|
Inlägg #1: Postat: 2004-03-12 10:50:00
|
|
Nartin |
har dokusåpatjejerna sex med sig själva?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-03-12 10:59:00
|
|
Kristina Herrmansson |
Vi orkar inte med mer "feminism" längre! Det finns tusen andra saker och problem i livet som är angelägnare att ta upp! Feminism har blivit en slags religion för misslyckade kvinnor! Ett oändligt tjatande, ältande och navelskådande! Lev livet istället denna korta stund det varar!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-03-12 11:24:00
|
|
Thomas L. Aabo |
"...Problemet är betydligt mer än "skin-deep". Det handlar om en stor del av befolkningen som i alla tider och i alla kulturer varit utsatta för diskriminering och rasism. ..."
Läs historia - det där är så långt ifrån sanningen man kan komma. men det är en myt som vulgärfeminister gillar att sprida, då bli det manliga könet "ont"
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-03-12 12:27:00
|
|
Christer H |
GP hade en artikel idag om hur de allt större skillnaderna i betyg leder till att andelen kvinnor på högskolan snart är 60! Men vill man se enögt svartvitt på tillvaron så är bara kvinnor diskriminerade... Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-03-12 13:03:00
|
|
Pålle |
"Men 60-talistfeministerna är märkligt tysta." Så skriver du. Ja, 60-tal eller inte. Men om man tar Stockholmstidningarna så har vi på DN:s ledarsida Barbro Hedwall och Hanne Kjöller, samt i På Stan Ia Genberg. De är alla feminister. Det är också Helle Klein som är chefredaktör på Aftonbladet och skriver på ledarsidan. I samma tidning finns följande feministiska kolumnister: Belinda Olsson, Åsa Mattson, Liza Marklund och Johanne Hildebrant. Expressen och SvD? Kolla själv.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-03-12 13:23:00
|
|
KD |
Jag förstår inte på vilket sätt MLs artikel vore ett påhopp på Diesen eller vad ML skrivit som skulle innebära att han jämställde cykelstöld och sexualbrott. Citera ur MLs artikel och förklara vad du menar med påhopp och jämställa.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-03-12 14:45:00
|
|
Marilyn |
Du konstaterar att feminismen behövs mer än någonsin. “Män och kvinnor är i grunden lika...”. Tyvärr är det inte en åsikt som du delar med “rabiatfeminister”. Tack vare dem och det manshat som puttrar här och där har inte feminism tillräckligt mycket cred för att föra männens talan. Det är sorgligt men sant. Män är ju underbara. Sätt feminismen i karantän ett tag.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-03-12 15:37:00
|
|
Mike |
Svenska feminister har vunnit jämställdhets kriget med siffrorna 10-2 ungefär. Det rimliga vore att de tillsammans med männen nu riktar det mesta av sin energi mot att hjälpa sina medsystrar i länder där kvinnor fortfarande lever under påtagligt förtryck.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-03-12 16:38:00
|
|
Biff |
60-talsfeministerna och andra marxister försvann eller förändrades när Michel Foucault och han postmodernister kom och piskade skiten ur deras argument. Detta räknas väl snarast som en fakta idag utom möjligen för 40-och 50-talisterna: Andravågen-feministerna var inskränkta.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-03-12 17:12:00
|
|
sten |
Såg en annons för Allitalia idag."Förena resa med nöje".En ung kvinna i kortkort, stövlar med sylvassa klackar står bredbent. I triangeln mellan benen ser man en italienare med ett fång rosor. Blir säkert en anmälan men italienarna kommar inte att förstå något...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-03-12 18:56:00
|
|
Alvunger |
Väl talat! På www.feminetik.se finner du några feminister iaf. Välkommen dit om du har lust!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-03-12 21:44:00
|
|
Ninna Bengtsson |
Är ni helt normala på den här sajten? är det möjligt att missförstå min artikel så totalt!? Självklart är män och kvinnor lika viktiga och lika mycket värda, män är inte onda, men män måste liksom kvinnor kämpa mot förtryck och diskriminering av kvinnor. Finns det någon normal människa som stödjer våldsporr t.ex.?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-03-12 21:46:00
|
|
Ninna Bengtsson |
Jag menar inte att mästra men, är inte kn, religion, hudfärg etc fullständigt oviktigt...är det inte individen som räknas, det har jag alltid fått lära mig...jag älskar män...men avskyr kvinnovåldet, å kvinnor har i majoriteten av kulturer förföljts och kränkts tyvärr...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-03-14 20:20:00
|
|
Michael Lundahl |
Ninna, var har jag jämfört brottet våldtäkt *i sin helhet* med en cykelstöld? Jag jämförde en viss aspekt av brotten, nämligen svårigheten att fälla någon för dem. Jag sade aldrig något i stilen att en våldtäkt är som att få sin cykel stulen. Så antingen lägger du ord i min mun... eller så har du läst otroligt slarvigt. Vilket är det?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-03-16 10:27:00
|
|
Ninna Bengtsson |
Allmänt besviken över era reaktioner, särskilt "Pålles".Måste det gå så långt till att finnas en hemsida som heter antifeminist.nu? Det finns nackdelar med feminismen liksom alla -ismer, men denna behövs! Graden av lidande i väpnade konflikter kan aldrig mätas eller jämföras...
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-03-16 10:30:00
|
|
Ninna Bengtsson |
...Men, kvinnor är dubbelt utsatta eftersom de förutom att mördas och misshandlas även systematiskt utsätts för gruppvåldtäkter, se vilket exempel som helst i historien! Att jag skriver om att tjejer anses få "skylla sig själva" när det handlar om för kort kjol är faktiskt hämtat från ett faktiskt rättsfall...det finns tusen alla exempel.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-03-17 15:52:00
|
|
Ninna Bengtsson |
Visst lilla ML, jag kan sitta och räkna upp 1000 exempel om du vill, till skillnad från dig är jag nämligen källkritisk och har faktamässig grund för det jag skriver, den korta kjolen, var tyvärr en bidragande orsak till hur målet avgjordes...och JA kvinnor våldtas systematiskt i väpnade konflikter och krig...det borde till och med du inse...
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-03-17 16:00:00
|
|
Ninna Bengtsson |
Forts: ML: Du har en tendens att istället för att komma med konstruktiv kritik förlöjliga påståenden "ja visst jag blev våldtagen, men jag orkade inte gå till sjukhuset" etc, självklart ska man inte strunta i bevisföringen. Och det har jag aldrig sagt. Dessutom försöker du vinna poäng genom att ifrågasätta mina bakgrundskunskaper. Billigt!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-03-22 17:14:00
|
|
Kristina |
Tyvärr, det går inte att bli tagen på allvar Ninna om man har attityden "Det är mest synd om kvinnor i krig" när varje självtänkande individ VET att det är män som till största delen dör och lemlestas. För de flesta länder MÅSTE man enligt lag kriga om det är krig och man är man. Man har inget val. Snacka om taskig situation. Kort sagt, det är förbannat synd om ALLA i krig. Det är inte mest synd om kvinnorna i alla lägen.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-03-23 09:39:00
|
|
Sunny |
LOL
|
| |