|
Inlägg #21: Postat: 2004-05-05 11:32:00
|
|
sten |
antagligen en hel del. Sen inser inte många yngre att förändringsmöjligheterna har varit större tidigare jag har rest från slummen till en ganska hög befattning och lön På resan har det blivit ett omväxlande liv på gott och ont
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-05-05 15:05:00
|
|
Sunny |
Det är sant. Har ju själv skapat ett bra liv från 0. Men jag har varit från 12 år barnflicka,tidningsbud, hemmafru med småbarn,jobbat på cirkus, strippat i hela Europa,drivit strippklubb,tobackasaffär o boklåda samtidigt i Stockholm eget AB Jag har plockat druvor o tomater runt medelhavet o jobbat på en passagerarbåt.Städat på hotell o jobbat med gamla döende.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-05-05 15:10:00
|
|
Sunny |
Så har jag övervintrat på stränder i värmen utan att jobba: har lagt upp pengarna i förväg o lever sparsamt. I Christiania försörjde jag mig på att samla tomglas.Min kortaste anställning varade en dag: jag mönstrade på o av båten . Strippyrket har jag varit togen längst: det har passat mig väldigt bra men även där har ju arbetsplatserna skiftat.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-05-05 15:12:00
|
|
Sunny |
O Sten: som barn trodde jag att allt var frid o fröjd bakom de där gardinerna bara det fanns mamma,pappa o barn. I dag vet jag bättre. Jag skulle inte vilja byta mitt liv emot någon annans: jag har ju fått så mycket kärlek o sånna fantastiska ungar!!
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-05-05 16:14:00
|
|
sten |
Och man har användning för alla erfarenheter. Nu är det tom status att ha varit kock, det var det inte när jag var det
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2004-05-05 17:45:00
|
|
Sunny |
O laga mat är en sak jag aldrig kunnat! Men du har rätt i att de unga är mycket intresserade.
|
| |