Inlägg #1: Postat: 2004-03-01 18:06:00
|
AC Collin |
Känner igen mig, Anna. Den värsta sortens granne är den som håller koll på alla och berättar i "förtroende" för en vad de har för egenheter. Då blir man verkligen på sin vakt. Sina liktornar, sexuella böjelser och egenheter vill man ju ha för sig själv. Underhållande beskrivet, som vanligt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-03-01 19:03:00
|
Mike |
De som bor i villa slipper ju i alla fall de fruktade tvättstugefascisterna. Vi bor nu granne med en strängt religös familj som bär tydliga drag av dina cykelhjälmare. Deras stackars barn är gravt överbeskyddade. Fast vi har inte ont av dem.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-03-01 21:27:00
|
Kajsa Kallio |
Hahaha, jäkligt bra skrivet. Ni är verkligen grannarna från helvetet. Jag kan alltför väl identifiera mig med er. Hos oss är det bollar, frisbees, pulkor, golf-, hockey- och bandyklubbor, utemöbler, solstolar och lite andra lösa grejor i trädgården alltid, oavsett årstid.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-03-01 22:57:00
|
Dumma drömska Pålle |
Vad farao är ett wakeboard och vad gör man med åtta stycken sådana?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-03-02 08:36:00
|
Thomas L. Aabo |
Högt läsvärde. "Hängeröv"? Antingen är du från Skåne eller också är det SAS-språk, kommer från danska, vilket?
Tycker det är helt ok då grannspråk lånar från varandra.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-03-02 09:36:00
|
Anna Li |
Allt handlar om vilken inställning till livet man har, många flyter liksom med och då kan några starka skapa antingen väldigt positiva eller väldigt negativa stämningar i ett kvarter. Kul text! Lägenhetsgrannar ska vi bara inte tala om - de är värda en egen krönika.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-03-02 21:42:00
|
Ingrid O Losell |
Vilken härlig text, Anna! Verkligt rolig underhållning. Gubben o jag kunde nog räkna oss som riktiga flyttfåglar fram till för tio år sedan, och jag tycker du beskriver så väl alla de varianter av grannar som vi stött på från norr till söder - plus ett par ännu oprövade modeller. Och vi lär nog möta dem också - om inte förr så på servicehemmet ;o Jättekul!!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-03-02 23:21:00
|
Isabella M |
Dom flesta kan nog skriva under på igenkännande i flera delar av det här, Anna. "Har vi presenterat oss tillräckligt ordentligt, tror du?" sa mitt X när vi byggde vår villa och den som sprängde bort stenen på tomten "råkade" spränga en stenbumling rakt genom grannens garage! Livsfarligt Inte undra på att grannen blängde snett dom närmaste två åren..:
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-03-05 16:31:00
|
nyfiken |
Var bygger ni nu då? I Skåne?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-03-05 17:54:00
|
Christer H |
Hoppa ner från dina hästar! Människor är olika, och skall vi kunna leva tillsammans krävs ömsesidig respekt. Mer ödmjukhet och mindre självgodhet vore nog på sin plats. Mvh CH
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-03-05 20:21:00
|
observer |
Hur orkar du hålla reda på grannarna och vad de gör och tänker. Ett tips till dej är nog att du ska sköta dej själv och ge fan i vad grannar tycker och gör. Sen kan du hålla dej inom tomtens gränser så blir nog allt bra. Jesses vilken inställning till allt !!!
|
|