|
Inlägg #1: Postat: 2004-03-18 14:39:00
|
|
Mike |
Om man vill bo i ett område med "en massa invandrare" eftersom man gillar etnisk mångfald. Är det OK för bostadsbolagen att tala om var man kan finna det då? Eller är det också rasistiskt?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-03-18 19:09:00
|
|
Karin M |
Luciano Astudillo är svenskfientlig helt enkelt. Han försöker få det till att svenskar är rasister och invandrare är det inte.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-03-18 20:28:00
|
|
kontirio |
Fint med kommentarer om SRs undersökning i Blekinge och kommentarer om Luciano Astudillo som person, men ingen kommenterar poängen i hans inlägg..
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-03-19 10:19:00
|
|
Ramona Danlen |
Om en serb hade ringt och bett att få en lägenhet i ett område med så lite kosovoalbaner som möjligt ,helst inga alls, är det då etniska motsättningar eller rasism?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-03-19 10:24:00
|
|
Karl |
Konstigt exempel han drar upp?? Vad har det med rasism att göra? Om personen i fråga blir nekad lägenhet pga sitt ursprung, så är det en annan sak. Men det blir ju svenska ungdomar hela tiden då nyanlända icke svenskar har förtur!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-03-19 10:37:00
|
|
Henrik Baner |
Hurra for Sveriges riksdag!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-03-19 17:34:00
|
|
Johan |
Jodå, Lucy har minsann en poäng, tycker det verkar okej att börja med lite sånt här. Men på ett mer seriöst sätt. SR-undersökningen var ett synnerligen illa valt exempel och avskräcker tyvärr mer än det lockar. Så tänk om pedagogiken, Lucy, så går det bättre i fortsättnignen. Jag håller med i sak.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-03-20 20:19:00
|
|
Elisabeth |
Mångfalden är vår tydlighetatt acceptera varandra.Arbetarörelsen,lägre och högre tjänstemän.Vara kulturell eller okulturell.Raden kan göras lång.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-03-23 19:39:00
|
|
Nalle |
Luciano, du verkar ha en helt snevriden bild av vad rasism är och hur man mäter den. Eller försöker du bara ge rasism en annan innebörd? Förföljer du tillsammans med andra nya tillskott i riksdagen andra politiker som har andra åsikter än er i de här frågorna? Kan du inte skriva om dessa anti-demokratiska projekt?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-03-24 01:28:00
|
|
Olle |
Invandrare vill och får bo med sina landsmän. Varför ska inte svenskar få kunna göra det? Nej, då är det rasism.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-03-25 12:27:00
|
|
pUs |
Klichéer. Bara ordet "diskriminering" förekommer i olika former tjugofem gånger i din artikel. Det börjar urvattnas och tappa sin betydelse, vilket är synd i de fall där det verkligen hade behövts.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-03-25 20:36:00
|
|
Måna |
Jaha ja. Så om man inte vill bo i ett invandrartätt område som alltid har hög kriminalitet säg ETT som inte har det! så är man rasist. Som vanligt. Jag ska inte hyckla. Jag vill inte bo i Rosengård eller Tensta. Måste jag vilja det? Och alla invandrare VILL inte integreras. Är det månne därför de inte får jobb? De kan inte smälta in. Och skitsnack att språkkunskaper inte betyder nåt. Jag kräver att vi i konsekvensens namn också provocerar fram andra brott. Mobiltelefonstölder kanske...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-03-25 20:48:00
|
|
Henrik VIII |
Om man tvingar folk att bo tillsammans, tvingar arbetsgivare att anställa vissa personer, kvoterar, särbehandlar positivt och provocerar fram brott från svenskar - jippi. Då tror jag att alla problem med "rasism" och äkta eller inbillad diskriminering försvinner...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-03-30 09:46:00
|
|
Emma |
Hur kan folk välja in politiker som "Luciano Astudillo"?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-06-10 16:20:00
|
|
Vera H |
Det märks på kommentarerna vart landet ligger !!
Jag har sagt det förut men inte blivit trodd, så jag omformulerar mig: Vi är inte rasister i Sverige, men vi agerar inte som om motsatsen inte vore sann den heller.
Tips:Färga håret ljusare och jobba bort blattebrytningen. Kolla sedan vad som händer. Surprise...:-
|
| |