|
Inlägg #1: Postat: 2004-04-29 14:05:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Det är också den bästa grogrunden för vänsterpopulisterna v.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-04-29 22:15:00
|
|
Yohannis Petersson |
Du är inte främlingsfientlig, men du tycker i praktiken samma sak som de främlingsfientliga partierna och som EU-medlemmar måste väl ändå östeuropérna ha samma regler som dom andra "rika och fina" medlemsländerna, eller hur?
Jag hörde idag på tv att ditt parti, föreslår att arbetskraft-invandrarna inte skall få socialbidrag, när de kommer hit för att arbeta. Detta förslag är för mig helt korrekt, den fria rörligheten inom EU, är till för människor som flytta till etta annat land för att arbeta.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-04-29 22:15:00
|
|
Yohannis Petersson |
Kan man inte försörja sig själv, uppfyller man inte EU:s överenskommelse och därför är man heller inte berättigad till att arbeta.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-04-30 00:05:00
|
|
Lars Nilsson |
Hycklande s påstår att folk från öst kommer att bidragsfuska men arbetslivsminister Karlsson anser samtidigt att det gör inte vi svenskar. När det exvis gäller vår höga sjukfrånvaron vågar han inte tala klartext.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-04-30 13:02:00
|
|
Mattias |
Jag tror att det som egentligen drev socialdemokraterna att föreslå övergångsregler är att en makfaktor i svensk politik, LO, känner sig mycket hotad av konkurens. Det har inget med socialturism, arbetsvilkor osv att göra. Att inte verka för ökad frihandel av varor och tjänster verkar dumt, Sverige har en för allt för liten inre marknad för att klara sig själv. Vårt välstånd och goda offentliga service bygger till hög grad på export/import.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-05-01 03:05:00
|
|
Vaken |
Om det kommer ett helt nytt parti som driver en ny politik som är annorlunda än den Socialdemokraterna alltid har drivit, kanske kommer med lösningar som folk vill ha och gillar? Då kallas det "högerpopulism", "högerextremism", "rasism" eller nått annat hemskt. Hur löjligt låter inte det? När ska vi avskaffa sosseförtrycket och faktiskt den tendens av diktatur de visar? Läs Lucianos artikel igen och ni kommer upptäcka en hel del av detta i texten.
|
| |