Inlägg #1: Postat: 2004-01-20 09:11:00
|
Jan Schmidt |
Är det någon mer än jag som tycker att det är LITE smaklöst att Henrik von Sydow tar FNs regler om mänskliga rättigheter som utgångspunkt för det vanliga moderatgnället om höga skatter och avgifter?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-20 09:32:00
|
Thomas L. Aabo |
Jag har länge tyckt att då man föreslår en lag, regel eller förordning ska man samtidigt hitta två som ska tas bort. Vi behöver röja i snårskogen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-20 09:45:00
|
Ramona Danlén |
Socialdemokraternas maktfullkomlighet tillsammans med de två pyttepartierna Mp och V som i sin tur lapar i sig av den lilla makt de kan få är en parodi på demokrati. "S" har suttit alldeles för länge i maktposittion, de är förblindade,berusade, maktgalna och totalt döva för allt som inte passar de egna leden."S" vet bäst!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-20 12:36:00
|
Ronny Von Snabel |
Tjena Per! Länge sen vi kasta E och knacka bögar nu men när våren kommer blommar djurgårn! Ha det grabben.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-20 14:15:00
|
Viktor |
”Mänskliga rättigheter måste bli mer än bara förnämliga fraser - de måste ges en verklig innebörd för alla människor i vårt land.” Artikel 23, punkt 1: ”Envar har rätt till arbete, till fritt val av sysselsättning, till rättvisa och tillfredsställande arbetsförhållanden och till skydd mot arbetslöshet.” Det där har marknadsekonomin svårt att få i uppfyllelse, därför vill många modetater ta bort denna artikel från mänskliga rättigheter.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-01-20 15:04:00
|
Mike |
Den enda rättigheten som tycks vara helig i Sverige är politikernas rättighet att köpa röster med andras pengar.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-01-20 15:15:00
|
Mike |
FN:s deklaration innehåller trams som rätten till arbete, bostad och betald semester! Dessutom annuleras alla rättigheter inklusive yttrandefriheten om de strider mot FNs mål och principer Artikel 29 punkt 3 Ett oanvändbart dokument.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-01-22 00:57:00
|
Håkan |
Edward De Bono föreslår i sin bok, "Simplicity" att alla stater bör ha en grupp människor vars ända uppgift är att förenkla.
En skrämmande tanke för alla i maktpositoner och många, t o m massor!!! i offentlig sektor vars främsta uppgift är att upprätthålla sin egen positon, tillvaro och lön oavsett kostnad och lidande för övriga medborgare.
skulle de ens våga tänka tanken undrar man vilka människor sittande regeringen skulle vilja sätta i en dylik nämnd!?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-01-22 09:58:00
|
Rolf Nilsson |
Jag kan tillägga en hel del om mänskliga rättigheter som inte på långa vägar efterföljs av vårat så "duktiga" Sverige.
I sista stycket i grundlagen står det:
"Det skall särskilt åligga det allmänna att trygga rätten till hälsa, arbete, bostad och utbildning, samt verka för social omsorg och trygghet".
Jag jobbar för de hemlösa i Stockholm.
Mvh Roffe
|
|