|
Inlägg #21: Postat: 2004-05-06 07:35:00
|
|
Anna Dr |
Det är möjligt att det enligt våra NUVARANDE lagar inte kan bevisas att hon blev våldtagen. Men frågan kvarstår... blev hon det? Vad vinner HON genom att sätta dit dessa män som hon anser gjort henne illa? Om hon hade en trevlig sexuell upplevelse - varför då straffa männen?
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-05-06 16:01:00
|
|
dhc |
med risk för att ge mig ut på tunn is: bra skrivet ML. jag är nämligen själv väldigt dåligt insatt i Tumbafallet. Dock behövs det inget geni för att haja vad media vill att vi ska tycka i frågan. Jag litar betydligt mer på domstolens juridiska bedömning än medias emotionella utspel.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-05-06 16:20:00
|
|
Bra! |
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-05-06 18:31:00
|
|
John Jensen |
Detta är fortfarande den bästa artikel jag läst på Sourze och som jag nu läst några gånger. Inte illa av en kille du läxt upp :
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-05-07 00:26:00
|
|
Jan E |
Just hemkommen från en semesterresa noterar jag att Lundahl har varit produktiv. Ämnesvalen, det kaxiga tilltalet och det aggressiva bemötandet av opponenter känns väl igen. Att Lundahl skulle kommentera HDs utslag om Tumbafallet var givet och med illa dold skadeglädje konstaterar han att han givetvis har haft rätt hela tiden. Hans tilltro till våra rättsvårdande myndigheter är gränslös – trots att de befolkas av människor av kött och blod som ofta sinsemellan kommer till helt olika slutsatser.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2004-05-07 15:24:00
|
|
Beckisbarnet |
Men snälla Michael, Du borde ju vara så gammal vid detta laget att Du nu lärt dig detta faktum: En quinna ljuger aldrig!!
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2004-05-15 09:42:00
|
|
Sunny |
Joe Hill har en poäng här. Våldtäckt är en klassfråga. Min pappa kunde härja ostörd i över 20 år i egenskap av svensk officer. Hade han låtit bli lillasyster hade han troligen aldrig åkt fast för även en höjdare åker fast igen när han är dömd förut. Min andre våldtäktsman var ett högt svensktpolisbefäl: tror någon jag var dum nog att anmäla honom? Invandrade våldsmän är lättare att få dömda. Därför anmäls de oftare.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2004-06-09 14:13:00
|
|
Jenny H |
Läs Åsa Wellin och mogna lite !!
Du verkar ju tro att ni män har ensamrätt på att vara stenkåta och att vilja leka med flera könsorgan samtigt *suck*
|
| |