|
Inlägg #1: Postat: 2004-03-31 11:07:00
|
|
Nartin |
Jag tycker att du blandar ihop korten. Att vinna melodifestivalen och "slå" utomlands är väl inte riktigt samma sak. Melodifestivalen är ju en helt apart företeelse som knappast speglar populärmusikscenen i övrigt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-03-31 12:02:00
|
|
AC Collin |
Det finns ett rätt trist inslag i dina artiklar. Skvaller. Är det relevant att Siw M är en grinig, dålig förlorare eller att Lena Ph inte hälsade på folk på 80-talet? Det kanske är tänkt att ge en extra krydda åt dina texter? Eller bevisa att du är initierad? Jag tycker att det är en rätt märklig attityd hos någon som själv verkar anse sig missförstådd och förtalad.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-03-31 13:00:00
|
|
Man Originalet |
En ganska meningslös text eftersom Butt aldrig förklarar exakt vad det är som gör att "Det gör ont" inte skulle kunna slå internationellt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-03-31 13:39:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Snygga ben etc kan nog dra en hel del röster. Över sköna Helena startades det krig. Kvinnlig skönhet kan orsaka mycket.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-03-31 21:13:00
|
|
Erik Garsten |
Tänk om alla unde leva after olympiadens motto, "Det är viktigare att deltaga än att vinna". Om du skulle leva efter det idealet skulle vi få se dig i Stockholms marathon. Lena PH sjunger, men du springer inte. Så hon bör äras oavsett vad man tycker om bidraget och du bör vara sparsam med tyckanden. Kom tillbaka när du har sprungit då lyssnar jag.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-03-31 23:55:00
|
|
Otroligt... |
hur i helvete kan sådana här skitartiklar ligga på förstaplats!??
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-04-02 10:07:00
|
|
Anna Dr |
En sak är säker. Om man står och juckar mot ett mickstativ och sjunger "it hurts, it hurts, it hurts in the middle of the night" samtidigt som man putar med munnen och lägger in sängkammarlooken x 100, så kommer säkert många fler än jag undra vad texten eg handlar om. Vad är det som gör så jävla ont? Och varför se så lyckligt nyknullad ut isåfall?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-04-02 14:22:00
|
|
Åke |
Inbillar ni er att BB svarar och än mindre LÄSER era inlägg här?? Jösses... Han är förmodligen - i sina egna ögon - större än så...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-04-02 15:21:00
|
|
pUs |
Jag håller tyvärr med. Det är en svag låt med en obegriplig text på svenska. Och nåt säger mig att den knappast lär bli bättre på engelska.. tråkigt, annars gillar jag mycket som Orup gjort.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-04-21 16:49:00
|
|
inger |
Citerar PH: "Får väl använda stången mer", när hon fick frågan hur hon skulle vinna i Istanbul. Tja... Min mor som är 70 bast sa när hon såg inslaget: "Varför använder hon såna hårda och kalla grejor när det finns riktiga saker...Tro´t det att det gör ont". Vad är det för fel på originalet? Eftersom europas folk kan rösta, så kan man anta att kvinnor inte väljer denna låt, då de kanske associerar till smärta medan män kanske väljer pilsk blick och snygga ben?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-04-28 18:58:00
|
|
John Jensen |
Tyckte lika som författaren tills jag hörde låten på engelska i radion. Efter ett tag kom jag på vilken låt det var. Kanon, så jag säger att Butt kan ha fel,
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-06-14 01:44:00
|
|
Sussi O |
Sluta mobba Billy. Han har tagit sitt straff på fem år, och har rätt att bli sakligt bedömd.
|
| |