Rädda horan!

Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2004-04-05 10:07:00
Anna Dr
Sunny, du har verkligen gett en version av hur en lycklig sexarbetare har det. Det är ju dock inte alla som med samma iver beskriver den ljusa sidan av detta liv. Jag har flera gånger besökt Thailand och sett många baksidor av sexhandeln där.
Inlägg #22: Postat: 2004-04-05 10:09:00
Anna Dr
forts... Dessutom grusades där min tro om att det bara var "kärleksmässigt misslyckade" män som sökte horor. Nej, där var värsta unga snyggingen efter den andra som stod i kö för ett snabbknull med någon "stolpdansande" thailändska. Killar jag tänkte om: "oj den där skulle min singelkompis kunna äta till frukost!" Om man ser till sexdebatten där många påpekar just detta: sex till dom stackars misslyckade männen som inte får det någon annanstans -
Inlägg #23: Postat: 2004-04-05 10:09:00
Anna Dr
är det ju argument som faller platt till marken, när man ser hur samma personer med avsky ser på äldre kvinnors sexresor till ex Gambia. Vad anser du om det fenomenet?
Inlägg #24: Postat: 2004-04-05 10:13:00
Anna Dr
Dessutom finns det ju en hel mängd äldre änkor i landet, som överlevt sina män med hästlängder och inte har fått en kärleksfull beröriing på decennier. Borde man inte skapa en invandringsvänlig politik för unga utländska män som kan komma hit till Sverige och jobba med att ge dessa äldre kvinnor några värdiga sista år i livet!
Inlägg #25: Postat: 2004-04-05 12:41:00
Biff
Om kvinnor blev lite mer framåt, och började ragga på vem som helst, och inte bara den absoluta drömprinsen, skulle prostitutionen nästan försvinna. Då skulle behovet inte finnas längre, förutom för de möjliga sadisterna/kvinnohatarna. Men än så länge är det inte ens en halv procent av kvinnligheten som vågar, eller vill, ragga, eftersom grunden för en kvinnas hela existensberättigande och skapelseprocess ligger i att uppskattas av män.
Inlägg #26: Postat: 2004-04-05 13:59:00
Sunny
Anna: Det finns rena "drömprinsar "som kunder. De vill ha sex utan förpliktelser: ingenting annat. Dem fäster man sig inte vid på samma sätt. Liksom inom vården där det vimlar av söndervärkta eller utbrända människor bland fotfolket så finns det alla sorters sexarbetare. Thailand har nu en laglig förening för sexarnbetare; De demonsterade där nere förra året emot Sveriges behandling av sexarbetarna:Just trakasserierna från myndigher o från kvinnorörelsen är nog unik för Sverige?
Inlägg #27: Postat: 2004-04-05 14:02:00
Sunny
O Jo Anna. det finns gott om kvinnliga sexköpare i många land: I Gambia t.ex är det satt i system av främst engelska o tyska kvinnor som "tar hem" en ung kille ett tag på turistvisum. Själv har jag köpt sex en enda gång o det var när jag var ung. Vi var 3 strippor på semester o ville känna hur det kunde upplevas att vara köpare.
Inlägg #28: Postat: 2004-04-05 14:07:00
Sunny
Killarna på den "bordellen" The coconute barvar främst från Västindien o försörjde stora familjer där hemma. Det var behändigt att kunna skicka iväg den unge mannen på morgonen men han var en go o rar kille. Det stör mig inte att även kvinnor köper sex.
Inlägg #29: Postat: 2004-04-05 14:14:00
Robert
Anna Dr, är du inte lite fördomsfull när du säger att killar som ser bra ut inte kan vara ensamma. Själv ser jag rätt okej ut på utsidan, men saknar totalt självkänsla för den skull; ett stort jävla svart hål innombords. Bara en tanke...
Inlägg #30: Postat: 2004-04-05 18:18:00
Qvinna
Den vanligaste sexköparen lär vara en gift 2 barn far som lever i ett vanligt äktenskap. Han tycker dock han är värd mer sex än han får hemma och "kompletteringsköper" därför sex. Man får väl acceptera att människor är olika men själv har jag väldigt svårt att förstå att man kan sälja sin sexulitet. Inte alls samma som att sälja sin arbetskraft som jag ser det.
Inlägg #31: Postat: 2004-04-05 18:22:00
Qvinna
Jag är förvånad att Du Sunny skönmålar situationen i Thailand så. En del sexhandel är där verkar frukansvärd. Har sett bilde på unga kvinnor som har så ledsna ögon och ser så äcklade ut när dom sitter i en bar och säljer sig så man nästan börjar gråta när man ser det.
Inlägg #32: Postat: 2004-04-05 21:21:00
Sunny
Qvinna: nej jag vill absolut INTE skönmåla sexhandeln i Thailand: Det finns verkligen ruskiga avarter där: barn o unga flickor säljs av sin egna fattiga föräldrar. Läs boken "Rosario är död av MajGull Axelsson" om du tror du orkar: jag läste o grät. De Europeiska sexturisterna frågar inte ens efter ifall barnen råkar dö som Rosario Jag tog bara med exemplet
Inlägg #33: Postat: 2004-04-05 21:25:00
Sunny
Just för att detta land som har så mycket fullständig vidrig sexhandel ändå på myndighetsnivå o i samhället stigmatiserar de prostituerade mindre än vi gör. Där kan en man tala om att han gift sig med den expros. Det går inte i Sverige.Inte om de vill bilda familj o få behålla sina barn.
Du har rätt på ett sätt ang kunderna. Det du beskriver är en typisk engångskund. De sämre lottade blir ofta stammisar.
Inlägg #34: Postat: 2004-04-05 21:31:00
Sunny
Min bästa vännina har varit prostituerad o över 50 år. Hon är aktiv ännu fast hon är pensionär o skulle kunna sluta jobba. Hon har kunder som hängt med i 20-30 år!
Det är de verkligt ensamma och/eller handikappade på något sätt.Hon säljer inte sin sexualitet utan en sexuell tjänst.
Hon är singel så när bilen krånglar,katterna ska passas så vänder hon sig med förtroende till någon stamkund.
Inlägg #35: Postat: 2004-04-05 22:40:00
Nartin
Sunny: fakta. Qvinna: fördomar.
Fan Sunny, du är ju viktig i debatten. Den styrs av fördomar och präktig fördömande moral. Ge ut en bok, skriv på DNs debattsidor. Ge dig själv en röst bland alla okunniga tyckare!
Inlägg #36: Postat: 2004-04-06 00:57:00
Jan E
Svar 35: Sign. Qvinna får väl i och för sig svara för sig själv, men det vore intressant att få veta vari det fördomsfulla ligger i Q:s två kommentarer.
Inlägg #37: Postat: 2004-04-06 03:02:00
Sunny
N: Vi började bilda en förening försökte göra våra röster hörda för 30 år sedan! Förgäves: vi får inte finnas till. Det fanns en modig redaktör på DN kultur men när han låtit mig o några andra skriva där var karriären över. Samma med Sven Axel Månson: Numera proffesor i Göteborg. Han kämpade med oss i men bytte åsikt när han vlle bli proffessor.Likadant gjorde Stig Larssson.Hade inte internet varit så hade Rosea aldig kunnat bildas. Våra medlemmar föreläser o
Inlägg #38: Postat: 2004-04-06 03:07:00
Sunny
deltar in debatter o annat över hela världen. Bara inte i Sverige där vi inte får finnas till om vi inte gör en Louise Ek,dvs försöker slå mynt av att framställa oss som offer. Den stora majoriteten i sexbranchen är ju vanliga kvinnor o tjejer: ofta har de ett vanlig lågavlönat yrke o jobbar vissa timmar i veckan.
De kan inte stiga fram: deras sociala liv skulle falla som ett korthus
De utslagna däremot har inget att förlora o behöver pengarna man erbjuds för interdjuver.
Inlägg #39: Postat: 2004-04-06 16:58:00
Hans Engnell
Sunny:

Skulle du vara intresserad av att tala inför en grupp människor? Vi har talarkvällar en gång i månaden och jag är övertygad om att väldigt många skulle vara intresserad av att höra dig.
Inlägg #40: Postat: 2004-04-06 17:50:00
Qvinna
Ja jag är väl fördomsfull. Thaländska barn älskar klart att ha sex med vuxna från andra länder, att Sunny blev våldtagen som barn av sin pappa adoptivpappa? är väl bara en tillfällighet. Även om hon inte blivit våldtagen som barn hade hon valt att vara "sexarbetare". Det är väl bara en tillfällighet att den här avskydda Louse Ek råkar ha rätt om att de flesta i porr-branschen varit utsatta för sexuella övergrepp.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...