Ompröva svensk kärnkraft

Den här tråden diskuterar artikeln Ompröva svensk kärnkraft.
Inlägg #1: Postat: 2004-03-19 13:59:00
Mike
Lycka till...
Inlägg #2: Postat: 2004-03-19 14:54:00
Ramona Danlen moderat
Naturligtvis ska vi ha kärnkraft och helst bygga fler och framförallt i de forna östländerna som också behöver ström. Samhället vi alla skapat kräver inte mindre el utan mer.Datorer,mer än TV i varje familj,mobiltelefoner,microugn m.m. så fler kärnkraftverk inte färre. M
Vem vill avstå från detta? Inte jag i alla fall.Dagens ungdom, tror jag inte!
Inlägg #3: Postat: 2004-03-19 15:02:00
Biff
Du har väl rätt på ett vis antar jag. Men motargumentet blir ju: varför skulle någon anstränga sig att hitta ett bättre alternativ, om det inte råder elbrist? Du tycker att ungdomar ska får mer att säga till om, men argumenterar för raka motsatsen när du skriver en så onyanserad text.
Inlägg #4: Postat: 2004-03-21 13:06:00
sten
De svenska politikerna sitter fast i träsket men kör i stället kärnkraft genom att förhala och förhala.Det behövs en nu generation för nya beslut
Inlägg #5: Postat: 2004-03-22 10:45:00
KD
Intressant att en "liberal" kan hävda något så planekonomiskt som "Hushåll och industrin ska kunna vara säkra på att det alltid kommer ström ur jacket och till ett rimliga priser." Nå, tycker nu AD att detta endast gäller el och isåfall varför eller ska vi utsträcka detta till bostäder, mat och transporter m. m.?
Inlägg #6: Postat: 2004-03-22 11:00:00
kärnfrisk
Kärnkraft - Ja tack!
Laddar...