Arg jag också

Den här tråden diskuterar artikeln Arg jag också.
Inlägg #1: Postat: 2004-01-31 22:34:00
Sunny
Mycket bra o klockren. liksom Jessica Varje kvinna o man måste få sätta sina egna gränser för vad de känner att de vill acceptera. Mina döttrar skulle bli rasande. Själv är jag en mycket fysisk person o brukar gärna ta emot en kram o en klapp i baken men det ska vara på mina egna villkår.
Inlägg #2: Postat: 2004-01-31 22:52:00
Björn
Jag kan bara hålla med. Min kropp tillhör mig, och din kropp tillhör dig. Men återigen: tafsande och kränkande av andra hör varken till sex eller kärlek. Är det måhända sourze som klumpar sig när det gäller placering av artiklar?
Inlägg #3: Postat: 2004-01-31 23:35:00
Maggie
Artikeln är redan skriven av Jessica! Så varför en till? Tillför ingenting.
Inlägg #4: Postat: 2004-01-31 23:48:00
Kajsa
Naturligtvis är det helt fel gjort tafsandet alltså av dessa killar men är man en ung kille och läst Slitz och Café i många år med alla dessa bimbos som ställer upp och åmar sig konstnärliga bilder ha ha på "kom och knulla mig"-bilder kan man ju ha fått den bilden av tjejer. Dom bara vill bli tafsade på.
Inlägg #5: Postat: 2004-01-31 23:59:00
Jolin
Heh, jag har också undrat vad de egentligen får ut av tafsandet. Hur många killar får napp efter att ha gått fram till en tjej och tagit henne på skrevet? Även om många tjejer i kommentarerna antytt att man ska vara glad för en sån fin "komplimang" så tvivlar jag på att det funkar särskilt ofta.
Inlägg #6: Postat: 2004-02-01 01:00:00
Joakim Johansson
Vad är det för ställen ni befinner er på egentligen? Jag har frågat mina tjejkompisar och de är snygga brudar hur ofta de brukar bli tafsade på. Nästan aldrig svararde de. Och varken jag själv eller mina killkompisar tafsar på några tjejer när vi är ute. Så man undrar ju lite hur vad det är för hak ni befinner er på?
Inlägg #7: Postat: 2004-02-01 18:57:00
Jessica Rudin
Tack Susan!
Till Joakim - tror knappast att det är ställena man går till det kommer an på. Själv blir jag tafsad på oavsett om jag befinner mig på ngn flashig krog i Sthlm eller i en mindre stad - eller för all del London eller någon annanstans. Det är ju inte intressant egentligen.
Inlägg #8: Postat: 2004-02-03 23:48:00
Yanni
HUR kan man ens föreslå att man ska ta tafsande man inte bett om eller vill ha som en KOMPLIMANG??? En kul scen från Hip Hip Hora. Flickans lärarinna säger just det, var glad för att någon tycker du är söt! Och flickan kastar sig över lärarinnan och tar henne på brösten och frågar om hon känner sig glad och tacksam! Det var kul.
Inlägg #9: Postat: 2004-02-06 16:13:00
Susan Utriainen
Jag har lite svårt att begripa hur en del kan anse att de har rätt att hursomhelst gå fram och tafsa på andra människor. Har de avskaffat lagtexterna som rör sexuella trakasserier? Och att det är den utsattas bedömning av situationen som gäller? Så var det sist jag hörde. Om det står kvar så förstår jag att en del försöker sänka mig med personangrepp, det finns ju inget annat att säga då.
Inlägg #10: Postat: 2004-02-06 17:03:00
Susan Utriainen
"I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat..."
Underbart citat... Av Rebecca West
Tyckte den passade i diskussionen.
Inlägg #11: Postat: 2004-04-06 10:27:00
Patrik
Är du helt cp? Det är vi killar som bestämmer har i världen, och vi får ta på er tjejer/kvinnor på mycket vi vill.
Inlägg #12: Postat: 2004-04-06 10:28:00
Patrik
Är du helt cp? Det är vi killar som bestämmer har i världen, och vi får ta på er tjejer/kvinnor på mycket vi vill.
Inlägg #13: Postat: 2004-04-29 01:04:00
Mica
Hur kommer d sej att tjejer accepterar detta respektlösa beteende? E de för att de vill bli sedda som vandrande sexobjekt? Isf, tycker jag synd om dem. Inte minst sagt om deras självförtroende och integritet. Självklart gör killen fel men det gör tjejer oxå som accepterar. Såna tjejer måste stärka sin bild av sej själva å stå på sej. Mer girl power helt enkelt!
Laddar...