Den onda cirkeln

Den här tråden diskuterar artikeln Den onda cirkeln.
Inlägg #1: Postat: 2004-02-09 14:08:00
Niklas
Intressanta observationer som jag i mångt och mycket känner igen. Kanske artikeln spretar lite hit och dit, men ser man igenom det gillar jag den, och håller med i det du vill ha sagt. Har själv jobbat inom barnomsorgen många år. Var av och till mycket upprörd när lönedebatterna rasade vid kommunals floppartade strejk. Förståelsen för det arbete ni utför var från vissa håll lika med noll.
Inlägg #2: Postat: 2004-02-09 18:40:00
Anna Dr
Kan bara hålla med Malin!
Inlägg #3: Postat: 2004-02-09 19:36:00
Marie Hellström
Håller med dig. Hur mår barnen på ditt dagis när det inte finns personal så det räcker och den personal som är där blir sjuk av all stress. Jag tycker detta borde lyda under barnmisshandel.
Inlägg #4: Postat: 2004-02-10 11:52:00
Kalle
Visst, jag håller med dig. Har inga egna barn, men inser ändå vikten av det ni gör. Frågan är vad vi ska göra åt det? Mindre prylhysteri? Få folk att inse att de KAN jobba lite mindre, och att barnen hellre vill ha en kram och en saga istället för ett nytt GameBoy. Och jorden går inte under bara för att man inte har en ny plasma-TV på väggen...
Inlägg #5: Postat: 2004-02-11 10:11:00
Jonas
Du träffade mig i hjärtat, malin. Även om jag ännu inte börjat med några fraser du beskriver är jag rädd för att jag snart gör det. Inskolningen av vår Mira är snart klar, och jag är så trött... Jag har varit arg på vårt dagis för att de har stor personalomsättning och lite mañana-mañana-attityd. Jag förstår hur fel jag har, hur fantastiskt det är att ni kan skapa en trygghet för vår dotter i en främmande miljö - på bara tre veckor. Tack för att du finns, Malin.
Inlägg #6: Postat: 2004-02-14 00:53:00
Fredrik Vargas Friberg
Skall väl instämma med alla andra. Jag har nu jobbat inom vården i 4 år. Känner mig redan i 26års ålder sliten, samt snart inkommande skada i vänstra skuldra. Det sjuka, är att de inte tar in folk. Varför tar de inte in folk? Svar: Inga pengar. Enligt mig ett fel svar, för det går alltid ta in folk, och pengar finns, bara om man vill. Och jag funderar nu med mina andra kunskaper att sadla om, till att starta ett företag o engagera mig demokratiskt o sätta dit misshandlarna. mvh Fredrik
Laddar...