Inlägg #1: Postat: 2004-02-01 15:24:00
|
Sunny |
Bra att du tar upp detta för det är verkligen aktuellt! Vi har en o vana att skrika högt när t.ex muslimer uppför sig "sektistiskt" o stänger in sina kvinnor i burka. Vi glömmer lätt att alla religion är en risk för åsiktsfrihet o demokrati. Som fosterbarn fick jag se lite av pingstkyrkans galensaper men vill gärna tro att det är andra tider nu?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-01 15:29:00
|
Sunny |
Som deckarfantast slukar jag allt om Knutsby:Det erkännes. Om man tar pusseldeckarnas drottning Agatha Christs kluriga "Mordet i prästgården",blandar in Dorothy Sayers "Liket i badkaret" O så lånar några fanatiska sektmedlemmar ur Margaret Yorks eller Rut Rendells härliga samling så kommer man en bit på vägen. Men jag känner stor sorg för de drabbade,särskilt barnen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-01 18:35:00
|
TU |
Om Knutbyförsamlingen varit muslimsk skulle 6 miljoner svenskar kollektivt dragit igång en riktig hets- och förföljelsekampanj mot alla muslimer i Sverige. Nu var det ju bara Alfs kompisar så what the hell... klart det bara är en individ eller tvås fel...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-01 21:07:00
|
Kristdemokrat |
Vad har Alf Svensson med Knutbygalningarna att göra, förutom att de har samma religion? Är det inte du som försöker hetsa nu, TU?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-02 18:57:00
|
JPA |
Ohly, Lejonborg, Persson och ...Alf Svensson. Vad har de alla gemensamt? Jo, prästsöner allihop - så alla kristna präster kan ju inte anklagas för att sluta sig och odla patriarkaliska strukturer. Eller? -hälsning från en liberal kvinna
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-02 19:07:00
|
Mike |
Känns som guilt by association. Pingströrelsen har konservativa värderingar. Sektereism och fanatism förekommer inom pingströrelsen. Sekterism och fanatism är dåligt alltså är pingstkyrkan dålig och konservativa värderingar är dåliga...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-02-03 11:15:00
|
Per W |
KD behöver ta lika lite ansvar för sekten i Knutby som sossarna behöver ta ansvar för KPMLr eller m för Pinochet eller fp för Leijonborg.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-02-03 11:22:00
|
Per W |
Det är ju inte den påstådda sekterismen eller hur deras religiösa tro uttrycks som är problemet i Knutby, det är väl de hemska brotten och de bottnar väl inte i deras religiösa ideologi!
|
|