|
Inlägg #61: Postat: 2004-04-07 22:40:00
|
|
Qvinna |
Hörde en gång en radiodokumentär tror Susanne Edwards gjorde den, ej säker om en sexklubb i Sthlm. Den höll på nga söndagar. Den fick dock sluta innan den skulle för en den manlige stamkunden som intervjuades tog livet av sig han hade hela tiden pratat om hur förträffligt han mådde under programmets gång. Vidare slutade flickan som utfrågades för en kollega till henne tog livet av sig och hon blev rädd. Flickan sa också hela tiden hur bra allt var osv.
|
| |
|
Inlägg #62: Postat: 2004-04-07 22:42:00
|
|
Qvinna |
Denne flicka nga andra om också intervjuades framhöll hela tiden att dom inte tjänade några pengar på sin strippdans utan den var enbart till för att locka kunderna till båsen och först då fick dom betalt. Flickan klagade på hur förnedrande det kändes om hon inte raggade kunder på sin dans, hon hade varit naken och ändå dög det inte.
|
| |
|
Inlägg #63: Postat: 2004-04-07 22:44:00
|
|
Qvinna |
På 70-talet fanns det ju gått om sex och strippklubbar men dom fick alla stängas för där försegick tung kriminalitet. Men det var väl bara som polisen hittade på, egentligen var det ju ställen där empatin och kärleken flödade, eller hur Sunny.
|
| |
|
Inlägg #64: Postat: 2004-04-07 23:08:00
|
|
Hans Engnell |
Sunny: Tack för informationen!
|
| |
|
Inlägg #65: Postat: 2004-04-08 02:43:00
|
|
Sunny |
Jag jobbade hela 70 talet i Stockholm. Jag ber dig nämna EN enda incident med grov brttslighet på NÅGON av de c:a 200 små klubbar som drevs av oss flickor själva. Vi hade AB o enskilda firmor, Polisen registerar tung kriminalitet: Ska du slänga ur dig befängda påstående får du hänvisa till några källor. Uppenbara lögner gör att du har 0 trovärdighet.Det fanns ett par stora klubbar i stan ägda av porrindustrin.
Där hade jag ju ingen insyn me
|
| |
|
Inlägg #66: Postat: 2004-04-08 02:50:00
|
|
Sunny |
hade det förekommit på någon av de andra klubbarna skulle jag då ordförande i sexualpolitsikfront: Roseas föregångarevarit den första att få reda på det. De där klubbarna höll ju på i årtionden på samma ställen o vi hade ett mycket bra samarbete med sedlighetspolisen.
De insåg ju värdet av att flickorna slapp exponera sig på gatan vilket är livsfarligt. Tänk så många tusen kvinnor som använde det där som genomsgångsjobb?
|
| |
|
Inlägg #67: Postat: 2004-04-08 03:03:00
|
|
Sunny |
Jag såg alla studerande ,ensamma mammor, vårdbiträden o många andra jobba en dag i veckan några år.
Hanna Olsson o WG Persson satt med i sexualbrotsutredingen på 70 talet. Jag antar du läst Hannas Catrine o sanningen? Den sorten grova brott var de enda som förekom.Ta gärna kontakt med WG Persson: Hälsa från mig så kan han bekräfta.En proffesor i krimilolgi som var aktiv i de här frågorna redan på 70 talet kan du inte avfärda så enkelt. Som sagt: källorna,tack!
|
| |
|
Inlägg #68: Postat: 2004-04-08 18:37:00
|
|
Qvinna |
Visst drar sexklubbar till sig kriminalitet. Nog har man läst om t ex män som ägt sexklubbar som varit grova skattebrottslingar, skattebrott i miljonklassen är väl ett grovt brott. Sedan behöver ju kanske inte alla som äger klubbar och dyl vara kriminella. Nog har man sett på film OK film men lite verklighetsunderlag har det ju maffiabossar som gör upp sina affärer medan ngn strippar åmar sig i bakgrunden.
|
| |
|
Inlägg #69: Postat: 2004-04-08 18:39:00
|
|
Qvinna |
Nyligen ville några öppna en strippklubb i en stadsdel i Malmö. Grannarna protesterade så klart, även poliserna sa nej med motiveringen att strippklubbar drog till sig kriminalitet.
|
| |
|
Inlägg #70: Postat: 2004-04-08 18:41:00
|
|
Qvinna |
Ang Louise Ek, synderska som bättrat sig skriver du. Jag tror inte hon ser sig som f d synderska, snarare som en som ser sig ha levt i en sjuk värld men tillfrisknat. Just det där synderska har ju med "horor" att göra. Där har faktiskt JA en poäöng. Och det där med sexuell tjänst, du har lärt dig dina fraser märker jag. Hört och läst den förr.
|
| |
|
Inlägg #71: Postat: 2004-04-08 18:43:00
|
|
Qvinna |
Hur fasen kan ngn sälja "tjänsten" samlag utan att dra in sin egen sexualitet. Genom total avskärmning i så fall, och att avskärma sig, dela mellan kopp och själ, gör faktiskt en människa illa. Snål väninna du har som tar betalt av sina vänner som ställer upp för henne.
|
| |
|
Inlägg #72: Postat: 2004-04-08 19:16:00
|
|
Sunny |
Min vännina har i över 30 år helt ideelt drivit ett kollektiv i för misshandlade kvinnor. Några av oss vänner har bistått men hon har varit eldsjälen. Lite fondpengar har vi fått m mest har hon finansierat det hela genom att arbeta som prostituerad. Hon har dessutom fostrat sina 4 barn o gett dem en bra start i livet. Eftersom åren på gatan inte ger atp så har hon nu en s.k fattigpension o just nu är det tandprotes hon sparar till. Hon har varit utfattig i hela sitt liv
|
| |
|
Inlägg #73: Postat: 2004-04-08 19:20:00
|
|
Sunny |
Mycket därför att hon inte kunnat låta bli att hjälpa.Ibland även de som kanske inte är värda det?
de som hjälper henne vid behov är henns sexkunder. Jag har en underbar tandläkare som jag nog kallar min vän men jag begär inte att han ska laga mina tänder gratis för vänskapens skull. jag önskar ofta att min vännina varit lite snål o tänkt mera på sig själv.
|
| |
|
Inlägg #74: Postat: 2004-04-08 19:25:00
|
|
Sunny |
Hur var det nu med den grova kriminaliteten? Var är dina exempel?
Att porrklubbar dra till sig samma publik som natklubbarfylla o skrän är inte direkt grov brottslighet utan faller under ordninsstadgan.
Här har öppnats ett hem för gamla uteliggare. Folk klagar på de här stackarna så att man skäms. De antas kunna dra kriminalitet till den fina förorten.
|
| |
|
Inlägg #75: Postat: 2004-04-08 19:28:00
|
|
Sunny |
Du har "sett på film o läst i tidningarna" o det underlaget debattera du med??? Jag däremot har i mina dubbla rolller sexarbetare o nu medlem i organsisationen en gnaska stor kunskap om de faktiska förhållandena. Läs på eller lägg ner.
|
| |