Rädda horan!

Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #41: Postat: 2004-04-06 17:51:00
Qvinna
Det talas här om att sexarbetare är fulla av empati för sina kunder men dom tar ju faktiskt betalt. Och förlåt mig men visst har man läst om kvinnor i sexbranschen som har ett rejält mansförakt. Men dom var väl betalda av Louise Ek för att berätta detta.
Inlägg #42: Postat: 2004-04-06 18:15:00
Qvinna
Jag beundar Louse Ek, En kvinna som rest síg, studerat och är i fullt arbete även om gått igenom en svår cancersjukdom. Hon vill väl snarare visa att alla kan ta tag i sina liv.
Inlägg #43: Postat: 2004-04-06 19:12:00
Sunny
Hans: Inte min grej. Men om du vill det så kan säkert någon av de andra i Rosea komma. Vi försöker ställa upp överallt där vi kan. Sist var det på Lava i kulturhuset. Men där fick någon reda påp vem som skulle tala så hysteriska kvinnor bombade oss med flygblad där de beskylde oss för att låna bögarnas retorik! Bögen i debatten blev inte glad.
Inlägg #44: Postat: 2004-04-06 19:17:00
Sunny
Qvinna: Jag tycker väldigt illa om Louise Ek! Inte som person direkt fast jag gillar inte folk som ljuger o påstår att fejk är faktamen som en representant för de där som lever på att resa runt o vara offer! Så lågt kan jag aldrig sjunka även om det skulle varit en spikrak o lönande karriär: Du anar inte hur mycket man kan tjäna på att vara ett äkta verbalt offer! Men jag är inte till salu.
Inlägg #45: Postat: 2004-04-06 19:28:00
Sunny
Våldtagen som barn? Nja det är väl ett gränsfall i så fall? 15 år är ju den lagliga åldern men våldtagen blev jag. Det händer ganska många kvinnor o man behöver inte bli ett livslågt offer för det.Man placerar skulden där den hör hemma o går vidare.Sedan är det upp till den enslikda om hon kan förlåta eller inte. Jag förlät: mannen var ju om än okänd för mig då min biologiska pappa.
Inlägg #46: Postat: 2004-04-06 19:38:00
Sunny
Jag ville bara berätta för er som inte arbetat i bordell eller på strippklubb om vardagen där. Jag har lovat min familj i 10 år att sluta engagera mig i den här debatten o nu när Rosea är ett faktum tänker jag låta de unga ta över. Problemet är att de "lyckade "hororna inte kan ställa upp o berätta.De som studerat,skaffat högstatusyrken eller blivit kända som.t.ex skribenter. Då skulle hela deras sociala liv falla i bitar. Vägen till Rosea var jag liksom skyldig alla de tystade. Nu är jag klar.
Inlägg #47: Postat: 2004-04-06 21:53:00
Qvinna
Jag uppfattar Louise Ek som en människa som verkligen idag inte är ett offer. Jag tycker hon vill visa på att alla har en kraft. Jag tycker inte att hon skyller ifrån sig, hon saknar inte humor. Allt är inte svart och vitt här i livet men jag tror nog du förskönar en hel del. Och som sagt det där med ensamma män.
Inlägg #48: Postat: 2004-04-06 21:55:00
Qvinna
Det finns många singelklubbar att gå in i, alla klagar på mansbristen där. Dessutom tar dom inte betalt för vänskap eller ev den kärlek som kan uppstå där.
Inlägg #49: Postat: 2004-04-06 21:57:00
Qvinna
Louise Ek klagar förresten också på att hennes f d yrke ligger henne i fatet fast hon nu har utbildat sig till journalist eller socionom kommer inte ihåg vilket. Hon vill ha respekt för den människa hon är nu. Det verkar som du anser att LE har ljugit. Kan du nämna några av hennes lögner.
Inlägg #50: Postat: 2004-04-06 23:18:00
Moses
Varför är så många kvinnor emot prostitution? Jo, för att prostitutionen skulle kunna ta ifrån dem den enda makten de har över män: den sexuella. Kvinnor känner sig hotade av prostitutionen. Varför hatar feminister gubbar? Jo, för att det inte finns en enda chans att de kan styra gubbarna. Feministerna har ingen sexuell makt över gubbarna. De känner sig hotade. Varför tycker tjejer att bögar är äckliga? Jo, för att tjejer inte har någon sexuell makt över bögar. De känner sig hotade.
Inlägg #51: Postat: 2004-04-07 00:48:00
elin
moses, jag tror du har missuppfattat det hela lite... om du lyssnat på argumenten mot prostitution och gubbstyre är det helt andra grejer vi snackar om.det är synd att du tror att kvinnor framför allt törstar efter att dominera i sängen... vi är riktiga människor, du vet... dedär om bögar har jag ingen aning om vad du snackar om.det varkar snarare som om hetero män är rädda för dem.
Inlägg #52: Postat: 2004-04-07 00:56:00
elin
biff,det finns absolut ingenting som ligger till grund för det du säger. bara "vetenskapligt" teoritiserande som inte går att bevisa på något sättom vi nu är så desperata efter uppmärksamhet borde vi ju ragga febrilt, förresten.och varför skulle man vilja ragga på vem som helst?det åsido raggar vi tjejer visst - hela tiden.men om man är socialt missanpassad gör man det ju lite svårare för sig,eller hur?jag har läst dina inlägg förut.du skyller gärna på allt förutom din egen inställning.
Inlägg #53: Postat: 2004-04-07 01:29:00
Hans Engnell
Sunny: Finns det någon hemsida, emaildress eller liknande för att få tag i någon av er i sådana fall?
Inlägg #54: Postat: 2004-04-07 10:53:00
Biff
Elin, kvinnor är desperata efter uppskattning, inte uppmärksammhet. Kvinnor behöver manlig uppskattning kärlek? för att bli kvinnor. Sedan vet jag inte vad jag ska svara, för du säger emot dig själv. Kvinnor raggar iaf nästan aldrig, utan brukar istället bete sig på sätt så att männen kommer fram. Detta kallas inte ragga, utan är skönhetsideal och djup urringning. Många kvinnor vill dessutom inte ragga, eftersom mannen skulle kunna tappa intresset då.
Inlägg #55: Postat: 2004-04-07 11:03:00
Biff
Dessutom försöker jag personligen vara väldigt nog med att inte skaffa mig en egen åsikt angående feminismen/könsroller, i sig. Det är ett mycket bökigt ämne som de flesta insatta har funderat alldeles för lite över. Principen är iaf: Har man löst problemen, har man fel. Så jag vill veta vilken inställning du läser in i mina kommentarer...
Inlägg #56: Postat: 2004-04-07 19:59:00
Sunny
Hans: Vår hemsida är inte riktigt klar ännu: Vi har ju bara varit förening i ett halvår. Info ställs till www.rosea.se någon svarar alltid fast det kan ta ett par daroch vår verksamhet liksom andra länders liknande föreningar finns på Butte:
Länk: geocities.com
Jag kan oxå förmedla kontakt via min mail här. tintomara56hotmail.com
Inlägg #57: Postat: 2004-04-07 20:04:00
Sunny
Moses. Det är en bidragande orsak till kvinnors hat ja! "Horan i bondesamhället" doktorsavhandlig av J Frykman visar klar att det var de "ärbara" o gifta kvinnorna som stod för förföljelser o bortstötning av hororna. då var all icke gifta som haft sex hororDe stod för den s.k "bröstmjölknigen av unga flickor för att försöka gallra ut "lönnhororna" .
Inlägg #58: Postat: 2004-04-07 20:05:00
Sunny
Biff: Bökigt är bara förnamnet. *ler*
Inlägg #59: Postat: 2004-04-07 20:12:00
Sunny
Qvinna. Ja Louise klagar på det mesta. Hon valde att skaffa sig hyfsade inkomster på att stiga fram som den omvända synderskan. Hon visste om att det skulle göra henne ökänd Jag skulle aldrig hänga ut någon i media: Jag konstaterar bara att en del av hennes så kallade bakgrund inte är sann. Om hon fått hjälp med omskrivningen eller inte vet jag inte.
Inlägg #60: Postat: 2004-04-07 22:35:00
Qvinna
Bättre sätt att skaffa sig inkomster på hon har ju faktiskt studerat också än att vara sjukpensionär.
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Laddar...