Sparka inte på BB-Linda - hon ligger ju ner!

Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2004-03-04 18:55:00
Sunny
Jag vill inte peka ut någon men vi vet hur det sniffats kokain o andra droger bland de unga o rika. Blir Björn Borg blir av med sin son: eller Tommy Körberg? Eller.Helt hypotetiskt: prinsessan Madde eller några i det gänget? Nej då: de kan bekänna vad som helst. Men Linda: om hon skulle göra en : "Jag slutade droga" artikel så vässar socialen i detta Janteland klorna. Den tjejen har inget skyddsnät. Själv fattar hon inte: Hon har ju bara gjort som de andra.
Inlägg #2: Postat: 2004-03-05 12:27:00
Ingrid O Losell
Det här sa du bra, Sunny! Känns väldigt klokt! Allt kan inte ursäktas - men allt kan förklaras. Ibland blundar vi med ena ögat och får en skev bild av verkligheten. Empati måste nog ha båda ögonen vidöppna, plus vidvinkel, för att funka. Och visst lever Jante! Det har jag själv sett. Han/hon mår så bra så.
Inlägg #3: Postat: 2004-03-05 14:11:00
Sunny
Ja Ingrid. Jante lever o frodas!
Inlägg #4: Postat: 2004-03-05 17:19:00
Qvinna
Som jag fattar det är orsaken till socialens utredning att någon har anmält Linda till socialen och påpekat hennes olämplighet som mamma men oroa dig inte Sunny, Linda kommer att få ha vårdnaden kvar. I Sverige får man faktiskt vara lite hur som helst mot sina barn. Att Linda lämnade sin 4-åring 3åring då i månader för att knulla i TV anses faktiskt helt OK.
Inlägg #5: Postat: 2004-03-05 17:20:00
Qvinna
För att mista vårdnaden i längden av sitt barn får man väl i princip sitta mer heroinsprutan i armvecket dan lång, då kanske kanske är man lämplig. Men alltså, socialen utreder för att ngn anmält Linda.
Inlägg #6: Postat: 2004-03-05 17:21:00
Qvinna
Kanske kanske man är Olämplig menar jag så klart.
Inlägg #7: Postat: 2004-03-05 17:40:00
Ludde
Nu börjar diskussionen sansa sig bland damerna.Alla som läst Alf läser inte bägge mina artiklar borde ha förstått var min åsikt hör hemma: hos barnen. Qvinna är det du som anmält henne som olämplig? Du är så subjektivt dömmande så man blir mörkrädd. Jag anser att lite ödmjukhet skadar inte. Bryr jag mig om Linda? Ja jag gör det enbart ur ett perspektiv: Att uppmuntra henne att bryta upp från det idiotiska, ytliga livet hon trodde var paradiset och prioritera barnen.
Inlägg #8: Postat: 2004-03-05 17:58:00
Ludde
Folk som knarkar ska givetvis inte ha vårdnad om barnen. Men om du under en period har festat, gjort bort dig etc och inser det ska väl vi samhället acceptera en ursäkt och stötta personen och kräva ändring. framöver. Vem fan är felfri? Har inte Qvinna begått misstag i sin ungdom? Har du barn? Då vet du hur viktig du är för dem.
Inlägg #9: Postat: 2004-03-05 18:56:00
Qvinna
Nej det är inte jag som har anmält Linda till socialen, det skulle inte falla mig in även om jag på sätt och viss sympar med den som har gjort det. Ang Linda så har ju hon festat och stått i minst 1 år, det rör ju inte sig om ngt enstaka misstag. Att lämna en 3 åring i månader utan möjlighet att så mkt som ringa eller skriva kort dom får ju inte ha kontakt med ngn utanför huset, då är man väl klart olämplig som mor.
Inlägg #10: Postat: 2004-03-05 18:58:00
Qvinna
Linda har sagt att från och med nu ska hon bara synas i seriösa sammanhang, Playboy t ex. Det säger väl allt.
Inlägg #11: Postat: 2004-03-05 19:14:00
Qvinna
Ja, hon har ju hoppat av papparazzi-programmet, hennes manager Brinkenstjerna sitter ju just nu i fängelse för olovlig körning men E-type har ju lovat stämma honom för lögner på den sida där väl även Linda skulle medverka.
Inlägg #12: Postat: 2004-03-05 19:15:00
Ludde
Så om en förälder är borta från sitt barn i tre månader eller mer ska de bli av med vårdnaden? Ska alla tjejer som opererat brösten eller gjort utvick också bli av med barnen? Du verkar ha läst skvallerblaskorna väl. Men det kan ju inte ligga som grund när det gäller att frånta förälder deras barn.
Inlägg #13: Postat: 2004-03-05 19:18:00
Ludde
Det kanske var så att det var E-type som fick henne att kliva av papparazzi. Bättre sent än aldrig.
Inlägg #14: Postat: 2004-03-05 19:37:00
Marilyn
Det var ingen som ojade sig över Mickes olämplighet som far när han gosade med Linda i BB-huset. Han var också förälder. Men det är klart han var ingen "dum blondin".
Inlägg #15: Postat: 2004-03-05 19:49:00
Qvinna
Jo jag ojade mig över Micke också man han hade i alla fall vett att hoppa av karusellen när han kommit ut ur huset. Linda medverkade på papparazzisidan när dom anklagade E-type för våldtäkt och Johannes B för hustrumisshandel. Men det kunde väl Linda inte hjälpa hon är ju bara 30.
Inlägg #16: Postat: 2004-03-05 19:50:00
Qvinna
Ludde, hade du uppskattat att bli anklagad för dom saker som dom anklagade E-type för. Tror inte det. Det är oerhört allvarliga anklagelser.
Inlägg #17: Postat: 2004-03-05 20:14:00
Ludde
Just nu förstår jag att du inte alls verkar ha läst mycket av mina artiklar. Inte heller förstår du vad min kommentar åsyftade. Just för att E -Type som är vän med Linda blev så förbannad kanske hon fick en chock och började fundera över att hon satsat på fel häst: Brinken. Min inställning till Brinkenstjärna & Co framgår klart i första artikeln VEM UTNYTTJAR VEM PÅ TV.
Inlägg #18: Postat: 2004-03-05 20:18:00
Ludde
För övrigt har ju Johannes Brost snortat kokain en gång i tiden. Borde du inte rekkomendera socialen att ta ifrån honom hans barn också?
Du ser inte skogen för alla träden. Jag är så trött på dubbelmoralister som läser skvallertidningar och sen dömer folk utifrån detta. ni lever i symbios med varandra men vill inte erkänna det.
Inlägg #19: Postat: 2004-03-05 20:24:00
Ludde
Marilyn, tack för poängen.
Vissa politiker, kändisar mm kan göra vad som helst och förlåtas medan andra ska brännas på bål...
Qvinna och Krippe skulle ju plocka barnen från halva Sverige om dom fick råda.
Inlägg #20: Postat: 2004-03-05 20:53:00
Qvinna
Jag tror inte E-type är vän med Linda längre. Ang det Sunny skriver överest, ung tjej´, tycker ni man är så ung när man är 30 år. Det tycker inte jag, ung tjej är för mig något upp till så där 23. Vid 30 är man faktiskt lägre medelålder, nästan i alla fall. Definitivt inte ung tjej. Om Linda varit "ung tjej" hade man kanske kunnat förstå och släta över men hon är alltså 30 fyllda.
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...