Homofoberna rider igen

Den här tråden diskuterar artikeln Homofoberna rider igen.
Inlägg #1: Postat: 2004-04-20 10:14:00
Fel webbadress
Aktionsgruppen återfinns på: Länk: w1.982.telia.com
Inlägg #2: Postat: 2004-04-20 10:47:00
Sunny
Den här artiklen förtjänar egentligen ett artikelsvar men lite kort: Jag förstår inte människor som är så upptagna av att förbjuda andra att leva sina liv.
Varför kan de inte vara nöjda o glada för att de får göra som de vil själva stället? Jag har ännu inte träffat en enda homosexuella av något kön som skulle drömma om att försöka förbjuda hetersexuella äktenskap
Eller adoptioner?
Naturromantiken bygger på grov okunnskap.
Inlägg #3: Postat: 2004-04-21 14:38:00
Mike
Samma argument kan väl användas för att förespråka att månggifte tillåts...
Inlägg #4: Postat: 2004-04-21 21:18:00
Malin M
Bra jobbat, som vanligt.
Inlägg #5: Postat: 2004-04-21 22:05:00
Björn
Alldeles riktigt, men man ska nog inte förvänta sig någon förmåga till rationellt tänkande hos så pass intoleranta individer. Dock är det ju frågan hur många det rör sig om. Att några intoleranta knäppskallar finns måste man nog alltid räkna med, men jag har lite svårt att ta dem på allvar.
Inlägg #6: Postat: 2004-04-24 17:24:00
Inger
Mike i kommentarsfältet har sina argumentationspoäng. Tolerans är ju ett vida begrepp när vi står inför komplexa frågor. Visst, det är definitivt skrämmande när man blandar ihop pedofili och homosexuell läggning. Och visst kan man år 2004 tycka att det förefaller märkligt att den kristna kyrkan inte tillåter homovigsel, men i nästa stund bl a säger sig värna om de svaga i samhället.
Inlägg #7: Postat: 2004-04-24 19:31:00
Johan Rydén
Självklart ska två individer av samma kön kunna ingå äktenskap, d v s de bör tilldelas samma juridiska rättighter som heterosexuella par. Vad kyrkan och kristendomen har att säga om det homosexuella äktenskapet är i detta sammanhang ovidkommande.
Laddar...