|
Inlägg #1: Postat: 2004-02-06 12:02:00
|
|
ET |
Det här var så skrattretande dumt att jag undrar om man ska skratta eller gråta. Kristina Axén Olin och hennes parti vill uppenbarligen inte ta ansvar för de hemlösa när det skyfflar över ansvaret på frivilligorganisationer när de sjävla har ansvaret för att de är bostadslösa från början! Jag undrar om Kristina är med i några frivillligorganisationer? Är detta samma person som myntade uttrycket "Se inte den utsträckta handen! Ge inte - titta bort!"?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-06 20:57:00
|
|
Maria |
För det första; Tak-över-huvudet-garantin är fullkomligt skitsnack. De människor som verkligen varit i kontakt med Stockholms hemlösa vet att detta inte fungerat. Dessutom har de hemlösa själva upplevt att tiderna varit sämre under det borgerliga styret i Stockholm, säg mig Kristina, hur det går ihop? För det andra, att vänstern tvingas skärna ner beror på att den borgerliga majoriteten kört ekonomin i botten, 30 miljarder i underskott är notan för Kristina&co "politik".
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-07 01:23:00
|
|
Alf Carlsson |
Hemlöshet är ett symtom, byggandet av 3-delssamhället är orsaken. När jag växte upp fanns inga hemlösa, då var resurserna bättre fördelade i väfärdsstaten Sverige.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-07 10:10:00
|
|
Erik Lindgren |
Hej, Kristina Axén-Olin, Maragreta Olofsson och alla andra högdjur som hittat hit. Jag är inte intresserade av er envägskommunikation, och om det är något som borde avskaffas, så är det era sekreterares rabblande på Sourze.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-08 22:52:00
|
|
Lars Nilsson |
Om jag inte vore monarkist skulle jag utbrista: "Axén-Olin For President". Du har helt rätt!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-10 15:31:00
|
|
Rolf Nilsson |
Hej alla skitsnackare i blåa eller röda kläder, till Kristina Axén-Olin vill jag bara säga, snacka inte om att skaffa bostäder åt de som behöver det, det var ni som skövlade allmännyttan på fyra år. Och till Margareta Olofsson vill jag säga, glöm inte bort de hemlösa som är friska nog att ta sitt eget ansvar utan socialtjänsten som självutnämnd förälder.
|
| |