"Fab 5" och de nya fördomarna

Den här tråden diskuterar artikeln "Fab 5" och de nya fördomarna.
Inlägg #1: Postat: 2004-01-30 17:04:00
AC Collin
Men herregud Anna, det är ju bara ett underhållningsprogram. TV-tittare förstår väl att inte alla bögar är style wizards och att det finns dansanta heterosexuella? Jag tycker det är sympatiskt att streighta killar låter några fjollor göra om dem. Sen kan de ju återgå till sitt gamla jag om de har lust.
Inlägg #2: Postat: 2004-01-30 17:17:00
Anna Drangel
Fab 5 är ren underhållning och ett otroligt välgjort program. Välidgt kul enligt min mening med bögar eller inte. Att vi lever i en materialistisk värld där det är viktigt hur man ser ut är väl ingen nyhet!
Inlägg #3: Postat: 2004-01-30 17:19:00
Lena K.
"Att en man är ofräsch är inte trevligt men att en kvinna är det är oförlåtligt"! Coco Chanel Säg det till dina ofräscha väninneslampor och låt dom förstå att dom måste skärpa sig om dom inte vill vandra ensamma genom livet!
Inlägg #4: Postat: 2004-01-30 17:42:00
per
jag har också stört mig en del på programmet faktiskt..
Inlägg #5: Postat: 2004-01-30 20:57:00
Jolin
Du-duger-inte-som-du-är aka Gör-om-mig har funnits hur länge som helst i tidningar och på TV, men nästan uteslutande har de fokuserat på kvinnor. Men oj vad hemskt att dra in männen i galenskaperna!
Inlägg #6: Postat: 2004-01-30 22:38:00
Mike
Ja nu jävlar har det gått för långt! DO, BO, HomO, Naturvårdsverket och Socialstyrelsen måste i framtiden förhandsgranska och klippa bort alla felaktiga signaler ur TV-programmen.
Inlägg #7: Postat: 2004-01-31 21:43:00
Viktor
Om jag är sunkig, bor i en ful, ostädad lägenhet kan jag faktiskt städa, möblera om och gå ner till gymmet. Lite väl cp att först skriva till TV om hur kass jag är, sedan låta dem inspektera mig, bedöma om jag är tillräckligt kass, att få vara med och sedan förnedras offentligt. Underhållning är inte att ett gäng besserwissrar bestämmer saker åt en! -viktor på g för kvällens utgång, hälsa alla i Gävle!
Inlägg #8: Postat: 2004-02-01 16:22:00
Gustaf Wiklund
Jag tycker parfym luktar äckligt!
Inlägg #9: Postat: 2004-02-02 16:05:00
Jay
Så var det domedagsstämning igen. Så fort något roligt och uppseendeväckande sänds på tv så blir folk "sura" och "upprörda" och börjar klaga på "samhället". Spänn av. Det är bara ett pedagogiskt och roligt tv-program.
Inlägg #10: Postat: 2004-02-04 00:27:00
Yanni
Ja det är ju HEMSKT att heterosexuella killar framställs som om de inte kunde sköta sitt hem och sin hygien själva! Man får bara inte angripa dem på det viset. Nej i nästa omgång hoppas jag VERKLIGEN att de tar sig an fula kvinnor så vi känner oss trygga igen. Kvinnor SKA förändras, de är aldrig perfekta. Men män!? Hur kan man bara göra så här?
Laddar...