Övergrepp eller bara på skoj?

Den här tråden diskuterar artikeln Övergrepp eller bara på skoj?.
Inlägg #1: Postat: 2004-02-22 21:11:00
Biff
Det är väldigt irriterande med folk som skrattar på fel tillfällen på bio! Fast jämförelsen med att bli rånad fungerar inte: Ingen man vill någonsin bli rånad, medan vi måste räkna med att tjejer oftast vill ha sex när de går ut.
Inlägg #2: Postat: 2004-02-22 21:45:00
JoeHill
Är det värre om en redlös tjej blir plåtad naken än om en kille skulle bli det?
Inlägg #3: Postat: 2004-02-23 10:04:00
Dennis
Jodå, rånoffret skuldbeläggs också, i alla fall ur försäkringsbolagens synvinkel. Om du är berusad och blir rånad och/eller misshandlad anses du som oaktsam genom att du uppträtt berusad och riskerar att bli utan ersättning.
Inlägg #4: Postat: 2004-02-23 10:19:00
KD
Till skillnad från rån, misshandel och andra överfallsbrott, så står ofta ord mot ord i våldtäktsmål. I rätten bör alltså målsägandens utsga granskas minst lika hårt som den tilltalades. Det är en feministisk våt dröm att kvinnor ska kunna peka på vilken man som helst och samhället sedan burade in denne.
Inlägg #5: Postat: 2004-02-23 14:55:00
EB
Om jag tolkar en del åsikter rätt här är det okej att ta sig friheter med en annan människas kropp om den personen förlorat kontrollen över den? Då borde det också innebära att ni tycker att det är helt okej att göra motsvarande med en hjärndöd person. De är ju också medvetslösa. "Man får skylla sig själv om man super sig full" kan lika gärna heta "Man får skylla sig själv om man kör moped utan hjälm"
Inlägg #6: Postat: 2004-02-23 20:47:00
JoeHill
Olga själv: "Jag kan förstå att det kan uppfattas som sexuella trakasserier. Men jag känner mig inte kränkt - jag ser det som ett dåligt skämt." Expresse
Inlägg #7: Postat: 2004-02-24 00:26:00
Henrik
Mit tips är att de här killarna bara ser sig själva i samma situation. Att de skulle kunna göra samma sak mot varandra skulle bara ses som en fyllegrej och ingen av dem skulle ta särskilt illa upp.
Inlägg #8: Postat: 2004-02-24 22:50:00
Sunny
Vi tangerar den debatten vi hade förut Om Tumbamålet här tycker jag så jag har inte mycket att tillägga. Jag har gått igenom en förundersökning i helgen där en liten flicka nästan säkert blivit utsatt för upprepade övergrepp. Det blir nerlagt o hon måste fortsätta att umgås med den förmodade gärningsmannen.Flickan berättar tydligt men det finns inga tekniska bevis: ord emot ord.
Men vi MÅSTE lägga ner ett sådant mål. Hur skulle det annars gå med vår rättsäkerhet???
Han KAN vara oskyldig.
Inlägg #9: Postat: 2004-02-26 22:45:00
Yanni
Ponera att detta hänt på en privat fest och inte funnits på band. Jean försökte ju förneka att det hade hänt först, avd: hur dum får man bli? Sen att det bara var på skoj. HUR ofta händer så här "roliga" grejer på privata fester där tjejen inte vet om det och alla skrattar bakom ryggen på henne?
Laddar...