Se boken eller läsa filmen?

Den här tråden diskuterar artikeln Se boken eller läsa filmen?.
Inlägg #1: Postat: 2004-01-20 17:10:00
mikael v
jag är nog ganska ensam om att tycka om filmatiseringen av "beach", di caprio skötte sig bra, snarare det faktum att han smörade i titanic än hans skådespelarinsats som ligger honom i fatet.

klassisk "blev-ju-skitbra-som-film": "gökboet"

men, och nu svär jag i vissas kyrkor, "fear and loathing in las vegas", hmm, kul bok, skittråkig film.
Inlägg #2: Postat: 2004-01-21 14:41:00
Magdalena
Jag blir för det mesta besviken på filmen om jag läst boken och gillat den.. undantag finns såklart.. men jag antar att det är svårt att göra film på böcker så.. Bridget Jones dagbok gillade jag inte alls men mest för att jag inte tyckte skådsien passade i huvudrollen.. det var inte så jag tänkt mig att Bridget ser ut, oavsett hur mycket hon gick upp i vikt...
Inlägg #3: Postat: 2004-01-27 00:40:00
Sunny
I läsupplevelsen styr man så mycket själv: färger,vyer,dofter,ljud. O tankar: framför allt dem. En film är liksom färdig. Så jag blir nästan alltid besviken på filmen o undviker den ifall jag gillat boken.
Inlägg #4: Postat: 2005-05-10 11:30:00
rosie_rosie
just flicka med pärlörjhänge är en av de absolut bästa filmerna, men inget slår ju trots allt hero, amelie från montmartre, livet är underbart och de där.
Laddar...