cath |
Bra artikel...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-05-12 17:22:00
|
|
julius olofsson |
hej på dig ÅSA! det känns bra att du har vänt på steken och att du kan uppskatta för vem man är inombords, jag blir dömd för hur jag ser ut, inte vem jag är, vilket har lett till att jag hatar mig själv och mitt liv. DU är ett ljus i powerbar tunneln. tack!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-05-12 17:27:00
|
|
ensam |
Även jag finns på en datingsite. I min beskrivning där känner jag mig tvungen att bara nämna träningen i förbigående, trots att det är mitt största intresse! Detta för att "alla" omedelbart tror att jag skriver det för att imponera.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-05-12 18:39:00
|
|
Jörgen |
Mycket bra skrivet... Du är uttrycksfull som vanligt Åsa
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-05-12 20:45:00
|
|
... |
Ännu en pinsam kontaktannons från Åsa Welin. Om du på största allvar menar att du ser broilers överallt, så beror det nog mer på det dina ögon söker än något annat. Världen är full av vanliga män.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-05-12 23:32:00
|
|
Man Originalet |
Utmärkt text! Roligt att se att det finns tjejer/kvinnor som inser att kroppsfascism och osunda utseendeideal faktiskt drabbar BÅDA könen, och inte enbart kvinnor!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-05-13 07:09:00
|
|
Angostura |
Killar med stora muskler är osexigt! Gillar korta killar med normala muskler!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-05-13 11:35:00
|
|
Chris.X |
Bra kolumn, intressant och tänkvärd. Bra att flera kvinnor uppmärksammar att även män har en "mall" som de ska passa in i. Dock har jag allt för ofta mött tjejer som vill ha "vanliga" killar, men när det väl kommer till kritan är det den 8år äldre häftiga, rika och snygga inne-killen som ser ut som Brad Pitt som gäller. Bara lite negativa erfarenheter som allt för många killar upplevt.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-05-13 12:52:00
|
|
gunnar |
du påminner mig om den där äckliga skånskan i kvarteret skatan. med en viss skillnad. hon är rolig, du är skittrist.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-05-13 16:19:00
|
|
Jörgen |
LÄMNA MIG IFRED OCH LÅT MIG VARA SOM JAG VILL, FÖR F**N! JAG ÄR TRÖTT PÅ ALLA SOM SOM SÄGER TILL MIG HUR JAG SKA VARA!!!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-05-13 18:52:00
|
|
Dagdrommaren |
Som om det räckte att ligga gym ...
Vi ska helst ha en ny BMW, vara civil ingenjörer brandman går också bra.. hela bunten, inte för mjäkliga utan ha en hård och manlig sida sammtidigt som vi ska riktiga mjukisar ... Modemedvetna är också ett krav ..
För kvinnor räcker det med ett fördelaktigt utseende .. ni fattar inte hur bra ni har det ... *ler ironiskt*
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-05-14 11:14:00
|
|
Ninna |
Instämmer i din artikel. Själv har jag aldrig lyckats uppbåda intresse för välpumpade män med muskler som alla tycker är så snyggt...första intrycket är viktigt men det handlar för mig i alla fall om en kombination av utstrålning, sätt och ett trevligt utseende som attraherar mig...de flesta jag faller för ärr bleka sparrisar...
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-05-14 18:59:00
|
|
John Jensen |
Bra och välskriven text som man också kan vända på. Det är ju samma sak för kvinnor. Tur att man passerat 40 och inte har dessa krav som verkar bli värre för vart årtionde.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-05-14 22:08:00
|
|
Lars |
Bra skriven och mycket tänkvärd text. Trist att en del inte fattar bättre än att gå till personangrepp. Sourze är väl till för att man ska få skriva sina tankar och funderingar UTAN att behöva få en massa onödig skit kastad i ansiktet. Det är tyvärr så att människor är avundsjuka på folk som KAN uttrycka sig i skrift. Lägg er energi på annat ta en promenad och rensa hjärnan på all skit ni verkar ha däruppe. Åsa du e fantastisk på att skriva och jag hoppas på många mer stunder med dina alster.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-05-16 23:14:00
|
|
Pluxus |
Jag blir lite trött på alla tjejer och killar som hela tiden predikar om det fina på insidan. detta stämmer i princip aldrig när det väl kommer till kritan, vilket jag vet,tro mig.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-05-21 20:05:00
|
|
Peter |
Den svenska toffelhjälten tiger!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-05-22 01:42:00
|
|
Kristoffer |
Bra artikel, själv är jag 20 år och har ingen bränna överhuvud taget, tvärtom. min kroppshydda har nu efter flera års hårt arbete nått kult status i min umgänges krets. Hursomhelst mkt bra artikel . /Kristoffer- mannen med rosa bröstvårtor.
|
| |