|
Inlägg #1: Postat: 2004-01-27 13:51:00
|
|
ICA-kassörska |
Andra sidan av myntet - sedan banken infört växlingsavgift kommer ett större antal pensionärer med högar av myntpåsar. Det är lätt att inbilla sig att detta görs på grund av snålhet och när kassaskåpet innehåller 8000 i mynt och inga sedlar överhuvudtaget är det ett problem. Men jag förstår er också. Finns dock alltid två sidor av samma mynt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-27 14:20:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Tips. På bank eller post kan du få pappersrör för enkronor, femkronor och tior. De är exakta och folk, läs kassörskor, känner igen dem.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-27 14:58:00
|
|
Per W |
Skaffa ett MedMera-kort med konto som du kan sätt in pengar på i förväg om du vill. Ingen växel, inga problem..
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-27 15:40:00
|
|
Mike |
Av uppfostran och gammal vana handlade jag oftast på Konsum/Domus tills jag upptäckte hur mycket bättre urval och service det var på Vivo och ICA mm. Undantag finns förstås men generellt upplevde jag det så.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-27 15:41:00
|
|
Mike |
Av uppfostran och gammal vana handlade jag oftast på Konsum/Domus tills jag upptäckte hur mycket bättre urval och service det var på Vivo och ICA mm. Undantag finns förstås men generellt upplevde jag det så.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-01-27 16:31:00
|
|
sten |
Vidarebefordra artikeln till tidningen VI:s chefredaktör Göran Gynne: goran.gynnevi-tidningen.se
Här finns ju underlag för ett "äldre-reportage!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-01-27 19:00:00
|
|
Karin D |
Det är ju förfärligt hur en del får bära sig åt, snäsa av folk som vill handla för mynt? Mycket ska man få höra..som någon sa, vidarebefodra din artikel till Ledningen på Konsum..gud vad arg jag själv skulle ha blivit...mig hade dom säkert fått kasta ut ur butiken..
Kram från kari
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-01-27 19:18:00
|
|
Björn |
Märkligt. Varenda gång jag går och handlar brukar de tigga och be mig om växelmynt. De borde ju bli överlyckliga över 300:- i växelpengar!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-01-28 08:51:00
|
|
Jan Schmidt |
I grund och botten är det kanske så enkelt som att vissa människor inte passar för service-jobb? Ingen ursäkt för den otrevliga kassörskan, men kanske en förklaring...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-01-28 10:44:00
|
|
Anna B |
Jag önskar av hela mitt hjärta att någon högt uppsatt inom det företaget läser din krönika, inser vad som hänt och kontaktar både digför att be om ursäkt och den oförskämda flickan i kassan för att lära henne en del. Kram
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-01-28 15:27:00
|
|
sandra |
har sommarjobbat på ICA och blir alltid så medveten om hur det nya systemet med cash-guard lådan kunderna själva stopapr mynt i sätter käppar i hjulen för många. Och då ofta äldre, som situationen du beskriver. Samma sak med alla kort och koder, som på många sätt försvårar istället för förenklar. Tyvärr.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-01-28 18:32:00
|
|
Catherine |
För att inte tala om Konsums priser, de är svindyra nuförtiden... Bra artikel!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-01-28 19:49:00
|
|
Viktor |
Konsum, det fanns Konsum, det hette faktiskt så, även i Östtyskland. Attityden hos de anställda var ungefär, de är vi som bestämmer. Du som kund får vänta tills jag har pratat färdigt med min kollega. Någon serviceanda fanns inte hos många av dem. Jag kan tänka att något liknande händer hos oss. Många av kassörskorna har hamnat där mot sin vilja, då blir det gärna så att man visar sin djupa besvikelse som sedan riktar sig mot kunden.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-01-28 22:13:00
|
|
Ilona B |
Lagstifta bort alla gamlingar, rullstolar, rullatorer och barnvagnar. Då blir alla dagens ungdomarna glada. Men vänta med att låta lagen träda i kraft ca 40 år..
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-01-28 22:44:00
|
|
Anna Li |
Först en lite häpen respons över upptäckten att du är pensionär, jag har läst många av dina texter coh föreställt mig dig i 50-års åldern kanske.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-01-29 10:36:00
|
|
Liselotte Lindgren |
När jag jobbade som servitris var det första jag fick höra av min chef följande "en kund med en bra erfarenhet sprider det till fem personer och en kund med en dålig erfarenhet sprider det till tio personer"
Det var en liten restaurang och där hade vi minsann inte råd att vara otrevliga, hur dålig vår dag än var. Men Konsum har råd, för att inte tala om McDonalds med sin omkringhalkande syrliga personal.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-01-29 20:35:00
|
|
Robert |
Kämpa på! Småpåvar är det värsta som finns. Värdigt och vänligt bemötande är det minsta man kan begära! SPECIELLT ifrån någon som inte vill tillhandahålla önskad tjänst. Kvinnan i fråga borde skämmas.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-01-29 22:12:00
|
|
Sunny |
Fast skulle exet handla ensam nu så hade han behövt hjälp av personalen. Dels kan han ju inte läsa bokstäver längre o ser heller inte så bra. Siffrorna är helt borta. Men jag menar att även handikappade måste få handla sin mat: Alla har ju ingen anhörig?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-01-31 11:06:00
|
|
anna |
Jag skulle vilja säga att jag tycker om dina texter, de engagerar en. Dessutom tycker jag att den där människan på konsum kanske skulle tänka över sitt yrkesval. Vilket förskräckligt beteende! Ja, välden är konstig, jag hoppas i alla fall att du i framtiden kan handla utan problem...
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-02-09 11:49:00
|
|
Susan U |
Bottenplansbyråkrarena är alltid de värsta. Snacka om att ni råkade hamna mitt i en oserviceinriktad bitter morrhoppas power trip. Hade blivit arg jag också och liksom du velat tala med någon annan. Förresten, brukar inte affärer ha små lappar där de TIGGER om växel?
|
| |