Kärlek på internet

Den här tråden diskuterar artikeln Kärlek på internet.
Inlägg #1: Postat: 2004-02-25 21:00:00
AC Collin - 42!
Men hur får kvinnor och män i övre medelåldern bete sig för att det ska vara acceptabelt? Jag är på väg dit, du också, det går fortare än man anar;- Sluta flirta? Slänga skinnbrallan? Mogen dans?
Inlägg #2: Postat: 2004-02-25 22:25:00
Magnus
Väldigt träffande och korrekt! :- Min teori om nätdejtandet är ganska enkel - Dejtingsajterna Spraydate, Vilda Webben, osv är slutstationen för de som helt enkelt inte fungerar i ett förhållande, och vägrar att inse att felet ligger hos dem själva. Jag håller hårt på jakt IRL...
Inlägg #3: Postat: 2004-02-25 22:30:00
gringo
Men hallå Åsa. Alla åldergrupper ska väl kunna få marknadsföra sig som de vill bli sedda. Kan bara beklaga att du som är bara 32 år redan är full av fördomar och diskrimineringstankar. Som sagt hallå du Åsa.
Inlägg #4: Postat: 2004-02-25 22:48:00
Magnus
AC, Gringo - Har ni inte missat vad artikeln handlar om, dvs "kärlek" eller illusionen av denna på nätet? Och inte medelålders människors beteende. Men jag håller med Åsa om det hon skriver, det är verkligen tragiskt att se människor som vid det här laget borde vara vuxna bete så sig ytligt och omoget att en fjortis i jämförelse framstår som vuxen! Men det är väl någon 50-årskris...
Inlägg #5: Postat: 2004-02-26 10:24:00
Sverker
Kärnfrågan är varför man väljer att bete sig på ett sätt på nätet som man ALDRIG skulle våga eller ens komma på tanken att göra i verkliga livet. Man gömmer sig bakom anonymiteten och i dess skugga lever man ett dubbelliv där man kan skriva vad man vill, oavsett konsekvenserna ty de behöver man aldrig möta. Människan visar sig från sin sämsta sida.
Inlägg #6: Postat: 2004-02-26 13:24:00
Thomas L. Aabo
Åtminstone i kontaktannonser är kvinnor mer ytfixerade än män. Räknade igenom några söndagars SDS och andelen kvinnor som ställde utseendekrav på manliga svarare var 8 ggr högre än bland männen. varför?
Inlägg #7: Postat: 2004-02-26 20:00:00
Man Originalet
En riktigt kul o. träffsäker text om kontaktsökande på nätet! För övrigt tror jag att Thomas L Aabos kommentar nedan är sann, jag har själv gjort liknande iakttagelser.
Inlägg #8: Postat: 2004-02-27 22:23:00
Sunny
Kul artikel! Jag är en av de där övermogna kvinnorna som erövrat datavärlden på gamla dar o jag har faktiskt fått en del vänner för livet! Då talar vi tjejer/kvinnor: några har jag träffat i RL. Men varför skulle inte ensamma kvinnor i min ålder få söka efter sex på nätet om de vill?
När jag skriver att jag är 50 på en del sajter får jag massor av sexuella inviter från unga killar: helt ner till 17 år!
Inlägg #9: Postat: 2004-05-22 16:15:00
Knaust
Visst är det spännande. Vi träffades på hotell och det blev en natt som inte glöms.
Laddar...