Utbredd rasism är värt en rapport!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-05-03 16:21:00
Sunny
en bra utbildning o en bättre framtid. På senare år började hans trosfränder importera det förtryck han flytt udan: Det betyder att de här svenska döttraran oxå börjar bli rädda.När han levde var de trygga: redan på sjukhuset där han låg för döden övertogs allting raskt av ett antal muslimska män som min svärdotter inte ens kände. D tog hand om begravningen där F fick delta beslöjad på en avskild läktare o lämna sin blomma på graven först när alla män hade gått hem.Många muslimer
Inlägg #2: Postat: 2004-05-03 16:26:00
Sunny
som bott länge här är oroliga o ledsna. Det finns fanatiker inom alla religioner: katoliker, jehovas vittnen,livets Ord etc. Men just i dag har dessa inga stater bakom sig där man uppmanar till jihad o har både resurser o vilja att hålla ut.Inkvisitionen ligger väldigt långt borta i dag. trots det har de unga polska kvinnorna mycket besvär med den katolska rabiata familjeplaneringen: dvs de ska låta Gud bestämma .
Inlägg #3: Postat: 2004-05-03 16:34:00
Sunny
Själv har jag delat över 40 år av mitt liv med en bibeltrogen man: Efraems budbärare.De är i dag allamellan 80 o döden o utgör inget hot: vid förra sekelskiftet var de stora i främst Amerika men även i Sverige o Norge.OM de varit stora skulle de varit riktigt obehagliga: de har bildförbudinga pass,körkort etc sexförbudendast vita äktenskapDe följer kostråden i GT: ingen oren mat som gris,skaldjur etc. de får inte arbeta på söndagar etc. Inte ta emot blod. Inte fira jul.
Inlägg #4: Postat: 2004-05-03 16:42:00
Sunny
Min
sista? tillfällige älskare är muslim o väldigt modern.
Ändå: efter vår första natt tillsammans undrade han vem han
skulle
tala med: Mina exgubbar eller min son? Om vådå? "jag kan ju inte gifta mig med dig.
Jag vill ju träffa en jämnårig o skaffa barn." Han trodde att jag nu skulle råka illa ut i min familj trots mina 50 för hemma i hans land hade jag blivit stenad. jag blev rörd över denna hänsynsfullhet av en man som kunde varit min son.
Inlägg #5: Postat: 2004-05-03 16:47:00
Sunny
Att denne hänsynsfulle kille skulle vara i stånd att
ofreda
kvinnor på något som helst sätt faller på sin egen orimlighet. Han träffade sin unga svenska
o nu är det bara att hoppas på att det blir familj. Han kommer att bli en fantstisk pappa men givetvis förbli muslim. Pu
detta
blev långt.
engagemanget drog i väg med mig.
Inlägg #6: Postat: 2004-05-03 17:09:00
sten
Tack Sunny, jag välkomnar flera engagerade vittnesbörd!
Inlägg #7: Postat: 2004-05-03 21:35:00
Sunny
Min vision är annars att vi alla ska kunna leva sida vid sida med våra eventuella religioner som vår privatsak, men det är en vision jag inte tror på när jag tänker realistiskt.
Sorgligt nog.
Inlägg #8: Postat: 2004-05-04 09:21:00
Sandra
Sunny, skulle det vara en skam att bli portad på en strippklubb? Är de ställena västvärldens stolthet? Visst, att muslimerna klår upp tjejerna är vidrigt men är det inte lika vidrigt att ställena finns? Är de andra männen som går dit några hjältar eller?
Inlägg #9: Postat: 2004-05-04 10:57:00
Diana
Sunny ter sig mer och mer som Fantomen. Det finns inget hon inte varit med om, inget ämne där hon inte har långa vittnesbörd. Människan måste ha levat i minst 700 år.
Inlägg #10: Postat: 2004-05-04 11:28:00
..
looool
Inlägg #11: Postat: 2004-05-04 11:42:00
Koscher Ali
Diana var ju jaktens gudinna. Inte taktlöshetens och det överlägsna föraktet. Här har det nog blivit ett missförstånd. Fantomen är framför allt på de svagas sida. Så där är nog Sunny i gott sällskap.
Inlägg #12: Postat: 2004-05-04 13:39:00
sten
Det har hänt mycket i samhället de sista 70 åren. Jag har haft3-4 yrken, jobbat på 50-tal arbetsplatser."Har du varit med om allt". Jag fick lov att skriva memoarer för att bli trovärdig. Kanske lika med Sunny
Inlägg #13: Postat: 2004-05-04 16:42:00
David J
Sunny är ju nu inte 70 år, utan 50 och torde väl ha varit ungdom ett par också. Jag håller faktiskt med Diana, hennes historier är väl många och väl otroliga, som tex historien om den lilla horan, för att bara nämna någon.
Inlägg #14: Postat: 2004-05-04 21:11:00
Sunny
Den lilla horan som försvann var ett av de märkligatse saker jag varit med om : det tyckte vi alla vänninor till henne. Jag har haft ett omväxlande liv men inte på något sätt märkligare än de människor jag mött. Snarare tvärtom.
Inlägg #15: Postat: 2004-05-04 21:15:00
Sunny
Sandra: tycker du att det är en merit att vara betraktad som eventuell kvinnomisshandlare eller våldsman så är det ingen skam att bli portad på Europas Strippklubbar o bordeller. Men jag kan lova dig att det finns orsaker.
Inlägg #16: Postat: 2004-05-04 21:19:00
Sunny
Sten: När jag skrev i DN Kultur för ett helt liv sedan blev jag ombedd av en del läsare att visa att jag fanns !!!!
Ingen strippa kunde skriva mina artiklar: Alltså var jag en spökskrivande journalist! Turligt nog tröstade mig Jörgen Erikssson: Då aktiv på DN: ta det som en komplimang! Jag tycker fortfarande att de som skrev var ovanligt korkade.
Inlägg #17: Postat: 2004-05-04 21:20:00
Sunny
Ali: jag har hela mitt liv varit på de svagas sida: jag var ju själv ett svagt barn en gång!
Inlägg #18: Postat: 2004-05-04 21:54:00
sten
Sunny, jag har aldrig tvivlat på sannolikheten i dina texter
Inlägg #19: Postat: 2004-05-04 22:38:00
Sunny
Tck Sten. Vad många inte inser att för mig har mitt liv inte tett sig konstigt: Fosterhem o jakt efter syskon,porrklubbar o personliga tragedier: det är ju det enda liv jag haft? Hur skulle jag kunna tycka att det är konstigt? Jag har haft ett rikt liv:fått mycket kärlek. Jag tycker de där "Svenssonliven" verkar väldigt mysko o främmande.Vad döljer ni bakom era radhusgardiner?
Inlägg #20: Postat: 2004-05-05 11:31:00
sten
antagligen en hel del. Sen inser inte många yngre att förändringsmöjligheterna har varit större tidigare jag har rest från slummen till en ganska hög befattning och lön På resan har det blivit ett omväxlande liv på gott och ont
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...