Inlägg #1: Postat: 2004-02-13 17:34:00
|
Pollidor |
Du lever inte i verkligheten.
Du är en drömmare. Vakna upp.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-13 21:56:00
|
Kick |
Vilken naiv idiot du är! Det är sådana som du som är farliga med all er jävla proggiga politiska korrekthet. Fy fan!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-13 22:25:00
|
Viktor |
Bra Darrja, jag gillade din text. Du vill vara stark, jag hoppas du klarar av det. Det finns många invandrare som har försökt skriva här på Sourze men de flesta har slutat. Det rasistiska trycket slår hårt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-14 09:24:00
|
Pålle |
Vad menar du med det här: "För det finns inget finare än när olika männsikor mixas och blandas." Så där brukar det stå i broschyrer skrivna av någon kommitté tillsatt av PK-minister Mona Sahlin. Broschyrer som ska fostra folket att tänka rätt. Det kan jag fatta, det är hennes jobb. Men att en privatperson uttrycker sig på det sättet. Det kan jag inte fatta!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-14 10:53:00
|
Ambjörn |
Du säger ju det egentligen själv: "De ser farliga ut". Det är den attityd de själva är måna om att omge sig med och sedan om det är skinnhuven, mcknuttar eller invandrare spelar ingen roll. Det är egentligen fel att på så vis dra alla över en kam. Jag skulle knappast bli rädd av att se ett gäng skäggiga farbröder från somalia, eller ett par unga muslimer toende. Men även ett par kaxiga limsniffande svennar som är ute efter slagsmålkickar skulle skrämma mig med.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-14 22:36:00
|
Daniel |
Trams. Vissa delar av vissa kulturerinklusive min egen tycker jag är bra, andra är inte bra eller rent utav förkastliga. Att blandning av kulturer skulle vara något självändamål eller gott i sig självt är bara trams som fega politiker häver ur sig för att undvika att stöta sig med någon och bli omvalda.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-02-15 16:08:00
|
Ramona Danlen |
Tyvärr är anledningen alldeles för många helt oprovocerade överfall av just gäng och detta skapar rädsla för alla gäng.
Om jag skulle gå ensam en mörk kväll genom Slottskogen vilket jag inte gör längre och mötte ett gäng av killar/tjejer oavsett hudfärg skulle jag, om jag inte var beväpnad med en kalaschnikov, också vika undan!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-02-15 18:38:00
|
JoeHill |
De som är "räddast" i vårt samhälle idag är inte de som undviker gäng, det är de som är med i gäng. Varför skulle de annars bilda gäng? Folk som är rädda på riktigt tar ofta till våld. Därav uppkomsten av "gängrelaterat våld".
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-02-16 16:26:00
|
Fritte |
Du har fel!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-01-25 14:56:00
|
parya |
Fin och känslig artikek. En av den bästa artikeln som jag har läst på den här nivån.
|
|