KD:s Knutby?

Inlägg #1: Postat: 2004-02-01 15:24:00
Sunny
Bra att du tar upp detta för det är verkligen aktuellt! Vi har en o vana att skrika högt när t.ex muslimer uppför sig "sektistiskt" o stänger in sina kvinnor i burka. Vi glömmer lätt att alla religion är en risk för åsiktsfrihet o demokrati. Som fosterbarn fick jag se lite av pingstkyrkans galensaper men vill gärna tro att det är andra tider nu?
Inlägg #2: Postat: 2004-02-01 15:29:00
Sunny
Som deckarfantast slukar jag allt om Knutsby:Det erkännes. Om man tar pusseldeckarnas drottning Agatha Christs kluriga "Mordet i prästgården",blandar in Dorothy Sayers "Liket i badkaret" O så lånar några fanatiska sektmedlemmar ur Margaret Yorks eller Rut Rendells härliga samling så kommer man en bit på vägen. Men jag känner stor sorg för de drabbade,särskilt barnen.
Inlägg #3: Postat: 2004-02-01 18:35:00
TU
Om Knutbyförsamlingen varit muslimsk skulle 6 miljoner svenskar kollektivt dragit igång en riktig hets- och förföljelsekampanj mot alla muslimer i Sverige. Nu var det ju bara Alfs kompisar så what the hell... klart det bara är en individ eller tvås fel...
Inlägg #4: Postat: 2004-02-01 21:07:00
Kristdemokrat
Vad har Alf Svensson med Knutbygalningarna att göra, förutom att de har samma religion? Är det inte du som försöker hetsa nu, TU?
Inlägg #5: Postat: 2004-02-02 18:57:00
JPA
Ohly, Lejonborg, Persson och ...Alf Svensson. Vad har de alla gemensamt? Jo, prästsöner allihop - så alla kristna präster kan ju inte anklagas för att sluta sig och odla patriarkaliska strukturer. Eller? -hälsning från en liberal kvinna
Inlägg #6: Postat: 2004-02-02 19:07:00
Mike
Känns som guilt by association. Pingströrelsen har konservativa värderingar. Sektereism och fanatism förekommer inom pingströrelsen. Sekterism och fanatism är dåligt alltså är pingstkyrkan dålig och konservativa värderingar är dåliga...
Inlägg #7: Postat: 2004-02-03 11:15:00
Per W
KD behöver ta lika lite ansvar för sekten i Knutby som sossarna behöver ta ansvar för KPMLr eller m för Pinochet eller fp för Leijonborg.
Inlägg #8: Postat: 2004-02-03 11:22:00
Per W
Det är ju inte den påstådda sekterismen eller hur deras religiösa tro uttrycks som är problemet i Knutby, det är väl de hemska brotten och de bottnar väl inte i deras religiösa ideologi!
Laddar...